مقالات

مراقبت از موی کوتاه ؛ 3 روش اصولی

چگونه از موهای کوتاه مراقبت کنیم

مراقبت از موی کوتاه ؛ کوتاه کردن موهایتان می تواند رهایی بخش باشد. زمان کمتری برای شستن، خشک کردن و حالت دادن نیاز دارد و می تواند شما را از وزن موهای بلند رها کند. با این حال، موهای کوتاه با هر بافتی هنوز نیاز به نگهداری دارند. خوشبختانه، شما می توانید این کار کوتاه را فقط با کمی تغییر و نگهداری معمولی تکان دهید.

حالت دادن به موهای خود

چگونه از موهای کوتاه مراقبت کنیم

1. استفاده از شانه مرطوب یا اسپری مو

موهای خود را با یک شانه مو مرطوب یا یک بطری اسپری به سرعت حالت دهید. اگر راه سریعی برای مبارزه با موهای صاف می خواهید، شانه خود را زیر آب جاری نگه دارید یا با یک بطری اسپری موهای خود را به آرامی نم دار کنید. هنگامی که موهایتان کمی مرطوب شد، آن ها را به مدل مورد علاقه خود شانه کنید.

چگونه از موهای کوتاه مراقبت کنیم

یکی دیگر از مزایای موهای کوتاه این است که می توانید از انگشتان خود برای ایجاد یک مدل موی ساده استفاده کنید! فقط موهای مرطوب خود را ول کنید، سپس اجازه دهید در هوا خشک شوند.

2. از محصولات حالت دهنده مو کمتر استفاده کنید.

کمتر از محصول استفاده کنید فراموش نکنید که موهای کوتاهتر نیازی به محصول زیادی ندارند. وقتی صحبت از رام کردن موهای کوتاه شما می شود، کمی ژل یا اسپری مو کمک زیادی به شما می کند. بیش از حد محصول می تواند تجمع کند و باعث شود موهای شما کدر به نظر برسد. با مقدار سکه ای از محصولی که استفاده می کنید شروع کنید و از آنجا کار کنید.

3. مراقبت از موی کوتاه ؛ اسپری محافظ مو

اگر موهایتان را گرم می کنید از اسپری استفاده کنید که برای محافظت از موهایتان طراحی شده است. اگر اتوی صاف یا بابلیس فر کننده مو بخشی جدایی ناپذیر از مدل موی کوتاه شماست، مطمئن شوید که موهای خود را با اسپری کردن آن با یک محصول مخصوص طراحی شده برای واکنش به گرما محافظت می کنید. این محصولات زمانی که حرارت روی مو اعمال می‌شود اطراف کوتیکول را می‌بندند و از شکستگی آن محافظت می‌کنند.

اگر از آهن مسطح استفاده می کنید، ممکن است بخواهید روی آهنی کوچکتر با صفحات 5/1 اینچی (3/1 سانتی متری) سرمایه گذاری کنید. بسیاری از اتوهای صاف برای صاف کردن موهای بلند طراحی شده اند. اگر موهای کوتاهی دارید، ممکن است نیاز به خرید اتوی باریکتر داشته باشید تا مطمئن شوید که می تواند تمام موهای شما را بگیرد.

4. عدم استفاده از حالت دهنده های حرارتی

سعی کنید موهای خود را به جای حالت دادن حرارتی به آن ها حالت دهید. با استفاده از غلتک از موهای خود در برابر آسیب گرما محافظت کنید. موهای مرطوب خود را دور غلتک های نرم بپیچید، سپس اجازه دهید برای چند ساعت یا یک شب در هوا خشک شود (یا زیر یک سشوار کلاهدار بنشینید). اگر موهایتان خیلی کوتاه است، ممکن است لازم باشد از یک غلتک کوچکتر برای موهایتان استفاده کنید.

ابزارهای حالت دهنده خاصی به نام کاغذهای انتهایی می توانند به شما کمک کنند تا انتهای موهای کوتاه را بگیرید تا قسمت ها را به طور یکنواخت در اطراف غلتک ها بپیچید.

اگر مجبورید بیرون بروید در حالی که موهایتان غلتک است، یک روسری زیبا دور سرتان بپیچید.

چگونه از موهای کوتاه مراقبت کنیم

5. مراقبت از موی کوتاه ؛ استفاده از روغن مو

اگر موهای خشک یا زبری دارید از روغن موی سبک استفاده کنید. با یک سرم مو سبک که از روغن طبیعی ساخته شده است، موهای خود را صاف و براق نگه دارید. بهترین سرم‌ها برای موهای زبر حاوی اسیدهای چرب، مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند، مانند آنهایی که از روغن آرگان یا روغن نارگیل تهیه می‌شوند.

چگونه از موی کوتاه مراقبت کنیم

 

کمند بیوتی عرضه کننده انواع محصولات سرم مو 

 

6. استفاده از پارچه ابریشمی به هنگام خواب

شب ها موهای خود را در یک روسری ابریشمی بپیچید. روبالشی می تواند رطوبت موهای شما را جذب کند و اصطکاک هنگام حرکت سر خود روی بالش می تواند باعث شکستن موهای شما شود. قبل از خواب، موهای خود را با پیچیدن آن در یک روسری ابریشمی محافظت کنید. این همچنین به ماندگاری موهای شما کمک می کند.

اگر روسری ابریشمی ندارید، سعی کنید روبالشی ابریشمی بخرید.

مراقبت از موی کوتاه ؛ شستن موها

 

بیشتر بخوانبد :  چگونه یک روال مراقبت از مو را شروع کنیم

 

1. استفاده از شامپو مرطوب کننده

موهای خود را با یک شامپو مرطوب کننده بشویید. هر زمان که موهایتان شروع به چرب شدن کرد، باید موهایتان را بشویید، اما بسته به بافت موهایتان، ممکن است نیازی نباشد موهای کوتاهتان را هر روز حالت دهید. موهای نازک ممکن است در اثر تجمع محصول سنگین به نظر برسند. در عوض، هر روز از یک شامپو مرطوب کننده و یک یا دو بار در هفته از نرم کننده استفاده کنید.

 

انواع شامپو مرطوب کننده عرضه شده در فروشگاه کمند بیوتی

 

2.  مراقبت از موی کوتاه ؛ شستشوی مشترک

اگر موهای خشکی دارید، شستشوی مشترک را امتحان کنید. شستشوی مشترک یا شستشوی تنها با نرم کننده، شامل استفاده از نرم کننده مو برای شستن موهایتان است. ایده این است که نرم کننده در حین آبکشی کثیفی و چربی را از موهای شما پاک می کند، اما از هیچ یک از پاک کننده های خشن موجود در شامپوهای سنتی استفاده نمی کند. می توانید از یک نرم کننده معمولی یا یک پاک کننده حالت دهنده مخصوص استفاده کنید.

3. استفاده از مرطوب کننده برای موی ضخیم و مجعد

اگر موهای ضخیم یا مجعد دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. موهای مجعد در بین انواع موها خشک ترین هستند، بنابراین نیاز به آبرسانی بیشتری دارند. برای حفظ سلامت طبیعی موهای خود، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که از روغن زیتون، کره شی یا کره کاکائو ساخته شده باشد. شما باید حداقل هفته ای یکبار حالت عمیق داشته باشید.

4. خشک شدن مو در معرض هوا

بگذارید موهایتان در هوا خشک شوند. از آنجایی که موهای شما کوتاهتر است، سریعتر آسیب می بیند، بنابراین باید سعی کنید مقدار حرارتی که برای حالت دادن به موهای خود استفاده می کنید را محدود کنید. اگر نیاز به سشوار کشیدن موهایتان دارید، زمانی که موهایتان تقریباً نیمه خشک شد آن را متوقف کنید. موهای خود را در حالی که مرطوب است حالت دهید، سپس اجازه دهید خشک شدن در هوا تمام شود.

5. استفاده از روکس توری

اگر می‌خواهید لبه‌هایتان در حین دوش گرفتن بالا نرود، از یک روکش توری استفاده کنید. دمای گرم و رطوبت زیاد ناشی از حمام می تواند بر روی مدل موهای شما تأثیر بگذارد حتی اگر موهای خود را خیس نکنید. اگر مدل مویی دارید که لبه‌هایتان را صاف می‌کند، هنگام دوش گرفتن و لباس‌پوشیدن موهایتان را از یک پارچه توری برای نگه داشتن موهایتان در جای خود استفاده کنید، سپس آن را با دقت بردارید و قبل از اینکه از در بیرون بروید، مدل موهایتان را اصلاح کنید.

مراقبت از موی کوتاه ؛ حفظ برش و رنگ شما

1. هر 4-6 هفته یکبار اصلاح کنید.

برای حفظ موهای کوتاه باید بیشتر کوتاه شود. مدل‌هایی که لبه‌های تیز دارند، بسته به سرعت رشد موهایتان، ممکن است هر ۴ هفته یک‌بار نیاز به اصلاح داشته باشند، اگرچه ممکن است بتوانید برای برخی از مدل‌ها تا ۶ هفته صبر کنید.

چگونه از موهای کوتاه مراقبت کنیم

2. اصلاح ریشه های مو رنگ شده

اگر موهایتان را رنگ می‌کنید، روی اصلاح ریشه‌های خود بمانید. چه موهایتان را به رنگ آبی روشن یا بلوند پلاتینیومی رنگ کنید، اگر موهایتان کوتاه است، باید بیشتر ریشه هایتان را لمس کنید. اگر 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی‌متر) از ریشه‌هایتان نمایان شود، اگر امواج بلند و ساحلی داشته باشید، ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما در یک موی صاف واقعاً واضح به نظر می‌رسد. هر زمان که برای اصلاح می روید، ریشه های خود را رنگ کنید.

3. مراقبت از موی کوتاه ؛ استایل چند لایه مو

برای کاهش زمان سالن، استایلی چند لایه با هایلایت انتخاب کنید. خطوط تیز و رنگ پررنگ زمانی که شروع به رشد می کنند آشکارتر می شوند. اگر نمی‌خواهید مرتباً به سالن بروید، برش‌ها و هایلایت‌های نرم‌تر و چند لایه را انتخاب کنید، که وقتی ریشه‌های شما شروع به رشد می‌کنند چندان واضح به نظر نمی‌رسند.

فروشگاه لوازم آرایشی کمند بیوتی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *