مقالات

چگونه یک روال مراقبت از مو را شروع کنیم

روال مراقبت از مو

مراقبت از مو اغلب می تواند چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر زمان محدودی دارید. اما حفظ موهای سالم و شیک می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس و جذابیت بیشتری داشته باشید. ایجاد یک روال مراقبت از مو آسان است و شامل حفظ سلامت موهای شما و استفاده از محصولات مفید روی موهای شما است. خوشبختانه، موهای شما همیشه نیاز به توجه روزانه ندارند. و بسیاری از کارهای روتین مراقبت از مو را می توان تنها یک یا دو بار در هفته انجام داد.

روش اول مراقبت از مو ؛ توسعه یک روال

روال مراقبت از مو

۱. نوع موی خود را بشناسید.

هر فردی موهای متفاوتی دارد و اغلب نیاز به درمان و مراقبت از آنها به روش های مختلف دارد. بیاموزید که چه نوع مویی دارید تا بهترین رژیم مراقبت از مو را ایجاد کنید. چند روز با موهای طبیعی و بدون استفاده از هیچ محصولی بروید و به تمایلات موهای خود توجه کنید. ممکن است متوجه شوید که موهای شما عبارتند از:
روغنی
خشک
طبیعی
موج دار
سر راست
فرفری
مارپیچ
ضخیم
خوب
هنگامی که نوع موی خود را مشخص کردید، همیشه با موهای خود مطابق با آن رفتار کنید. احتمالاً موهای شما نسبت به موهای دوستتان نسبت به محصولات و مراقبت های خاص واکنش متفاوتی نشان می دهد.

۲. در صورت لزوم موهای خود را بشویید.

روال مراقبت از مو

بسیاری از مردم بر این باورند که باید موهای خود را به صورت روزانه بشویند، اما در حقیقت بیشتر انواع مو فقط باید موهای خود را یک روز در میان یا چند بار در هفته بشویید. بسته به نوع موهایتان، موهایتان را زمانی که کثیف هستند بشویید، نه فقط از روی عادت. به طور کلی، افرادی که موهای نازک و صاف دارند، بیشتر از افرادی که موهای ضخیم، مجعد یا موج دار دارند، نیاز به شستشو دارند.

اگر موهای خشکی دارید، فقط باید هر سه روز آن را بشویید.اگر موهایتان بیشتر مستعد چربی است، سعی کنید آن را یک روز در میان بشویید، اما اگر بعد از یک روز واقعاً چرب به نظر می رسد، می توانید هر روز آن را بشویید. همچنین می توانید از شامپوی خشک بین شستشو استفاده کنید تا مقداری از روغن جذب شود.

اگر موهای معمولی دارید (نه فوق العاده خشک و نه فوق العاده چرب) برای مراقبت از مو باید موهای خود را یک روز در میان یا هر 3 روز یکبار بشویید.هیچ فرمول کاملی برای اینکه چقدر باید موهای خود را بشویید وجود ندارد. فقط موهای خود را زیر نظر بگیرید و زمانی که احساس کردید کثیف شده است آن را بشویید. شستن بیش از حد آن از بازیابی روغن های طبیعی در موهای شما جلوگیری می کند که می تواند به موهای شما آسیب برساند.

۳. از شستن موها با آب داغ خودداری کنید.

آب داغ در واقع می تواند روغن های محافظ موهای شما را که به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کنند، از بین ببرد. با شستن موها با آب ولرم از از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها جلوگیری کرده و از کدر شدن موها جلوگیری می کنید.

۴. استفاده از شانه برای موهای خیس

 

روال مراقبت از مو

بعد از بیرون آمدن از حمام، کشیدن برس روی موهایتان می تواند وسوسه انگیز باشد، زیرا این یک راه سریع برای خلاص شدن از گره خوردن است. با این حال، شانه دندانه پهن بهترین راه برای از بین بردن هر گونه گره بعد از حمام است. برس اغلب موهای شما را گیر می کند و می کشد و باعث شکستن و آسیب دیدن آن ها می شود، بنابراین برای مراقبت از مو از یک شانه استفاده کنید و از پایین موهای خود شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.

۵. بگذاریدی موهایتان در هوا خشک شود.

سشوارها روشی سریع برای خشک کردن موهای شما هستند، اما گرمای خشک کن می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به خشکی و آسیب موهای شما شود. در صورت امکان اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند، اما اگر نیاز دارید از سشوار استفاده کنید، موها را به حالت خنک‌تری بچسبانید.

۶. برای مراقبت از مو ، موهای خود را مرتباً کوتاه کنید.

 

روال مراقبت از مو

موها مستعد شکافتن نوک مو هستند و اگر برای مدت طولانی بدون کوتاه کردن موهای خود بمانید، ممکن است آسیب دیده و ناسالم به نظر برسند. سعی کنید هر 3 ماه یا بیشتر موهای خود را کوتاه کنید و اگر واقعاً مستعد شکافتن مو هستید، موهای خود را هر 6 هفته یکبار کوتاه کنید.
اگر مراجعه مکرر به یک سالن بسیار مشکل یا گران است، خودتان موهایتان را کوتاه کنید. روی قیچی موهای خود سرمایه گذاری کنید و از آینه ای استفاده کنید که به شما امکان می دهد پشت سر خود را ببینید. کوتاه کردن موهایتان در زمانی که خیس یا صاف است ساده تر است تا بتوانید انتهای موهای خود را یکدست کنید.

اگر موهای شما مجعد است، بهتر است آن را زمانی که خشک یا کمی خیس است کوتاه کنید. موهای مجعد زمانی که خیس هستند بسیار بلندتر به نظر می رسند، بنابراین ممکن است کوتاهتر از آنچه انتظار داشتید خشک شوند.

۷. از بهم ریختن مداوم موهای خود خودداری کنید.

از آنجایی که موهای شما در حال حاضر دارای روغن های طبیعی هستند، و همینطور دست های شما، لمس مداوم موهای خود یا بیرون آوردن آنها از صورت می تواند این روغن ها را در موهای شما افزایش دهد و باعث شود که آنها چرب به نظر برسند. برای جلوگیری از این امر و برای مراقبت از مو ، بهترین گزینه این است که مدل مویی را انتخاب کنید که قابل کنترل باشد و در طول روز شما را آزار ندهد.

روش دوم ؛ ارائه حفاظت اضافی برای موهای شما

۱. از استفاده از رنگ ها خودداری کنید.

 

روال مراقبت از مو

رنگ مو دارای مواد شیمیایی زیادی است که می تواند به موهای شما آسیب برساند، و اگر بیش از حد استفاده شود، ترمیم این آسیب تقریبا غیرممکن است. اگر مایل هستید، به رنگ موی طبیعی خود بچسبید، اما اگر مجبور به رنگ کردن هستید، این کار را به ندرت انجام دهید و در 3 درجه رنگ طبیعی خود باقی بمانید.

۲. مراقبت از مو خود در برابر نور خورشید

به طور شگفت انگیزی، آفتاب می تواند به موهای شما آسیب برساند، همانطور که به پوست شما آسیب می رساند. آفتاب بیش از حد می تواند موهای شما را خشک کند، به خصوص اگر موهای شما رنگ شده است، بنابراین هر زمان که برای مدت طولانی بیرون هستید، سعی کنید موهای خود را با کلاه بپوشانید یا از اسپری مو با محافظ SPF استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : مراقبت از موی کوتاه ؛ 3 روش اصولی

 

۳. از موهای سفت و محکم خودداری کنید.

 

روال مراقبت از مو

kamandbeauty.com

زمانی که در حال دویدن هستید، انداختن موهایتان در دم اسبی یا قیطان همیشه راحت است، اما مراقب باشید که موهایتان را خیلی سفت نکنید زیرا این کار باعث آسیب و شکستگی می شود. اشکالی ندارد که این مدل ها را با موهای خود انجام دهید، اما برای مراقبت از مو همیشه موهای خود را در شب آزاد بگذارید و سعی کنید از انجام هر روز آنها خودداری کنید.

۴. استفاده از داروهای طبیعی روی موهای خود

محصولات مختلف موی زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از مو و بهبود کیفیت موهای خود خریداری کنید. اما برخی از بهترین چیزها برای موهای شما مواد طبیعی هستند که در آشپزخانه یافت می شوند:
روغن زیتون: روغن زیتون گرم به مرطوب کردن موهای خشک کمک می کند. آن را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید 45 دقیقه بماند سپس شامپو بزنید و آبکشی کنید.
چای: چای دم کرده و شیرین نشده می تواند به موهای شما درخشنده و همچنین رنگ طبیعی شما را افزایش دهد. پس از شستشوی شامپو زیر دوش، موهای خود را با چایی متناسب با رنگ طبیعی خود (چای سیاه برای سبزه ها، چای بابونه برای مو بور) بشویید.
روغن نارگیل: این روغن به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند. روغن نارگیل گرم شده را بردارید و روی موها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.
عسل: عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند. مقدار مساوی عسل و شامپو را با هم مخلوط کرده و بشویید.

۵. مراقب بقیه بدن خود باشید.

این یکی از آن چیزهای بدیهی است، اما برای مراقبت از مو و داشتن موهایی سالم، باید بدنی سالم داشته باشید، که به معنای تغذیه صحیح و دریافت مواد مغذی مناسب است. از آنجایی که مو قسمت دیگری از بدن شماست، برای حفظ قدرت و رشد به مواد مغذی خاصی نیاز دارد. برخی از مواد مغذی برای بهبود موهای شما عبارتند از:
اسیدهای چرب ضروری: روغن بذر کتان، سالمون، ماهی تن، گردو و بادام
ویتامین B6: موز، سیب زمینی و اسفناج
پروتئین: ماهی، مرغ، تخم مرغ و محصولات سویا
اسید فولیک: میوه ها و سبزیجات تازه، به ویژه مرکبات و گوجه فرنگی، و همچنین غلات کامل، لوبیا و عدس
استرس و استعمال دخانیات نیز با کدر کردن و شکستن موها باعث آسیب به موهای شما می شود، بنابراین در صورت امکان از این موارد اجتناب کنید.
نکته: برخی ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به بهبود استحکام و ظاهر موهای شما کمک کنند. با پزشک خود در مورد مصرف مکمل هایی مانند MSM (متیل سولفونیل متان) صحبت کنید که ممکن است به بدن شما کمک کند آمینو اسیدهای مورد نیاز برای رشد موهای سالم را تولید کند.

روش سوم ؛ مراقبت از مو با محصولات

روال مراقبت از مو

۱. انتخاب شامپوی مناسب برای مراقبت از مو

شامپوها در انواع مختلفی برای انواع مو ساخته می شوند و می توانند از ارزان تا بسیار گران قیمت باشند. در حالی که باید از انتخاب شامپوهای واقعا ارزان خودداری کنید، شامپوهای سالن ممکن است هیچ مزیت اضافی برای موهای شما نداشته باشند. بیشتر روی انتخاب شامپویی برای نوع موی خود تمرکز کنید (شامپویی برای موهای آسیب دیده خشک یا موهای چرب).

۲. موهای خود را حالت دهید.

 

بیشتر بخوانید : چگونه موی صاف ، ابریشمی و براق داشته باشیم؟

 

روال مراقبت از مو

kamandbeauty.com

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما حالت دهنده مو مهم است زیرا موهای شما را مرطوب می کند و به بازیابی روغن های طبیعی مورد نیاز شما کمک می کند. از مالیدن نرم کننده به ریشه های خود خودداری کنید زیرا باعث ایجاد موهای چرب اضافی می شود.
نرم کننده ای را انتخاب کنید که برای نوع موی شما نیز مناسب باشد. اگر موهای خشکی دارید، ممکن است به یک نرم کننده آبرسان یا ماسک مو نیاز داشته باشید، یا اگر موهای چرب دارید، ممکن است یک نرم کننده سبک بپسندید.

 

کمند بیوتی عرضه کننده انواع ماسک مو

 

۳. استفاده از سرم حرارتی برای مراقبت از مو

ممکن است نتوانید برای همیشه از استفاده از ابزارهای حالت دهنده اجتناب کنید، اما می توانید هنگام استفاده از حرارت موهای خود را تا حد امکان سالم نگه دارید. قبل از سشوار کردن، فر کردن یا صاف کردن موها، همیشه از یک سرم مو حرارتی یا اسپری حرارتی استفاده کنید. اینها در برندهای مختلفی وجود دارند و می توان آنها را در هر خواربار فروشی یا داروخانه ای یافت.

 

بهترین سرم مو در فروشگاه لوازم آرایشی کمند بیوتی

 

۴. از نرم کننده عمیق استفاده کنید.

 

روال مراقبت از مو

kamandbeauty.com

همراه با نرم کننده معمولی خود، می تواند خوب باشد که حداقل یک بار در هفته از نرم کننده عمیق استفاده کنید تا مقداری آسیب را ترمیم کنید.

۵. استفاده از حجم دهنده برای مراقبت از مو

چیزی که اغلب مد است، موهای پرپشت با اندام زیاد است، اما متأسفانه همه از این نوع مو برخوردار نیستند. حجم دهنده ها عالی هستند زیرا به شما کمک می کنند حتی اگر موهای شما بسیار ظریف هستند به این ظاهر برسید. موهای خود را برگردانید و چند اسپریتز را روی ریشه و بقیه موهای خود اسپری کنید. سپس با سشوار کردن یا تقویت موهای خود با دست حجم دهی کنید.

۶. جایگزین شامپوی خشک با شامپو معمولی

اگر می خواهید بهترین سلامتی را برای موهایتان حفظ کنید، خوب است از شستن بیش از حد موها خودداری کنید. اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید موهایتان خیلی کثیف به نظر می رسند. شامپوهای خشک عالی هستند زیرا محصولی آسان هستند که هرگونه کثیفی یا چربی موجود در موهای شما را می پوشانند و به آن ظاهری تازه می بخشند. شامپو خشک را در ریشه های خود اسپری کنید، آن را با انگشتان خود به طور یکنواخت روی موهای خود پخش کنید و سپس یک برس را روی موهای خود بکشید تا طبیعی ترین ظاهر را داشته باشند.

 

عرضه شامپو مناسب موهایتان از فروشگاه کمند بیوتی 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *