مقالات

راه های پیشگیری از جوش صورت

راه های پیشگیری از جوش صورت : در این مقاله با هم ده روش مختلف را بررسی میکنیم. که با به کارگیری هر کدام از آنها بتوانید از بروز آکنه و انواع جوش بر روی پوست و صورت خود جلوگیری کنید.

1.برای پیشگیری از جوش صورت ؛ صورت خود را تمیز نگه دارید.

چه آکنه و جوش روی صورت خود دارید یا نه، مهم است که صورت خود را دو بار در روز بشویید. تا ناخالصی ها، سلول های مرده پوست و چربی اضافی از سطح پوست پاک شود. شستشوی بیشتر از دو بار در روز لزوماً بهتر نیست. ممکن است بیشتر ضرر داشته باشد تا فایده. از آب گرم و نه داغ و یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. استفاده از صابون (مانند صابون بدن دئودورانت) می تواند به پوست ملتهب آسیب برساند و باعث تحریک بیشتر شود.

از پاک کردن شدید پوست خود با دستمال مرطوب، دستکش لایه بردار یا لوفا (اسفنجی با بافت درشت) خودداری کنید. آن را به آرامی با یک پارچه بسیار نرم یا دستان خود بشویید. همیشه خوب آبکشی کنید و سپس صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. (حوله را در حوله لباسشویی بیندازید، زیرا حوله های کثیف باکتری را پخش می کنند.)

 

2. استفاده از مرطوب کننده برای پیشگیری از جوش صورت

بسیاری از محصولات آکنه حاوی موادی هستند که پوست را خشک می کنند. بنابراین همیشه از مرطوب کننده ای استفاده کنید. که خشکی و لایه برداری پوست را به حداقل برساند. روی برچسب به دنبال “غیر کومدوژنیک” باشید. به این معنی که نباید باعث آکنه شود. مرطوب کننده هایی برای انواع پوست های چرب، خشک یا مختلط ساخته شده اند.

کمند بیوتی عرضه کننده بهترین ریمل های موجود در بازار 

3. یک محصول آکنه بدون نسخه را امتحان کنید.

برای جلوگیری و پیشگیری از جوش صورت و آکنه بهتر است یک محصول امتحان کنید.این محصولات آکنه نیازی به نسخه ندارند. اکثر آنها دارای موادی مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک هستند. که باکتری ها را مهار کرده و پوست شما را خشک می کند. آنها ممکن است باعث خشک شدن یا لایه برداری شوند. بنابراین ابتدا با مقدار کمی شروع کنید. سپس می‌توانید میزان و تعداد دفعات استفاده را تنظیم کنید. گزینه دیگر ژل رتینوئید موضعی OTC جدید (ژل 0.1٪ Differin) است. این محصول برای جلوگیری از تشکیل آکنه عمل می کند. اگر پوست حساسی دارید از این محصولات با احتیاط استفاده کنید.

4.روش دیگر پیشگیری از جوش صورت ؛ از آرایش کم استفاده کنید.

در هنگام بروز جوش از کرم پودر، پودر یا تینت لب و رژگونه استفاده نکنید. اگر آرایش می کنید، در پایان روز آن را بشویید. در صورت امکان، لوازم آرایشی بدون روغن و بدون رنگ و مواد شیمیایی اضافه شده را انتخاب کنید. آرایشی را انتخاب کنید که برچسب “غیر کومدوژنیک” دارد، به این معنی که نباید باعث آکنه شود. قبل از خرید لیست مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول را مطالعه کنید.

5. مراقب شامپوی موی خود باشید.

شما برای پیشگیری از جوش صورت میتوانید از به کار بردن عطر، روغن، پوماد یا ژل روی موهایتان خودداری کنید.چونکه اگر روی صورت شما قرار بگیرند و با پوست شما تماس پیدا کنند. می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و پوست شما را تحریک کنند. از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید. موهای چرب می توانند به چربی صورت شما اضافه کنند. بنابراین موهای خود را اغلب بشویید.

کمند بیوتی عرضه کننده بهترین سایه چشم های موجود در بازار 

6. دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید.

از دست زدن به صورت یا نگه داشتن گونه یا چانه روی دست خودداری کنید. نه تنها می توانید باکتری ها را پخش کنید. بلکه می توانید پوست صورت را که از قبل ملتهب شده است نیز تحریک کنید. هرگز جوش ها را با انگشتان خود فشار ندهید یا نکشید، زیرا می تواند منجر به عفونت و زخم شود.

7.برای پیشگیری از جوش صورت از نور خورشید دوری کنید.

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند التهاب و قرمزی را افزایش دهد و باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (تغییر رنگ) شود. برخی از داروهای آکنه ممکن است پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کنند. زمان خود را به ویژه در ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار دهید. و از لباس های محافظ مانند پیراهن آستین بلند، شلوار و کلاه لبه پهن استفاده کنید.

چه جوش دارید و چه نه، همیشه حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با 6% اکسید روی یا بالاتر و SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. روی برچسب ضدآفتاب به دنبال “غیر کومدوژنیک” باشید تا احتمال بروز جوش های جدید کمتر شود. مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول را بخوانید تا بدانید چه چیزی روی پوست خود می گذارید.

8. به پوست خود غذا دهید.

اکثر متخصصان معتقدند که برخی از غذاها مانند شکلات باعث ایجاد جوش نمی شوند. با این حال، منطقی است که از غذاهای چرب و غذاهای ناسالم پرهیز کنید و میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محصولات لبنی و غذاهای حاوی قند فرآوری شده بالا ممکن است باعث آکنه شوند. برای پیشگیری از جوش صورت حتما از اینها بپرهیز

 

9. روزانه ورزش کنید.

ورزش منظم برای کل بدن شما از جمله پوست مفید است.و بر این اساس برای پیشگیری از جوش صورت حتما ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. هنگام ورزش، از پوشیدن لباس یا استفاده از وسایل ورزشی که پوست شما را ساییده و ممکن است باعث تحریک شوند، خودداری کنید. بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید یا حمام کنید.

 

10. آخرین نکته در پیشگیری از جوش صورت ؛ آرام باش!

برخی از مطالعات استرس را با شدت جوش یا آکنه مرتبط می دانند. از خود بپرسید چه چیزی باعث می شود احساس استرس کنید. سپس به دنبال راه حل باشید.

در صورت شک، با یک متخصص پوست مشورت کنید تا ببینید آیا برای پیشگیری یا توقف آکنه به درمان بیشتری نیاز دارید یا خیر.

نویسنده : کمند بیوتی

کمند بیوتی عرضه کننده بهترین خط چشم های موجود در بازار 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *