مقالات

طرز استفاده صحبح از ماسک صورت

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت

طرز استفاده ماسک صورت ؛ ماسک های صورت یک راه آسان و ارزان برای تقویت پوست و نوازش خود هستند. انواع مختلفی از ماسک ها را می توان خریداری کرد (یا در خانه درست کرد) تا فواید پوستی مختلفی را به دست آورد. برای اینکه ماسک خود را به طور موثر اعمال کنید، ابتدا باید پوست خود را آماده کنید، سپس ماسک خود را با دقت اعمال کنید. شما همچنین می خواهید مواد مناسب را جمع آوری کنید. فقط با کمی تلاش و زمان می توانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

 

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت

چیزهایی که باید برای طرز استفاده ماسک صورت بدانید

ماسک خود را بر اساس درمان مورد نیاز پوست خود انتخاب کنید و یک ماسک خانگی یا خریداری شده در فروشگاه همراه با یک برس موی نرم تهیه کنید.

قبل از گرفتن دوش آب گرم صورت خود را بشویید و لایه برداری کنید تا منافذ پوست باز شود.

ماسک صورت را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به طور متوسط ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

جمع آوری مواد

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت

1. پوست خود را ارزیابی کنید.

انواع مختلفی از ماسک ها در بازار وجود دارد و حتی بیشتر از آن ها می توانید در خانه درست کنید. ابتدا در آینه نگاه کنید و مشخص کنید که می خواهید ماسک شما چه کاری انجام دهد. آیا قصد دارید پوست خود را هیدراته کنید یا چربی را پاک کنید؟ آیا می خواهید از شر جوش ها خلاص شوید یا به دنبال یک محصول ضد پیری هستید؟ هنگامی که بدانید به چه نوع ماسکی (یا ماسک) نیاز دارید، می توانید محصول مناسب را بیابید یا بسازید.

 

بیشتر بخوانید : برنامه ریزی برای پوست بهتر در ۷ روز

 

2. ماسک خود را آماده کنید

هنگام طرز استفاده ماسک صورت می توانید از دو مسیر استفاده کنید: خرید ماسک خریداری شده از فروشگاه یا ساختن ماسک DIY در خانه. تمام دستورالعمل ها را بخوانید و دنبال کنید. (به عنوان مثال، برخی از ماسک های خاک رس نیاز به اضافه کردن آب یا سرکه سیب دارند). اگر از ماسک خانگی استفاده می کنید، تمام مواد خود را جمع آوری کنید و دستور العمل را دنبال کنید.

ماسک های خانگی را می توان از سفیده تخم مرغ، آووکادو، شیر، بلغور جو دوسر و بسیاری دیگر از محصولات خانگی تهیه کرد. دستور العملی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

ماسک های موجود در فروشگاه را می توان برای انواع بیماری های پوستی و انواع پوست پیدا کرد. برچسب‌های مواد را بخوانید و ماسکی را که می‌خواهید استفاده کنید پیدا کنید.

3. طرز استفاده ماسک صورت با برس مناسب

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت

برس بگیر ماسک‌های صورت بهتر است با برس‌هایی با موهای نرم مانند برس (که معمولاً برای هنرسازی استفاده می‌شود) یا برس رنگی (معمولاً برای استفاده از رنگ مو استفاده می‌شود) استفاده می‌شوند. روی براشی سرمایه گذاری کنید که برای این منظور از آن استفاده خواهید کرد و پس از اتمام کار حتما آن را تمیز کنید.

شما همچنین به یک کاسه برای ماسک خود و احتمالاً یک پارچه شستشو نیاز دارید.

4. مقداری خیار (اختیاری) خرد کنید.

ممکن است بخواهید دو برش بسیار نازک خیار را برش دهید تا روی چشمان خود قرار دهید. این کار باعث شل شدن ناحیه چشم و کاهش پف چشم در حین کار ماسک می شود.اگر در خانه خیار ندارید، برش های سیب زمینی خام نیز مفید خواهند بود.

5. اقلام خود را در یخچال بگذارید.

همه این موارد را تا زمانی که آماده استفاده از آنها شوید در یخچال نگهداری کنید. این امر مخصوصاً اگر از مواد فاسد شدنی در ماسک خود استفاده می کنید صادق است، اما حتی اگر از یک محصول ماسک خریداری شده در فروشگاه استفاده می کنید، استفاده از آن سرد می تواند احساس خوبی داشته باشد و برای پوست شما مفید باشد.

برای اثر خنک کنندگی، ماسک صورت را حداقل یک ساعت قبل از استفاده در یخچال قرار دهید.

آماده سازی پوست شما

1. صورتت را بشوی.

قبل از طرز استفاده ماسک صورت ، حتما پوست خود را کاملا تمیز کنید. با استفاده از آب گرم و پاک کننده پوست صورت مورد علاقه خود، هرگونه آرایش، آلودگی و روغن را پاک کنید. از مرطوب کننده استفاده نکنید.

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت

2. لایه برداری در طرز استفاده ماسک صورت

اگر مدتی از آخرین لایه برداری می گذرد، بهتر است قبل از استفاده از ماسک این کار را انجام دهید. سلول های مرده پوست را از بین می برد و به جذب بهتر ماسک شما کمک می کند.

می توانید از اسکراب صورت فروشگاهی مانند اسکراب زردآلو سنت آیوز استفاده کنید.

 

کمند بیوتی عرضه کننده انواع اسکراب صورت

 

از طرف دیگر، می توانید کمی قهوه یا شکر آسیاب شده را در شستشوی صورت خود مخلوط کنید.

محصول را روی پوست مرطوب بمالید، به آرامی ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

3. منافذ خود را باز کنید.

اگر ماسک شما قبل از استفاده منافذ پوست را باز کند، بهترین کار را خواهد داشت. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که قبل از استفاده از ماسک، دوش آب گرم بگیرید.

به عنوان جایگزین، می توانید یک دستمال را بردارید و آن را در آب داغ فرو کنید (تا جایی که صورت شما می تواند داغ شود) و صورت خود را با دستمال بپوشانید تا خنک شود.

گزینه سوم این است که صورت خود را روی یک کاسه آب بخار 1 تا 2 دقیقه نگه دارید.

 

طرز استفاده از ماسک صورت

 

تهیه انواع ماسک صورت از فروشگاه لوازم آرایشی کمند بیوتی

1. ماسک را اعمال کنید.

با استفاده از یک برس رنگ (یا یک قلم موی پهن دیگر) یا با نوک انگشتان خود ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. اگر برس ندارید و قصد دارید از نوک انگشتان خود استفاده کنید، قبل از استفاده از ماسک مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند. اطمینان حاصل کنید که استفاده از محصول یکنواخت و صاف است. از نزدیک شدن بیش از حد به چشم یا دهان خود اجتناب کنید، اما گردن خود را فراموش نکنید!

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت

2. برش های خیار را روی چشمان خود قرار دهید (اختیاری).

پس از استفاده از ماسک، برش های خیار (یا سیب زمینی) را در صورت استفاده از آنها روی چشمان خود قرار دهید و استراحت کنید. ممکن است بخواهید چراغ را خاموش کنید. بهتر بهت آرامش میده

3. یک تایمر تنظیم کنید و منتظر بمانید.

مدت زمانی که روی ماسک خود می گذارید بر اساس نوع ماسکی که استفاده می کنید و نوع پوست شما متفاوت است. به طور کلی، 15 دقیقه میانگین خوبی برای اکثر ماسک ها است. یک تایمر برای خود تنظیم کنید و استراحت کنید.

اگر از ماسک خاک رس استفاده می کنید، صبر نکنید تا خاک رس خشک شود. در حالی که خاک رس هنوز کمی خیس است ماسک را بردارید.

4. ماسک را بردارید.

پس از گذشت زمان مناسب، از آب گرم و حوله شستشو استفاده کنید تا ماسک را به آرامی پاک کنید. حتما ماسک را به آرامی از اطراف خط مو و زیر چانه پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید : چرا روتین مراقبت از پوست در شب مهم است؟

 

5. تونر و مرطوب کننده

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت

با یک تونر و یک کرم مرطوب کننده دنبال کنید. از یک توپ پنبه ای برای استفاده از تونر به صورت و گردن خود استفاده کنید. این کار منافذ شما را کوچک می کند و تمام مزایای ماسک شما را قفل می کند. در نهایت، کمی از مرطوب کننده مورد علاقه خود را بمالید.

از استفاده بیش از حد مرطوب کننده خودداری کنید، زیرا این کار منافذ تازه پاک شده شما را مسدود می کند.

6. این پروسه را یک بار در هفته تکرار کنید.

مهم است که از استفاده مکرر از ماسک های خاک رس خودداری کنید زیرا می تواند پوست شما را تحریک کند. با این حال، استفاده از ماسک خاک رس می تواند یک درمان با طراوت برای پوست شما باشد. از ماسک خاک رس فقط یک بار در هفته استفاده کنید تا احتمال تحریک را کاهش دهید.

اگر پوست شما خشک است، ممکن است بخواهید کمتر از ماسک خاک رس استفاده کنید.

اگر پوست شما چرب است، ممکن است بتوانید بیشتر از این درمان استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *