مقالات

چگونه نظافت ناخن های دست را رعایت کنیم؟

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

نظافت ناخن ؛ به دنبال چند نکته خلاقانه برای تمیز کردن ناخن هستید؟ ناخن‌های انگشت مانند آهن‌ربایی برای آلودگی، کثیفی و چربی هستند. اما با کمی مراقبت بیشتر، می توانید آنها را سالم و قوی نگه دارید. ما همه چیزهایی را که باید بدانید را به شما آموزش می‌دهیم.بنابراین بخوانید و بیاموزید که چگونه نظافت ناخن های خود را به بهترین شکل انجام دهید و در نهایت ناخن‌هایتان را درخشان، براق و تمیز نگه دارید!

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

چیزهایی که باید برای نظافت ناخن بدانید

زیر ناخن های خود را بخراشید تا کثیفی از بین برود. نوک انگشتان خود را به مدت 3 دقیقه در آب گرم خیس کنید. وناخن های خود را با یک برس ناخن بشویید.

مقدار مساوی سرکه سیب و آب گرم را در یک کاسه مخلوط کنید. نوک انگشتان خود را به مدت 20 دقیقه در مخلوط خیس کنید تا ناخن های تمیز داشته باشید.

جوش شیرین و پراکسید را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود و آن را روی ناخن های خود پخش کنید. صبر کنید تا خمیر خشک و سفت شود. سپس آن را بشویید تا ناخن های سفیدتر ظاهر شود.

نظافت ناخن ها (تمیز کردن سریع)

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

۱. خاک را از زیر ناخن های خود پاک کنید.

با استفاده از نوک ناخن بر روی یک جفت گیر، زیر ناخن های خود را تمیز کنید تا کثیفی ها و سایر آلودگی های انباشته شده از بین بروند. این کار را در حمام، زیر نور خوب انجام دهید تا بتوانید ناخن های خود را به وضوح ببینید.

به طور کلی، تمیز کردن کثیفی زیر ناخن‌ها قبل از شستن دست‌ها به جای بعد از آن، آسان‌تر است. هر چه خشک تر بهتر.

از استفاده از مداد برای تمیز کردن آنها خودداری کنید. زیرا سرب ممکن است باعث کثیف‌تر به نظر رسیدن آنها شود.

سعی کنید از دستمال مرطوب کودک یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن زیر ناخن های خود استفاده کنید. می توانید لبه دستمال مرطوب خود را زیر ناخن فشار دهید تا به آرامی هر چیزی که رنگ ناخن شما را تغییر می دهد پاک کنید.

همچنین می توانید زیر ناخن های خود را با برس مانیکور تمیز کنید.

 

کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات مانیکور و پدیکور 

 

 

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

۲. دست هایتان را بشویید.

از یک صابون ملایم و طبیعی استفاده کنید و دستان خود را زیر آب گرم بشویید. نیازی نیست به طور خاص روی ناخن های خود تمرکز کنید، فقط دست های خود را بشویید.

به طور کلی بهتر است از صابون ملایم استفاده کنید و دست های خود را مرتب تر بشویید. صابون‌های قوی و خشن مبتنی بر پارابن ناخن‌ها را شکننده می‌کنند و ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل نیز ناخن‌ها را ضعیف می‌کنند. یک صابون مخصوص ناخن را امتحان کنید.

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

۳. نظافت ناخن ؛ خیس کردن ناخن ها

ناخن های خود را در یک کاسه آب گرم و صابون حدود سه دقیقه خیس کنید. نوک انگشتانتان را نه تمام دستانتان را زیر آب بگذارید و بگذارید کمی نرم شوند. اطمینان حاصل کنید که آب خیلی ولرم یا داغ نباشد، اما دمای مناسبی در بین آن باشد.

خیساندن ناخن ها به نرم تر و انعطاف پذیرتر شدن ناخن ها کمک می کند و احتمال تراشه یا شکستن ناخن را در طول فرآیند تمیز کردن بسیار کمتر می کند.

۴. مالش ناخن ها با برس

از یک برس ناخن برای مالش دادن رویه ها استفاده کنید. پس از خیساندن، ناخن های خود را به سختی از همه جا، از جمله زیر ناخن هایتان بشویید. وقتی کارتان تمام شد، دست هایتان را خشک کنید.

اگر مسواک مخصوص تمیز کردن ناخن های خود ندارید، از مسواک تمیز مخصوصاً برای این منظور استفاده کنید.

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

۵. در صورت لزوم لاک ناخن را پاک کنید.

از لاک پاک کن ناخن و گلوله های پنبه ای یا دستمال مرطوب استفاده کنید و آنها را با لاک پاک کن مرطوب کنید. ناخن‌هایتان را محکم بمالید تا لاک باقی مانده روی ناخن‌تان پاک شود، از کوتیکول ناخن شروع کنید و به سمت نوک انگشت حرکت کنید، فراموش نکنید که کناره‌ها را انجام دهید. سپس ناخن های خود را بررسی کنید تا لاک بیشتری پیدا کنید و در صورت لزوم آن را بردارید.

پاک کننده باید به خودی خود کاملاً خشک شود، اما می توانید یک دستمال کاغذی یا پنبه خشک را در نزدیکی خود نگه دارید تا پس از استفاده از پنبه خیس به شستشو کمک کند.

۶. دوباره دستان خود را بشویید.

یک بار دیگر دستان خود را بشویید و سپس آنها را خشک کنید، آنها را مالش ندهید. در صورت تمایل روی مقداری کرم دست غنی بمالید یا بقیه کارهای روزمره خود را انجام دهید.

مطمئن شوید که ناخن ها کاملاً یکدست هستند و در صورت لزوم آنها را سوهان بزنید یا گیره دهید. برای تقویت ناخن ، ظاهر را با یک لایه لاک شفاف به پایان برسانید.

تمیز کردن ناخن ها (تمیز کردن عمیق)

 

بیشتر بخوانید : چطور ناخن سالم داشته باشیم؟؟

 

۱. سفید کردن ناخن ها با جوش شیرین

برای سفید شدن از جوش شیرین استفاده کنید. خمیری از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با استفاده از حدود 2 1/2 قاشق غذاخوری جوش شیرین در هر قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن برای ایجاد خمیر مخلوط کنید. خمیر را روی و زیر ناخن های خود بمالید، سپس بشویید و خشک کنید.

استفاده از این مخلوط به صورت هفتگی به سفیدی و درخشان ماندن ناخن‌های شما کمک می‌کند، به خصوص پس از استفاده از لاک‌های تیره‌تر.

روش دیگر، استفاده از خمیر دندان سفید کننده را به همین روش امتحان کنید. اگر شما علاقه ای به مخلوط کردن دسته ای از مواد خانگی ندارید، مواد فعال اساساً یکسان هستند.

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

۲. مرطوب کردن ناخن ها

هر هفته ناخن های خود را مرطوب کنید. برای اینکه ناخن‌های خود را انعطاف‌پذیر نگه دارید و ترک و مشکلات دیگر نداشته باشید، بهتر است مرتباً آنها را با آلوئه، لوسیون کره کاکائو یا حتی روغن‌های طبیعی مانند زیتون یا نارگیل مرطوب کنید. این درمان‌های طبیعی لزوماً ظاهر ناخن‌های شما را تغییر نمی‌دهند، اما به نرمی و انعطاف‌پذیری آن‌ها در طول هفته کمک می‌کنند.

۳. درمان ناخن های زرد

ناخن های زرد را با آب لیمو یا روغن درخت چای درمان کنید. اگر ناخن‌های مایل به زرد دارید، می‌تواند ناشی از سیگار کشیدن، لکه‌های ناشی از لاک یا عفونت قارچی باشد که درمان و رهایی از آن دشوار است. روغن درخت چای، با این حال، یک قارچ کش طبیعی با خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است، در حالی که آب لیمو یا اسانس لیمو دارای اسید سیتریک است که به سفید شدن ناخن ها به درخشش اولیه خود کمک می کند.

اگر ناخن هایتان زرد است، سعی کنید از قطره چکان چشمی برای ریختن مقدار کمی روغن درخت چای روی هر یک از ناخن هایتان استفاده کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. به همین ترتیب آب لیمو را بمالید، بشویید و دستان خود را به طور معمول تمیز کنید.

۴. استفاده از محلول تمیز کننده دندان برای نظافت ناخن

از محلول تمیز کننده دندان مصنوعی روی ناخن های خود استفاده کنید. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما قرص هایی که برای تهیه محلول های تمیز کننده دندان مصنوعی استفاده می شوند، حاوی اسید سیتریک و بی کربنات سدیم (جوش شیرین) هستند که می توانند برای تمیز کردن، سفید کردن و در غیر این صورت ظاهر ناخن های شما را بهبود بخشند. به جای خیس کردن دندان های مصنوعی، ناخن های خود را خیس کنید.

۵. نظافت ناخن با سرکه سیب

سرکه سیب را امتحان کنید. سرکه سیب سرشار از اسیدهای مالیک و استیک است که دارای خواص پاک کنندگی و ضد قارچی است که می تواند به سفید کردن ناخن ها و جلوگیری از عفونت و تغییر رنگ آنها کمک کند. سرکه را با مقدار مساوی آب تمیز رقیق کنید و ناخن ها را تا 20 دقیقه خیس کنید.

۶. استفاده از مکمل ها برای تقویت ناخن

چگونه ناخن های دست خود را تمیز کنیم

از مکمل ها برای تقویت ناخن ها استفاده کنید. باورهای غلط زیادی در مورد داروهای طبیعی برای تقویت ناخن وجود دارد. بیوتین ممکن است ناخن ها را تقویت کند.

بیشتر درمان‌های خانگی مانند استفاده از سیر یا خوردن پروتئین بیشتر، به رشد سریع‌تر یا قوی‌تر ناخن‌های شما کمک نمی‌کند.

۷. استراحت ناخن ها از لاک و پولیش

برای نظافت ناخن ها به خودتان مرخصی های دوره ای از پولیش بدهید. اگر مرتباً از لاک ناخن استفاده می‌کنید. می‌توانید ناخن‌های خود را در درازمدت لکه دار و ضعیف کنید. حتی اگر بین استفاده از آن به خوبی آن‌ها را تمیز کنید. ایده خوبی است که اجازه دهید ناخن ها حدوداً سالی یک بار استحکام و رنگ سالم پیدا کنند و یک یا دو ماه از لاک خودداری کنید.

به جای استفاده از لاک، از این فرصت استفاده کنید تا ناخن های خود را واقعاً نازک کنید و از پاک کننده ها و سفید کننده های خانگی استفاده کنید تا ناخن های خود را دوباره زیبا کنید.

همچنین مهم است که همیشه قبل از افزودن لاک رنگی، ناخن‌های خود را شفاف کنید تا از لکه‌دار شدن آن‌ها به راحتی جلوگیری کنید.

 

بیشتر بخوانید : رشد ناخن ها در ۵ روز

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *