مقالات

نحوه استفاده از فیس براش

طرز استفاده از فیس براش

فیس براش صورت متنوع در فروشگاه لوازم آرایشی کمند بیوتی

 

نحوه استفاده از فیس براش ؛ برس صورت یک ابزار مراقبت از پوست است که می تواند تمیزی عمیق تری نسبت به شستن صورت با دست داشته باشد. موتوری که با باتری کار می کند، سر برس را با حرکات تکراری عقب و جلو حرکت می دهد، که منافذ را لایه برداری می کند و آثار کثیفی و آرایش را از بین می برد. برای استفاده از یک برس صورت، یک دستمال شستشوی صورت را روی برس بمالید و برس را به صورت دایره های کوچک روی صورت خود بکشید. بسته به نوع پوستتان، از یک یا دو بار در هفته تا هر شب از برس استفاده کنید. در هر صورت، مطمئن شوید که به طور مرتب سر برس را تمیز و ضد عفونی کنید.

تمیز کردن صورت با برس

طرز استفاده از فیس براش

۱. انتخاب سر برس مناسب برای پوست خود

بسیاری از برس‌های صورت دارای انواع مختلفی از سر هستند که می‌توان آن‌ها را روی پایه قرار داد و جدا کرد. برخی برای پوست های مستعد آکنه بهترین هستند، در حالی که برخی دیگر برای پوست های بسیار خشک و حساس بهتر عمل می کنند. یک سر برس را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.

اگر روزاسه، اگزما یا پسوریازیس دارید یا اگر صورتتان آفتاب سوخته است از برس های صورت خودداری کنید.اگر مطمئن نیستید که چه نوع پوستی دارید، می توانید چهره خود را برای ویژگی های خاصی بررسی کنید تا آن را بفهمید.

متخصص پوست همچنین می تواند به شما در تعیین نوع پوست کمک کند.وچنانچه پوست مستعد آکنه دارید، مراقب باشید از تحریک بیش از حد خودداری کنید. یک سر برس را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب باشد.

۲. پاک کردن آرایش

هر گونه آرایش چشم، فونداسیون یا رژ لب را با یک پد پنبه ای پاک کنید. پد را با پاک کننده آرایش صورت خیس کنید. برای چند ثانیه آن را به آرامی روی چشم خود فشار دهید، سپس آن را روی پلک ها و مژه های خود بکشید تا سایه چشم یا ریمل پاک شود. دومین پد پنبه‌ای را خیس کنید و در صورت نیاز، زیرسازی یا رژ لب را پاک کنید.

 

کمند بیوتی عرضه کننده انواع محصولات پاک کننده آرایش صورت و چشم

 

۳. نحوه استفاده از فیس براش ؛ خیس کردن برس

برس صورت را با آب گرم خیس کنید و پاک کننده را روی موها بمالید. سر برس را زیر شیر سینک خود بچسبانید تا خیس شود. یک دستمال مرطوب پاک کننده صورت به اندازه نیکل را روی سر برس فشار دهید. برس های صورت را می توان با اکثر انواع شستشوی صورت استفاده کرد، اگرچه اگر کف کند، بهترین تمیزی را خواهید داشت.

از استفاده از اسکراب یا شستشوی صورت حاوی ذرات ساینده خودداری کنید. سعی کنید شستشوی صورت خود را بسازید تا بتوانید مواد را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

در این مرحله، شما همچنین می توانید انتخاب کنید که صورت خود را خیس کنید. این اختیاری است، اما برخی افراد معتقدند که به برس اجازه می‌دهد تا نرم‌تر روی پوست سر بخورد. همچنین پاک کردن هر گونه آرایش از روی پوست شما را آسان تر می کند.

طرز استفاده از فیس براش

۴. حرکت دایره ای برس روی صورت

برس را با حرکات دایره ای کوچک روی صورت خود شروع کنید. بیش از 1 دقیقه از برس صورت استفاده نکنید. چانه، بینی و پیشانی خود را هر کدام به مدت 20 ثانیه تمیز کنید. هر گونه را به مدت 10 ثانیه تمیز کنید.

از استفاده از برس بر روی پوست ظریف اطراف چشم خود صرف نظر از نوع مویی که روی آن دارد خودداری کنید.برس را روی قسمت‌هایی که به سختی به آن دسترسی دارید، مانند ابروها و کناره‌های بینی بکشید.برس را در حرکت نگه دارید. آن را برای مدت طولانی روی یک نقطه نگه ندارید.

طرز استفاده از فیس براش

۵. نحوه استفاده از فیس براش ؛ شستشوی صورت

صورت خود را با آب ولرم بشویید، سپس آن را خشک کنید. هنگامی که از برس صورت برای تمیز کردن کل صورت خود استفاده کردید، برس را خاموش کنید، آن را بگذارید و صابون را با آب گرم سینک از روی صورت خود بشویید. هنگامی که تمام باقی مانده صابون را پاک کردید، از یک حوله تمیز و خشک استفاده کنید تا رطوبت باقیمانده از روی صورت خود پاک کنید.

همچنین می توانید پس از شستشو کمی آب سرد به صورت خود بپاشید. این کار به بستن منافذ پوست بعد از لایه برداری توسط برس صورت کمک می کند.

۶. استفاده از داروهای موضعی

از هر گونه داروی موضعی استفاده کنید، سپس روتین پاکسازی صورت خود را تمام کنید. پس از تمیز کردن کامل صورت خود با برس صورت، می توانید هر مرحله دیگر را در روتین پاکسازی سنتی خود، مانند تونینگ و مرطوب کننده، کامل کنید. اگر از داروهای موضعی استفاده می کنید، ابتدا آن ها را استفاده کنید. سپس کرم مرطوب کننده و سایر محصولات را دنبال کنید.

نحوه استفاده از فیس براش ؛ تمیز کردن برس

طرز استفاده از فیس براش

۱. نحوه استفاده از فیس براش ؛ شستشوی برس زیر آب

برس صورت خود را زیر آب جاری بشویید تا بقایای آرایش پاک شود. موها را بعد از تمیز کردن صورت خود زیر آب جاری تمیز بشویید. موها را با انگشتان خود زیر آب بمالید تا مطمئن شوید که از شر هرگونه صابون یا باقی مانده های دیگر خلاص شده اید. حتی می توانید از صابون مایع ملایم یا حتی شامپو بچه برای از بین بردن هرگونه آرایشی که پاک کردن آن سخت است، استفاده کنید.

هنگامی که برس را تمیز کردید، آن را با یک حوله خشک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

تمیز کردن سر برس پس از هر بار استفاده بسیار مهم است. در غیر این صورت، کثیفی و آرایشی که ممکن است بر روی موهای زائد قرار گرفته باشد، دفعه بعد که از برس استفاده می کنید، باعث ایجاد جوش می شود.

۲. شستشوی برس با الکل و مواد ضدعفونی کننده

هر هفته برس خود را با مواد ضدعفونی کننده ملایم مبتنی بر الکل بشویید. یک کاسه را با ماده ضدعفونی کننده به اندازه ای پر کنید که سر برس را بپوشاند، آن را در آن بیندازید و اجازه دهید یک دقیقه خیس بخورد. اجازه دهید برس روی یک حوله با هوا خشک شود بدون اینکه آن را بشویید.

این کار به از بین بردن باکتری هایی که ممکن است پس از استفاده روزانه از برس روی موها باشند، کمک می کند.

قبل از اینکه دوباره از برس استفاده کنید، مطمئن شوید که موها را کاملاً آبکشی کرده اید. ضدعفونی کننده ممکن است برای پوست شما تحریک کننده باشد.

 

بیشتر بخوانید : چرا روتین مراقبت از پوست در شب مهم است؟

 

۳. نحوه استفاده از فیس براش ؛ خودداری از یک سر برس برای همه بدن

از استفاده از سر برس یکسان برای نواحی مختلف بدن خودداری کنید. اگر نواحی دیگری از بدن دارید که مستعد جوش هستند، به جای همان چیزی که روی صورت خود استفاده می کنید، از سر برس جدید استفاده کنید. استفاده از همان سر برس برای کل بدن باعث عدم تعادل در باکتری ها و در نتیجه جوش های بدتر می شود.

۴. سر برس یک وسیله ی شخصی

سر برس خود را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید. به اشتراک گذاشتن برس خود با دیگران می تواند باعث گسترش باکتری شود. اگر می خواهید یک برس را با هم اتاقی یا شریک خود به اشتراک بگذارید، پایه موتوردار را به اشتراک بگذارید و هر بار که از آن استفاده می کنید به سادگی سر برس را جدا کنید.

استفاده مشترک از سر برس بین دو نفر می تواند منجر به جوش و التهاب شود.

۵. عوض کردن سر برس طی مدت مشخص

اگر روزانه از آن استفاده می کنید، سر برس خود را هر 3 ماه یکبار عوض کنید. حتماً دستورالعمل‌های برس خاص خود را بررسی کنید، زیرا ممکن است توصیه کند که سر برس را بیشتر یا کمتر عوض کنید. با این حال، اگر هر روز از برس خود استفاده کنید، 3 ماه یک قانون خوب است.

اگر فقط یک یا دو بار در هفته از برس صورت خود استفاده می کنید، می توانید قبل از تعویض سر برس خود مدت بیشتری صبر کنید. دستورالعمل های ارائه شده با براش خاص خود را بررسی کنید تا ببینید شرکت چه توصیه هایی دارد.

پی بردن به یک روال

۱. بررسی طی یک یا دو هفته

با استفاده از برس یک یا دو بار در هفته برای آزمایش اثرات آن شروع کنید. یک برس صورت می تواند در اولین شروع استفاده از آن به روش های مختلفی روی صورت شما تأثیر بگذارد. برای مثال، ممکن است در یکی دو هفته اولی که از برس صورت استفاده می‌کنید، صورت‌تان از بین برود. این طبیعی است – سلول های مرده پوست که در حال خراشیدن هستند می توانند در ابتدا منافذ شما را مسدود کنند.

قبل از اینکه برای اولین بار برس صورت خود را امتحان کنید، استفاده از یک شوینده صورت حاوی اسید سالیسیلیک یا گلیکولیک را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای شعله ور شدن آکنه در نظر بگیرید. فقط مطمئن شوید که از این نوع شستشوی صورت با برس استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست خود را تحریک کنید. روزهای جایگزین از یک شستشوی لایه بردار و برس صورت استفاده کنید.

اگر پوست شما با جوش واکنش نشان داد، استفاده از برس صورت را برای چند روز متوقف کنید. هنگامی که جوش ها شروع به محو شدن کردند، به تدریج فیش براش را به روال خود وارد کنید.

 

۲. تمیز کردن پوست معمولی روزی یکبار

اگر پوست معمولی دارید روزی یکبار صورت خود را با برس تمیز کنید. اگرچه برخی از شرکت های تولید کننده برس های صورت توصیه می کنند از محصول خود دو بار در روز استفاده کنید، اما اکثر متخصصان پوست می گویند که یک بار در روز حداکثر تعداد دفعاتی است که باید از برس صورت استفاده کنید. هرچه بیشتر شود و شما در معرض خطر شدید قرار گرفتن بیش از حد پوست خود و ایجاد سوزش هستید.

بهتر است بعد از جمع شدن کثیفی و چربی روز، از برس صورت برای تمیز کردن پوست خود در عصر استفاده کنید.

۳. تمیز کردن پوست حساس هفته ای یک یا دوبار

اگر پوست حساسی دارید یک یا دو بار در هفته از برس استفاده کنید. اگرچه یک برس صورت می تواند برای لایه برداری و باز کردن منافذ پوست عالی باشد، اما برای پوست های حساس می تواند به سرعت بیش از حد خشن شود. اگر صورت شما در سمت حساس است، برای جلوگیری از تحریک، فقط یک یا دو بار در هفته از برس صورت خود استفاده کنید.

می‌توانید در ابتدا روتین‌های مختلف را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی برای نوع خاص پوست شما بهتر است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *