مقالات

چرا روتین مراقبت از پوست در شب مهم است؟

روتین مراقبت از پوست در شب : اگر اغلب شب‌ها بدون پاک کردن آرایش یا رسیدگی مناسب پوست خود به خواب می‌روید. احتمالاً با پوستی کدر و جوش زده از خواب بیدار خواهید شد. اگر این برای شما خوب نیست. باید روی ایجاد روتین مراقبت از پوست در شب تمرکز کنید.

جوانسازی طبیعی پوست در طول شب می تواند دوام آن را در طول روز بیشتر کند. یک روتین مراقبت از پوست در شب که بر روی آبرسانی و ترمیم تمرکز دارد. می تواند پوست شما را محکمو صاف و شفاف نگه دارد. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه یک روتین مراقبت از پوست ایده در شب داشته باشید و چرا این امر ضروری است.

اهمیت داشتن روتین مراقبت از پوست در شب :

در طول روز پوست خود را در معرض آلاینده ها، اشعه ماوراء بنفش، کثیفی و انواع آلودگی قرار می دهید. در شب، پوست شما این فرصت را پیدا می کند که آسیب ها و آلودگی ها را از بین ببرد. جوان شود و سلول های جدید ایجاد کند. بنابراین، قبل از خواب، باید تمام آثار کثیفی لوازم آرایشی را از روی پوست خود پاک کنید.

با پیروی از یک روتین مراقبت از پوست در شب ، به بزرگترین و مهم ترین عضو خود یعنی پوست صورت کمک می کنید تا سریعتر و بهتر خود را ترمیم کند. تلاشی که برای پاکسازی، آبرسانی و تغذیه پوست خود انجام می دهید، کمک زیادی به حفظ انعطاف و استحکام پوست می کند.

در شب، به دلیل افزایش جریان خون در پوست، سلول‌های پوست سریع‌ترین بازسازی را دارند. اگر از محصولات موثر استفاده می کنید، پوست شما می تواند با سرم ها و کرم هایی که به بازسازی پوست کمک می کند، جوان سازی خود را به حداکثر برساند.

کمند بیوتی عرضه کننده بهترین ریمل های موجود در بازار 

مراحل یک روتین مراقبت از پوست در شب :

1. آرایش را پاک کنید

پاک کردن آرایش باید اولین قدم برای روتین مراقبت از پوست در شب شما باشد. از مقداری میسلار واتر یا یک پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید که پوست شما را بیشتر خشک نکند. پاک کننده ای را انتخاب کنید که آرایش مبتنی بر روغن را نیز از بین ببرد.

 

2. در روتین مراقبت از پوست در شب پاکسازی کنید

برای تمیز کردن صورت و حتی گردن از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. حتی می توانید روتین مراقبت از پوست کره ای را دنبال کنید و ابتدا با استفاده از یک روغن و سپس یک پاک کننده، پوست خود را دوبار تمیز کنید. تمیز کردن دوبار تضمین می کند که هیچ چیز منافذ شما را مسدود نمی کند زیرا تمام آلودگی و سبوم جمع شده روی پوست را از بین می برد.

3. تونر

از نرم کننده یا تونر برای صاف کردن پوست و متعادل کردن سطح pH آن استفاده کنید. تونرها مخصوصاً برای کسانی که پوست چرب دارند مفید است . اگر پوست خشکی دارید، از نرم کننده برای آبرسانی به پوست استفاده کنید.

 

4. سرم

استفاده از سرم می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند. می‌توانید از سرم‌هایی مانند سرم‌های ضد آکنه یا کنترل چربی روی نواحی مشکل‌دار پوستتان استفاده کنید. بر اساس نیاز پوستتان، می توانید از فرمولی که حاوی رتینوئید یا یک سرم آبرسان یا سفت کننده پوست و یا از بین برنده ی جای جوش است نیز می توانید استفاده کنید.

کمند بیوتی عرضه کننده بهترین سایه چشم های موجود در بازار 

5. مرطوب کنید

مرطوب کردن پوست بسیار مهم است زیرا مواد مغذی ضروری را برای پوست شما فراهم می کند و به ترمیم آسیب کمک می کند. کرم شبی را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک باشد، که به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند و آن را بدون مسدود کردن منافذ باز پوست ترمیم کند.

6. کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست در شب

بسیاری از ما این ناحیه را نادیده می گیریم و تصور می کنیم که یک مرطوب کننده کافی است. اما پوست اطراف چشم شما نازک ترین است و به احتمال زیاد سریع تراز جاهای دیگر چروک می شود. محصولاتی را انتخاب کنید که ناحیه زیر چشم را ترمیم می کند و حاوی پپتیدهایی هستند که آبرسانی را افزایش می دهند و از چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کنند.

 

7. ماسک

ماسک‌های صورت یک روش مؤثر برای ارائه مواد مغذی و مراقبتی درمانی به پوست شما هستند. سعی کنید حداقل یک بار در هفته یک ماسک آبرسان به صورت خود بزنید. در حالی که ماسک‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، ماسک‌های خاک رس برای پوست‌های چرب و ماسک‌های آبرسان برای پوست‌های خشک بهترین عملکرد را دارند. همچنین از ماسک خای ورقه ای نیز میتوانید استفاده کنید زیرا هم بسیار کاربردی است و همچنین استفاده از آن آسان است.

 

8. هیدراته کنید/از یک مرطوب کننده استفاده کنید

اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، می تواند رطوبت پوست شما را حتی در هنگام خواب نیز از بین ببرد. می توانید از یک مرطوب کننده ی مخصوص استفاده کنید تا پوست شما خشک نماند. آبرسانی از درون با نوشیدن آب کافی در طول روز نیز به مرطوب ماندن پوست کمک می کند.

9. بالم لب

لب های شما نیز احتمالاً بار عمده کثیفی و آلودگی را تحمل می کنند.درواقع لب ها یکی از اجزای صورت است که همیشه با لوازمی همچون رژ لب یا تینت لب در طول روز آرایش بروی خود دارد. هنگام تمیز کردن صورت، لب های خود را نیز بشویید و پس از خشک شدن، از یک بالم لب استفاده کنید تا در طول شب مرطوب بماند. فقط بعد از مسواک زدن آن را بمالید.

 

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی مرجعی برای تهیه محصولات باکیفیت و استاندارد

آیا میدانستید؟

هنگامی که هنگام خواب به پهلو می چرخید، روکش بالش می تواند اصطکاک ایجاد کند که باعث تسریع ایجاد چین و چروک می شود. روکش‌های بالش ابریشمی روی پوست تاثیرات بدی نخواهد گذاشت، بنابراین اگر شب‌ها زیاد می‌چرخید، از روکش بالشت ابریشمی استفاده کنید.
خوابیدن با صورت فرو رفته در بالش نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک زودرس شود. خوابیدن به پشت بهترین گزینه برای داشتن پوستی سالم است.
اطمینان حاصل کنید که قبل از خواب کافئین مصرف نکنید. یک خواب خوب شبانه، قبل از یک روتین مراقبت از پوست در شب سالم، می تواند پوستی سالم و آرام به شما بدهد.

ناحیه اطراف چشم شما فاقد غدد چربی است، بنابراین پوست در آنجا سریعتر چروک می شود.استفاده از بالم لب و مرطوب کردن دست ها و پاها باید آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست شبانه شما باشد.

چه ساعتی باید روتین مراقبت از پوست شبانه خود را انجام دهیم؟
برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که بهترین زمان برای مراقبت از پوست در شب، درست قبل از رفتن به رختخواب است. به یاد داشته باشید پوست حداقل به 10 تا 20 دقیقه نیاز دارد تا محصولات به خوبی جذب پوست شوند.

بنابراین، در حالت ایده آل، باید به محض رسیدن به خانه از پاک کننده آرایش استفاده کنید. این کار را با تمیز کردن کامل صورت خود دنبال کنید. پس از آن، می‌توانید سرم، تونر، کرم دور چشم و مرطوب‌کننده‌تان را در فواصل زمانی بین کارهایتان انجام دهید.

به این ترتیب، یک روال کامل مراقبت از پوست را در شب خواهید داشت و تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست خود را در طول شب تامین می کنید.

کمند بیوتی عرضه کننده بهترین خط چشم های موجود در بازار 

تفاوت بین روتین مراقبت از پوست در شب و روز  چیست؟

روتین مراقبت از پوست در طول روز باید بر محافظت از پوست شما تمرکز کند. چه در خانه باشید و چه برای کار بیرون بروید، باید از محصولاتی استفاده کنید که از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و کثیفی خورشید محافظت می کند. بنابراین، برنامه روزانه شما باید شامل پاک کننده ملایم، تونر، کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده باشد.

از سوی دیگر، روتین مراقبت از پوست شبانه شما در مورد ترمیم آسیب های ناشی از آلاینده های محیطی و استرس است. روی پاکسازی مناسب آرایش تمرکز دارد و در عین حال به پوست شما مواد مغذی لازم برای بازسازی سلولی را می دهد.

نتیجه :

همانطور که پاکسازی و استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از بیرون آمدن از خانه برای داشتن پوستی سالم ضروری است، از بین بردن آسیب های وارد شده به پوست در طول روز نیز کاملا ضروری است. اگر می‌خواهید با پوستی زیبا و درخشان از خواب بیدار شوید، باید یک روال منظم مراقبت از پوست در شب داشته باشید و آن را حفظ کنید تا پوست خود را تمیز، مغذی و هیدراته نگه دارید

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *