مقالات

پوست یکدست ؛ چگونه پوستی یکدست و یکنواخت داشته باشیم

ینهاپوست یکدست ؛ قبل از پرداخت پول زیادی در مطب متخصص پوست برای درمان رنگ ناهموار پوست، چند درمان خانگی را امتحان کنید. هفته ای یکبار لایه برداری پوست خود را شروع کنید، یک سرم رتینول را به روتین مراقبت از پوست شبانه خود اضافه کنید یا یکی از گزینه های متعدد دیگر را برای به حداقل رساندن لکه های تیره یا قرمزی انتخاب کنید. اگر درمان های خانگی بعد از حدود 4 تا 8 هفته جواب نداد، درمان های لیزری یا میکرودرم ابریژن را بررسی کنید. در نهایت، استفاده از کرم ضد آفتاب برای داشتن پوست یکدست هر روز را در اولویت قرار دهید و هیدراته بمانید تا رنگ پوست یکدست شود.

کاهش لکه های تیره و قرمزی برای داشتن پوست یکدست

1_ پوست خود را لایه برداری کنید

هفته ای یکبار کل بدن خود را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین برود. بازوها، پاها و نیم تنه شما نیز سلول های پوستی مرده ای دارند که باید پاک شوند تا پوست روشن تر و یکدست تر زیر آن نمایان شود. به خصوص در ماه های خشک، لایه برداری واقعا می تواند به پوست شما کمک کند روشن و سالم به نظر برسد. دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسید سالیسیلیک هستند این ها به راحتی سلول های مرده پوست را از بین می برد و مخصوصا اگر پوست مستعد آکنه دارید عالی است. ممکن است بعد از لایه برداری پوست شما سفت شود، بنابراین از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

2_ از لایه بردار گلیکولیک استفاده کنید

یک بار در هفته از لایه بردار گلیکولیک برای محو کردن لکه های تیره و اسکار آکنه و داشتن پوست یکدست استفاده کنید. مناطقی را که دارای لکه های تیره روی صورت، بازوها، پاها و تنه شما هستند را هدف قرار دهید. از قرار دادن لایه بر روی سوراخ های بینی، لب ها و پلک های خود خودداری کنید. حتما مرطوب کنید و چند روز بعد از آفتاب دور بمانید.

لایه برداری گلیکولیک را از یک اسپا، فروشگاه زیبایی یا متخصص پوست خریداری کنید. بعد از استفاده از لایه برداری مقداری قرمزی را پیش بینی کنید.

3_ استفاده از سرم ویتامین C برای داشتن پوست یکدست

با سرم ویتامین C پوست صورت، بازوها و پاها را روشن کنید. ویتامین C با آسیب هایی که در اثر نور خورشید به پوست شما وارد می شود مقابله می کند و پوست شما را روشن می کند. 2 تا 3 قطره از سرم را به پوست خود بمالید، جایی که لکه های ناهموار را مشاهده می کنید. ویتامین C همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد و به جلوگیری از آکنه کمک کند.

4_ از سرم رتینول استفاده کنید

پوست یکدست

شب ها قبل از خواب از سرم رتینول برای محو شدن لکه های تیره استفاده کنید. گاهی اوقات به این کرم AHA (آلفا هیدروکسی اسید) نیز گفته می شود. لکه های تیره را محو می کند و از تشکیل بیشتر جلوگیری می کند. متخصصان استفاده از آن را در شب توصیه می کنند زیرا خراب می شود و در مقابل نور خورشید موثر نیست. پس از استفاده مداوم از سرم رتینول به مدت 4-6 هفته، باید رنگ پوست یکنواخت تری را مشاهده کنید.

5_ با استفاده از یک کرم تسکین دهنده هر روز با قرمزی مبارزه کنید.

به دنبال کرمی باشید که حاوی نیاسینامید ویتامین B3 باشد که منافذ پوست را کاهش می دهد، حتی رنگ پوست شما را کاهش می دهد و چین و چروک و قرمزی را به حداقل می رساند و پوست یکدست خواهید داشت . کرم را یک بار در روز روی نواحی ملتهب صورت، بازوها و پاها بمالید. این نوع کرم می تواند به ویژه برای آرنج و زانوها که اغلب مستعد التهاب هستند مفید باشد.

اگر هرگز نزد یک متخصص پوست نرفته اید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک قرار ملاقات بگذارید. اگر همیشه با پوست قرمز و ملتهب دست و پنجه نرم کرده اید، ممکن است روزاسه تشخیص داده نشده داشته باشید.

دریافت درمان های حرفه ای برای داشتن پوست یکدست

پوست یکدست

1_ میکرودرم ابریژن انجام دهید

با استفاده از میکرودرم ابریژن با هایپرپیگمانتاسیون خفیف در کل بدن خود مبارزه کنید. میکرودرم ابریژن شامل هیچ نوع محصول شیمیایی نیست. این یک درمان لایه برداری است که اساسا لایه های پوست مرده را از بین می برد. اگر نگران قرمزی طولانی مدت بعد از درمان هستید، این یک گزینه عالی است زیرا اساساً زمان بهبودی لازم نیست.

2_ به سراغ یک لایه بردار شیمیایی بروید

برای حذف لایه بالایی پوست ناهموار، لایه برداری شیمیایی را انجام دهید تا پوست یکدست داشته باشید. لایه‌برداری شیمیایی کمی تهاجمی‌تر است و قبل از از بین رفتن قرمزی پوست، کمی به زمان بهبودی نیاز دارد. لایه برداری اولیه اپیدرم شما را از ناحیه مورد نظر حذف می کند، در حالی که لایه برداری عمیق تر از درم می گذرد. لایه برداری شیمیایی می تواند هزینه داشته باشد. اکثر افراد به 3-6 درمان نیاز دارند.

لایه برداری شیمیایی اغلب برای صورت استفاده می شود، اما می توان آن ها را به همان اندازه به طور موثر در سایر قسمت های بدن نیز استفاده کرد.

3_ با میکرونیدلینگ رنگ پوست خود را در کل بدنتان روشن کنید.

پوست یکدست

با این روش، متخصص پوست شما اساساً با صدها سوزن ریز به پوست شما آسیب می رساند تا بتواند خود را با کلاژن بیشتر و خاصیت ارتجاعی بالاتر بازسازی کند. می‌توانید درمان را با کرم‌ها یا سرم‌های موضعی ترکیب کنید تا پوست‌تان روشن‌تر شود و رنگ آن حتی بیشتر شود. قرمزی و حساسیت را 24 تا 48 ساعت پس از درمان پیش بینی کنید. این نوع درمان برای کاهش علائم کشش نیز توصیه می شود.

4_ لیزر درمانی را برای داشتن پوست یکدست در نظر بگیرید

لیزر درمانی را برای کاهش اسکار و روزاسه در نظر بگیرید. متخصص پوست شما از لیزر برای شکستن و حذف رنگدانه های مختلف در پوست شما استفاده می کند. با استفاده مناسب، آنها می توانند لکه های تیره را روشن کنند تا با بقیه رنگ پوست شما مطابقت داشته باشند. اکثر افراد به 6 یا بیشتر درمان با فاصله 4 هفته بین هر درمان نیاز دارند.

جلوگیری از آسیب های پوستی

پوست یکدست

1_ از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

برای محافظت از پوست خود و داشتن پوست یکدست هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. نور خورشید سلول هایی را فعال می کند که باعث ایجاد لکه های تیره می شوند، بنابراین هر گونه قرار گرفتن در معرض نور خورشید شما را در معرض خطر ایجاد رنگ ناهموار پوست قرار می دهد. کرم ضد آفتاب را روی صورت، دست ها، بازوها، پاها و هر قسمت دیگری از بدن که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، بمالید. هر روز بدون توجه به پیش بینی آب و هوا از آن استفاده کنید.

اگر در خارج از منزل هستید، کرم ضد آفتاب خود را هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید.  همچنین اگر داخل خانه هستید، آن را در ظهر دوباره استفاده کنید. میخواهید آرایش کنید، زیر آرایش خود ضد آفتاب بزنید یا از کرم پودر حاوی SPF استفاده کنید.

2_ تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید

در روشن ترین ساعات از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر از نور خورشید دوری کنید. پوست شما در این ساعات اوج بیشترین آسیب را متحمل می شود، بنابراین در صورت امکان در خانه یا در سایه بمانید. اگر نمی توانید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، برای محافظت بیشتر از پوست خود، آستین بلند، شلوار و کلاه بپوشید. اگر احساس می کنید برای دریافت ویتامین D باید زیر نور خورشید باشید، به جای آن از مکمل استفاده کنید.

3_ برای داشتن پوست یکدست آب کافی بنوشید

پوست یکدست

روزانه 12 تا 16 فنجان (2800 تا 3800 میلی لیتر) آب بنوشید تا هیدراته بمانید. هر فردی تا آنجا که برای هیدراته ماندن به چه مقدار آب نیاز دارد متفاوت است. به طور متوسط، مردان به حدود 16 فنجان (3800 میلی لیتر) آب و زنان به حدود 12 فنجان (2800 میلی لیتر) آب نیاز دارند. اگر ورزش می کنید، برای دوباره پر کردن مایعات خود به مقدار بیشتری نیاز خواهید داشت. وقتی کم آب می‌شوید، پوست شما خشک می‌شود و بیشتر مستعد لکه‌های خشک می‌شود که به نوبه خود ممکن است ملتهب شوند. اگر برای نوشیدن آب کافی هر روز مشکل دارید، سعی کنید اول صبح بعد از بیدار شدن یک لیوان بزرگ آب بنوشید.

4_ به جوش های صورت خود دست نزنید

برای به حداقل رساندن جای زخم، از زدن جوش ها یا لکه های خشک پوست خودداری کنید. کندن جوش ها یا برداشتن دلمه ها باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست شما می شود. تا آنجا که ممکن است سخت باشد، سعی کنید انگشتانتان را از صورت و سایر نواحی تحریک شده دور نگه دارید. اگر چنگ زدن به صورت شما یک تیک عصبی است، در هنگام بروز خارش، کار دیگری پیدا کنید، مانند بازی با یک وسیله.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *