مقالات

چگونه موی صاف ، ابریشمی و براق داشته باشیم

چگونه موهای ابریشمی و صاف داشته باشیم

چگونه موی صاف ، ابریشمی و براق داشته باشیم ؛ خواه برای محل کار، مدرسه، یا یک شب بیرون رفتن با دوستان، گاهی اوقات می خواهیم موی صاف و ابریشمی را تکان دهیم. از موهای مجعد گرفته تا مواج گرفته تا صاف، دستیابی به موی صاف ، ابریشمی و براق در خانه و با کسری از هزینه سالن برای همه امکان پذیر است. تنها چیزی که نیاز دارید چند ابزار و محصول است تا موهایتان فوق العاده به نظر برسد. ودر حین انجام این کار در هزینه خود صرفه جویی کنید.

شامپو و حالت دهنده

موی صاف

۱. موهای خود را بشویید.

موهای خود را با محصولات بدون سولفات بشویید و حالت دهید. سولفات ها (مانند سدیم لورت سولفات و سدیم لوریل سولفات). مواد شیمیایی هستند که اغلب در شامپوها و نرم کننده ها پیدا می کنید. آنها می توانند نه تنها برای موهای شما، بلکه برای پوست، پوست سر و چشمان شما نیز بسیار مضر باشند و از دستیابی به آن ظاهر صاف و براق جلوگیری کنند. فهرست مواد موجود در شامپو و محصولات نرم کننده مو فعلی خود را مرور کنید. اگر سولفات ها در لیست هستند، آنها را با محصولات بدون سولفات جایگزین کنید.

از محصولات حاوی الکل خودداری کنید. زیرا موهای شما را خشک می کند و هنگام صاف کردن موهای شما ترد می شود.

از شامپوهای شفاف کننده و نرم کننده ها خودداری کنید. این محصولات رطوبت تارها را از بین می‌برند و می‌توانند باعث شل شدن موها شوند.

 

نرم کننده مو مناسب را در سیات کمند بیوتی بیابید

 

2. استفاده از محصولات صاف کننده برای موی مجعد

اگر موهای موج دار، مجعد یا وز دارید، محصولات صاف کننده را انتخاب کنید. برای داشتن نتایجی براق، باید تبدیل به موی صاف را در حمام شروع کنید. به دنبال محصولات شامپو و نرم کننده باشید که به عنوان “صاف کننده” تبلیغ می شوند. موادی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل و روغن مراکش را بررسی کنید تا به صاف کردن امواج طبیعی یا موخوره شما کمک کند.

پس از استفاده از نرم کننده، یک شانه دندانه پهن را روی موهای خود بکشید. تا محصول به طور یکنواخت پخش شود. قبل از اینکه آن را بشویید چند دقیقه بگذارید بماند.

موی صاف

۳. موهای خود را با حوله خشک کنید.

آب اضافی را با احتیاط فشار دهید و سپس با حوله میکروفیبر موهای خود را لمس کنید. از ریشه شروع کنید و تا نوک موها ادامه دهید. از استفاده از حوله های پارچه ای خودداری کنید. زیرا الیاف ریز آنها می تواند باعث وز شدن موی صاف شما شود. در عوض، از یک تی شرت قدیمی یا یک حوله میکروفایبر استفاده کنید تا موهای خود را به آرامی و به طور موثر خشک کنید.

از مالیدن یا خراشیدن موهایتان خودداری کنید. که باعث می شود فرهایی که می خواهید رام کنید!

موهای خود را با حرکات صاف و ملایم خشک کنید. خشک کردن تقریباً باعث می شود موهای شما فر شده و موج دار شوند.

4. موی صاف ؛ موهای خود را باز کنید.

یک ظاهر شیک و صاف با یک موی مرتب عالی است .از یک شانه پلاستیکی با دندانه پهن برای از بین بردن موهای خیس خود استفاده کنید. از پایین شروع کنید و به سمت ریشه ها حرکت کنید و در بخش های کوچک کار کنید. وقتی گره‌زدایی تمام شد. مقدار کمی نرم‌کننده بمالید. از نزدیک‌ترین یک یا دو اینچ به ریشه‌ها اجتناب کنید و روی انتها تمرکز کنید. ممکن است در پایان این همه شانه زدن و گره زدن، بازوهای شما خسته شوند. اما موهایتان از شما تشکر خواهند کرد!

موهای خود را چند بار دیگر شانه کنید تا مطمئن شوید که نرم کننده به طور یکنواخت پخش شده است.

بعد از باز کردن گره موها، اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند تا حدود 80 درصد خشک شوند. سپس تا آخر راه آن را با سشوار خشک کنید.

سشوار کردن موهای خیس می تواند به طور باور نکردنی به ساقه مو آسیب برساند. همچنین می تواند باعث وز شدن بی مورد و غیرقابل کنترل شدن موهای شما شود. بنابراین صبور باشید و قبل از گرم کردن سشوار صبر کنید تا موهای شما تقریباً در هوا خشک شود.

۵. استفاده از نرم کننده یا ماسک مو

هفته ای یکبار از نرم کننده های عمیق یا ماسک مو استفاده کنید. روند صاف کردن مضر است و می تواند تارهای شما را خراب کند. اگر موهای موج‌دار، مجعد یا قلاب‌دار دارید که مرتباً آن‌ها را صاف می‌کنید. این روند آسیب‌رسان‌تر است. مهم نیست که چه نوع مویی دارید. باید حداقل یک بار در هفته موهای خود را عمیق کنید تا آسیب به حداقل برسد و آن را سالم نگه دارید. موهای شاد و سالم می توانند هر مدل موی صاف یا مجعدی را از بین ببرند.

نرم‌کننده‌های عمیق و ماسک‌های مو بسیار شبیه به هم هستند. اما یک ماسک معمولاً روی تقویت مو کار می‌کند در حالی که یک نرم‌کننده عمیق «لغزش» بیشتری ایجاد می‌کند. به این معنی که تارهای موی صاف‌ تر و راحت‌تر باز می‌شوند. اگر برای انتخاب یکی یا دیگری به کمک نیاز دارید با آرایشگر خود مشورت کنید. آنها خوشحال خواهند شد که به شما در رسیدن به اهداف سبک خود کمک کنند!

 

محصولات ماسک مو در سایت کمند بیوتی

 

ماسک‌های مو معمولاً شامل موادی مانند پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، روغن‌های طبیعی و چربی‌ها هستند که می‌توانند به تقویت موهای شما کمک کنند.

ماسک های مو و نرم کننده های عمیق را می توان از فروشگاه های لوازم آرایشی ، داروخانه ها یا خواربار فروشی ها خریداری کرد. حتی می توانید با موادی که از قبل در خانه دارید ماسک درست کنید. به سادگی “ماسک های مو DIY” را به صورت آنلاین جستجو کنید و هزاران نتیجه در دسترس شما خواهد بود.

حالت دادن به موی صاف خود

بیشتر بخوانید :  چگونه یک روال مراقبت از مو را شروع کنیم؟

۱. از سرم صاف کننده استفاده کنید.

قبل از سشوار کشیدن، یک محصول سرم صاف کننده را روی موهای خود بمالید. از محصول به مقدار کم استفاده کنید. فقط به مقدار کمی نیاز دارد، به خصوص اگر موهای نازکی دارید. از ریشه ها شروع کنید و سرم را تا نوک آن پایین بیاورید. همیشه سرم مو را از ریشه تا نوک بمالید تا صاف ترین و براق ترین نتیجه را داشته باشید.

سعی کنید از یک محصول سرمی استفاده کنید که روغن آرگان یا مراکش را در ترکیبات آن ذکر کرده باشد.

از سرم هایی که دارای الکل در مواد تشکیل دهنده هستند خودداری کنید. زیرا الکل می تواند موهای شما را به شدت خشک کند.

 

فروشگاه لوازم آرایشی کمند بیوتی عرضه کننده انواع سرم مو

 

۲_ برای موی صاف، از خشک کن یونی استفاده کنید.

این سشوارها به سرعت موهای شما را خشک می کنند و آسیب بسیار کمی به کوتیکول مو وارد می کنند. هنگام استفاده از آن، سشوار یون های منفی آزاد می کند که باعث می شود کوتیکول موهای شما صاف شود. یک کوتیکول موی صاف باعث می شود موهای صاف، بدون موخوره و براق داشته باشید.

اگر موهایی موج دار، مجعد، بسیار ضخیم یا وز دارید. سشوار یونی ضروری تر است. خشک شدن این نوع موها معمولاً بیشتر طول می کشد و از آنجایی که سشوار یونی زمان خشک شدن را کوتاه می کند. آسیب کمتری به موها وارد می کنید و در وقت خود صرفه جویی می کنید.

3_ موهای خود را با یک برس، صاف کنید.

یکی بخرید که ترکیبی از موی طبیعی و موهای نایلونی داشته باشد که به شما تارهای ابریشمی و براق می دهد. این برس ها بهترین نوع برای استفاده در طول فرآیند خشک کردن هستند. برس پارویی را زیر قسمتی از مو قرار دهید. سپس سشوار را طوری زاویه دهید که به موهایی که روی برس هستند برخورد کند.

همانطور که برس را به سمت پایین موها به سمت انتهای آن حرکت می دهید. سشوار را نیز به همراه آن حرکت دهید تا همیشه به برس متصل بماند. این کار را برای هر قسمت از موهایتان انجام دهید. دست ها را عوض کنید تا به بخش های سخت دسترسی داشته باشید یا به یک بازوی خسته استراحت دهید. در عین حال موهای خود را صاف می کنید و دوسویه می شوید.

لوله سشوار را همیشه به سمت پایین بگیرید. این کار هوا را در جهت کوتیکول مو می دمد. نه اینکه در مقابل آن باد کند و باعث آسیب یا گره خوردن بیشتر شود.

پس از خشک شدن موهایتان، حالت خنک سشوار را روشن کنید و هوای خنک را برای حدود یک دقیقه روی موهایتان بمالید. این کار باعث براق شدن بیشتر رشته های شما می شود.

4_ استفاده از اسپری محافظ حرارت مو

یک اسپری محافظ حرارت به موهایتان بزنید. محصولات محافظ حرارت به طور کامل از آسیب ناشی از صاف کردن موهایتان با یک اتو صاف جلوگیری نمی کنند. اما مطمئناً می توانند به محدود کردن آن کمک کنند و هر ذره اهمیت دارد. قبل از اتو کردن، یکی از این محصولات را به تمام موهای خود اسپری کنید.

حتما قسمت زیرین و قسمت بالایی را هم بگیرید.

برای سهولت در انجام این کار، سر خود را برعکس کنید و سپس قسمت زیرین آن را اسپری کنید.

اسپری‌های محافظ حرارت اغلب برای اهداف مختلفی مانند اتو کردن مسطح یا خشک کردن با باد استفاده می‌شوند. یکی را انتخاب کنید که برای اتو کردن موهای شما ساخته شده است. این ها را می توان از فروشگاه های لوازم آرایشی مانند Ulta خریداری کرد. محافظت از موهای شما در دراز مدت ارزشش را دارد و شما را از سفر به سالن برای از بین بردن آسیب گرما نجات می دهد.

5_ درجه حرارت مناسب برای اتو مو

اتو تخت خود را روی درجه حرارت مناسب تنظیم کنید. برای به حداقل رساندن آسیب، مطمئن شوید که از تنظیم حرارت مناسب برای نوع موهای خود استفاده می کنید. موهای نازک باید در حالت کم صاف شوند. اگر موهای مجعد یا موج دار دارید، از حالت متوسط استفاده کنید. برای موهای ضخیم تا درشت، از حالت متوسط به بالا استفاده کنید.

اگر می توانید روی یک آهن مسطح سرامیکی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید! اگر قصد دارید موهای خود را مرتباً صاف کنید، این ابزارهای با کیفیت سالن ارزش پول اضافی را دارند. یک اتو تخت سرامیکی باکیفیت می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. برخلاف نمونه‌های غیر سرامیکی که اغلب نیاز به تعویض دارند.

صفحات سرامیکی روی اتو موهای شما را سریعتر از سایر انواع اتوهای صاف صاف می کند و کمترین آسیب را به شما وارد می کند.

موی صاف

۶_ موی صاف با اتو مو

موهای خود را صاف کنید پس از اینکه محافظ حرارت را روی موهای خود پاشیدید.  موهای خود را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و اتو موی صاف را روی هر کدام بکشید. از نزدیک ریشه ها شروع کنید و به آرامی به سمت انتها حرکت کنید. از اتو کشیدن بیش از دو یا سه بار روی یک قسمت مو خودداری کنید که باعث آسیب می شود. قبل از شروع به اتو کردن موها، مطمئن شوید که موهایتان کاملاً خشک شده است تا از سوزش مو و بوی آن جلوگیری کنید.

به صدای هیس گوش دهید، اگر صدایی شنیدید. فوراً از اتو کردن موها خودداری کنید. این بدان معنی است که موهای شما هنوز خیس است و باید بیشتر خشک شود.

چند دقیقه دیگر از سشوار استفاده کنید تا موهایتان کاملا خشک شود. سپس آن اتو صاف را بگیرید و دوباره شروع کنید.

تنظیم سبک خود با محصولات

موی صاف

۱) استفاده از سرم مو برای موخوره

برای از بین بردن موخوره از یک سرم کوچک استفاده کنید. روی انتهای موهای خود تمرکز کنید، زیرا آنها سریعتر خشک می شوند. اطمینان حاصل کنید که از این محصول کم استفاده می کنید. موهای شما در صورت استفاده بیش از حد ممکن است چرب به نظر برسد، که کاملاً ظاهر مورد نظر شما نیست!

پس از استفاده از سرم، چند دقیقه صبر کنید و سپس ادامه دهید. این به موهای شما زمان می دهد تا کاملا خنک شوند.

2. موی صاف ؛ مصرف اسپری مو

موهای خود را با اسپری مو یا اسپری تکمیل کننده تنظیم کنید. هنگامی که موهایتان خنک شد، یک اسپری مو یا اسپری تکمیلی را به آرامی روی کل سرتان بمالید تا مدل مویتان ثابت شود. روش دیگر: این محصول را روی موهای برس صاف خود اسپری کنید. وسپس به آرامی موهای خود را با آن برس بزنید. این می تواند به جلوگیری از هرگونه چسبندگی که محصول به طور بالقوه ایجاد کند کمک کند.

اگر هنگام اسپری کردن روی محصول صدایی شنیدید. به این معنی است که موهای شما به اندازه کافی خنک نشده است. صدای هیس به این معنی است که شما به موهای خود آسیب می رسانید. بنابراین بطری اسپری خود را بگذارید و چند دقیقه صبر کنید تا موهای شما کمی خنک شود.

3) محصولات اضافی را آزمایش کنید.

بافت و طول موهای شما و همچنین آب و هوای محل زندگی شما، در ماندگاری حالت موی صاف شما در طول روز نقش دارد. اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید، به استفاده از کرم یا اسپری ضد رطوبت (یا ضد وز) فکر کنید. اگر موهایتان کوتاه است و به وزن بیشتری نیاز دارید تا فرها دوباره بلند نشوند، از کرم حالت دهنده استفاده کنید. کرم به آرامی موها را سنگین می کند و از بروز آن جلوگیری می کند. از امتحان کردن چیزی جدید نترسید؛ اگر کار نکرد، می دانید که یک قدم به یافتن محصولی نزدیک تر شده اید!

یک محصول اسپری براق کننده را آزمایش کنید. که به طور خاص به موهای شما درخشندگی می بخشد، اما از آن کم استفاده کنید. اینها اغلب محصولات مبتنی بر سیلیکون هستند و برای از بین بردن باقیمانده به شامپوی مخصوص نیاز دارند.

4) ماندگاری این حالت برای یک یا دو روز

سعی کنید این استایل برای یک یا دو روز دیگر ماندگار باشد. این فرآیند قطعاً می تواند زمان بر باشد. بنابراین سعی کنید آن را یک روز در میان یا هر سه روز یکبار انجام دهید. کلاه دوش همیشه شیک را زیر دوش تکان دهید تا از آن رشته های صاف ابریشمی در برابر آب محافظت کنید. در بین شستشوها، ریشه های شل شده خود را لمس کنید و روغن را با شامپوی خشک پاک کنید.

از یک اتو صاف برای صاف کردن رشته هایی که در طول شب دوباره فر شده اند استفاده کنید.

اگر به طور منظم از ابزارها و محصولات صاف کننده و صاف کننده استفاده می کنید. خطر آسیب رساندن به موهای خود را تهدید می کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل یک بار در هفته از درمان های نرم کننده عمیق استفاده کنید تا هر گونه آسیب را ترمیم کنید و موهای خود را به حالت زیبای معمولی خود بازگردانید.

 

بیشتر بخوانید :  نگهداری از مو سر و ابرو و طریقه نگهداری از آن

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *