مقالات

نحوه استفاده از ماسک مو

ماسک مو ؛ ماسک های مو می توانند به آبرسانی و تقویت مو کمک کنند. برای استفاده موثر از ماسک مو ، باید آن را به درستی اعمال کنید. ماسک های مو را باید روی موهای کمی مرطوب مالیده و از ریشه تا نوک آن را روی آن اعمال کنید. مدت زمانی که ماسک خود را روی آن می گذارید به نوع ماسک بستگی دارد. ماسک‌های مو برای یافتن مقدار مناسب برای شما و نوع موهایتان نیاز به آزمایش دارند.

روش اول ؛ ماسک را به طور کامل بمالید

نحوه استفاده از ماسک مو

1. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.

بسیاری از ماسک‌های تجاری مو با دستورالعمل‌های خاصی ارائه می‌شوند. برخی ممکن است فقط برای استفاده هفتگی طراحی شده باشند و برخی ممکن است نیاز به نگهداری در بازه های زمانی خاص داشته باشند. همه ماسک های مو را نمی توان از نظر مدت زمان و دفعات استفاده به جای هم استفاده کرد. قبل از استفاده از ماسک مو حتما دستورالعمل ها را به دقت بخوانید. اگر از ماسک استفاده می کنید و متوجه می شوید که نتایج نامطلوبی دارد، ممکن است دستورالعمل های خاصی را از دست داده باشید.

2. رعایت نظافت با پوشیدن یک تی شرت قدیمی

هنگام استفاده از ماسک های نامرتب از یک تی شرت قدیمی استفاده کنید. ماسک های مو می توانند کثیف شوند. هنگام استفاده از ماسک مو ، یک تی شرت قدیمی، یک شنل حالت دهنده مو، یا لباس دیگری را روی لباسی که بدتان نمی آید روی آن ریخته، قرار دهید. لباس ها به راحتی می توانند در طول فرآیند درخواست آسیب ببینند.

همچنین می توانید هنگام استفاده از ماسک مو ، خود را در حوله بپیچید. شما می توانید یک شنل حالت دهنده مو را در یک فروشگاه زیبایی تهیه کنید. این شنل ها مانند شنل هایی هستند که هنگام کوتاه کردن موهایتان می پوشید.

3. شستشوی مو و خشک کردن آن

موهای خود را بشویید و با حوله خشک کنید. قبل از استفاده از ماسک مو، موهای خود را به طور معمول بشویید. سپس موهای خود را با یک حوله خشک کنید تا مرطوب شوند. قبل از استفاده از ماسک مو، موهای خود را با سشوار خشک نکنید. هنگام استفاده از ماسک موهای شما باید کمی خیس باشد.

4. موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید.

اگر موهای خیس خود را تقریباً به سه یا چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، استفاده از ماسک ساده ترین کار است. به عنوان مثال، دو قسمت را در دو طرف سر خود امتحان کنید، یکی در جلو و دیگری در پشت. قسمت ها را با گیره یا کش مو محکم کنید و ماسک خود را هر بار روی یک قسمت بمالید.

موهای بلندتر و ضخیم تر ممکن است به بخش های بیشتری نیاز داشته باشند. ممکن است لازم باشد آن را به 4-8 قسمت از مو تقسیم کنید.

با این حال، اگر موهای بسیار کوتاهی دارید، ممکن است برش ها غیر ضروری باشد.

5. ماسک را از ریشه تا نوک بمالید.

شروع به ماساژ ماسک روی پوست سر خود کنید. سپس، ماسک را به سمت پایین تا نوک موهایتان بکشید. سعی کنید ماسک را به طور یکنواخت در سراسر موهای خود پخش کنید و از حرکات ماساژ ملایم برای اعمال ماسک استفاده کنید.

به نکات خود توجه بیشتری داشته باشید. نکات اغلب مستعد خشکی هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

6. مو های خود را با ماسک در جای خود شانه کنید.

پس از استفاده از ماسک روی سر کامل موهای خود، یک شانه با دندانه متوسط یا پهن بردارید. در حالی که ماسک در جای خود قرار دارد، یک بار موهای خود را شانه کنید. این باعث می شود که ماسک به طور یکنواخت در سراسر موهای شما پخش شود.

این ممکن است روی همه انواع مو کارایی نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر موهای فر دارید، می توانید موهای خود را فقط با انگشتان خود شانه کنید یا می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

نحوه استفاده از ماسک مو

7. ماسک را بشویید و موهای خود را حالت دهید.

پس از استفاده از ماسک برای مدت زمان لازم، آن را زیر دوش بشویید. سپس مانند حالت عادی نرم کننده مو را برای آبرسانی مجدد موهای خود اعمال کنید.

روش دوم ؛ بهینه سازی جلوه های ماسک

1. سر خود را با کلاه دوش و حوله داغ بپوشانید.

پس از استفاده از ماسک، سر خود را با کلاه دوش و حوله داغ بپوشانید. پس از استفاده از ماسک، کلاه پلاستیکی دوش را روی موهای خود قرار دهید. سپس یک حوله داغ را دور کلاه دوش بپیچید. آن را به مدت 10 دقیقه در جای خود بگذارید. این به ماسک کمک می کند تا تماس مستقیم بیشتری با پوست سر شما برقرار کند و به طور کلی موثرتر شود.

نحوه استفاده از ماسک مو

2. بسته به هدف ماسک مو زمان ها را تغییر دهید.

مدت زمانی که ماسک خود را بگذارید متفاوت است. در صورت استفاده از ماسک تجاری، به دفترچه راهنمای دستورالعمل مراجعه کنید. با این حال، با یک ماسک خانگی، بسته به آنچه که می‌خواهید به آن برسید، ماسک را برای دوره‌های زمانی مختلف بگذارید.

برای درمان پروتئین، ماسک را به مدت 10 دقیقه در جای خود بگذارید.

برای آبرسانی، ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید.

ماسک های روغن نارگیل باید حداقل 30 دقیقه بماند.

ماسک اولاپلکس باید حداقل 10 دقیقه بماند، اما اگر مدت طولانی تری روی آن بماند بهتر عمل می کند. سعی کنید ماسک اولاپلکس را به مدت 30 دقیقه یا بیشتر روی پوست بگذارید.

3. با ماسک مو بخوابید.

اگر موهایتان خیلی خشک است در ماسک مو بخوابید. اگر می‌خواهید موهای خیلی خشک را درمان کنید، در ماسک مو بخوابید. یک حوله، کلاه دوش یا پوشش دیگری روی موهای خود قرار دهید و بگذارید ماسک یک شب بماند. صبح، ماسک را زیر دوش بشویید. موهای شما باید به طور محسوسی نرم تر و مرطوب تر شوند.

نحوه استغاده از ماسک مو

4. استفاده کمتر از ماسک مو برای موی چرب

اگر موهایتان چرب است دفعه بعد کمتر از ماسک مو استفاده کنید. پس از استفاده از ماسک مو، موهای شما نباید به طور محسوسی چرب شود. اگر متوجه شدید موهایتان بعد از استفاده از ماسک مو چرب می شود، احتمالاً بیش از حد از محصول استفاده کرده اید. دفعه بعد، مقدار مصرفی خود را کاهش دهید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود یا خیر.

اگر ماسک مو حتی به مقدار کم موهای شما را چرب می کند، ممکن است ماسک موی اشتباهی برای نوع موی شما باشد. سعی کنید از ماسکی استفاده کنید که برای موهای چرب طراحی شده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *