مقالات

چگونه پوست را آبرسانی کنیم : 12 نکته برای آبرسانی به پوست

چگونه پوست را آبرسانی کنیم

آبرسانی پوست ؛ در این مقاله با هم در مورد چگونگی آبرسانی مناسب به پوست خود با استفاده از محصولات مفید و روش های کاملا طبیعی و آسان را می آموزیم.

آبرسانی پوست چیست؟

هیدراتاسیون پوست فرآیند درمان پوست با محصولات مرطوب کننده برای حفظ نرمی و لطافت پوست است. پوست کم‌ آب سفت‌تر و کدرتر می‌شود. چین و چروک‌های بیشتری دارد و ممکن است حلقه‌های تیره زیر چشم ایجاد کند. خشکی پوست در همه انواع پوست ممکن است رخ دهد. بنابراین یافتن لوسیون ها و تکنیک های مناسب برای هیدراته نگه داشتن پوست بسیار مهم است. اغلب، مرطوب کردن آخرین مرحله در روال مراقبت از پوست است. اگرچه تغذیه مناسب و آبرسانی پوست فراتر از یک مرحله است. با اقدامات صحیح، می توانید از خشکی جلوگیری کرده و احتباس آب را افزایش دهید.

چگونه پوست را آبرسانی کنیم

در ادامه ۱۲ روش ساده برای آبرسانی پوست را بررسی میکنیم.تکنیک های زیر را برای دستیابی به پوست هیدراته در نظر بگیرید.

1. از مرطوب کننده استفاده کنید.

محیط های کم رطوبت اغلب منجر به خشکی پوست می شود. از یک مرطوب کننده قابل حمل استفاده کنید یا در واحد گرمایش مرکزی خانه خود نصب کنید.

2. با لوسیون، پماد یا کرم های صورت آبرسانی پوست کنید.

 

چگونه پوست را آبرسانی کنیم

 

از کرم مرطوب کننده گرفته تا پترولاتوم (ژله نفتی)، بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه وجود دارند. که می توانند برای آبرسانی پوست شما استفاده شوند. به دنبال لوسیون های حاوی لیپید، سرامید، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک باشید. تا به تقویت سد محافظ پوست کمک کند. اگر پوست چرب دارید. از مرطوب‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید. بدون اینکه به چربی آن کمک کند.

 

انواع محصولات مرطوب کننده و آبرسان پوست

 

3. سرم های مرطوب کننده را امتحان کنید.

 

چگونه پوست را آبرسانی کنیم

 

به عنوان مثال، سرم های نرم کننده اسکوالن به تقلید از مزایای روغن های طبیعی پوست شما کمک می کند و آنتی اکسیدان های طبیعی را فراهم می کند. افرادی که دارای پوست مخصوصاً خشک هستند می توانند از لایه بندی سرم صورت با مرطوب کننده بهره ببرند.

 

کمند بیوتی عرضه کننده انواع سرم آبرسان صورت

 

4. استفاده از سرم ویتامین c برای روشن تر شدن پوست

برای روشن تر شدن پوست از سرم ویتامین C استفاده کنید. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد. و باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. ماسک ها و سرم های ویتامین C صورت به روشن شدن رنگ پوست شما کمک می کنند. ترکیبی از ویتامین C موضعی و خوراکی می تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند. وبه طور بالقوه به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

5. برای آبرسانی پوست ؛ تونر صورت بزنید.

یک تونر پوست شما را هیدراته می کند و به مرطوب کننده ها و سرم های صورت اجازه می دهد تا به عمق منافذ شما نفوذ کنند.

6. مقدار زیادی آب بنوشید.

اندام های شما ،از جمله پوست، هنگام نوشیدن آب، رطوبت را جذب می کنند. نوشیدن آب زیاد در طول روز و اجتناب از مصرف زیاد دیورتیک ها مانند قهوه و الکل می تواند به حفظ رطوبت کمک کند.

7. حداکثر هفته ای یکی دو بار لایه برداری کنید.

اسکراب صورت به از بین بردن سلول های مرده پوست و تجمع باقی مانده ای که می تواند منافذ پوست را مسدود کند، کمک می کند. به همین ترتیب، یک لایه بردار شیمیایی حاوی اسید گلیکولیک سلول های مرده را از بین می برد و به پوست شما کمک می کند تا مواد مرطوب کننده موضعی را جذب کند. حداکثر دو تا سه بار در هفته از اسکراب صورت استفاده کنید. از یک لایه بردار شیمیایی مانند لایه بردار صورت ، بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که لایه برداری بیش از حد مانع طبیعی پوست شما را کاهش می دهد، بنابراین اگر احساس می کنید پوست شما خشک یا تحریک شده است از لایه برداری خودداری کنید.

8. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند پوست شما را کم آب کند. متخصصان پوست استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را برای جلوگیری از حدود نود و هفت درصد از تمام اشعه های UVB توصیه می کنند. اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، پوست خود را با آلوئه ورا تسکین و آبرسانی پوست کنید.

 

کمند بیوتی عرضه کننده انواع کرم ضد افتاب

 

9. استفاده از روغن طبیعی برای آبرسانی پوست

می توانید از روغن های مرطوب کننده طبیعی برای کمک به پوست کم آب استفاده کنید. اگر پوست شما مستعد آکنه و در عین حال خشک است. روغن جوجوبا را به تنهایی یا روی مرطوب کننده خود بمالید.

10. فقط از پاک کننده های ملایم استفاده کنید.

برای جلوگیری از پاک کردن روغن های ضروری پوست، صورت خود را روزانه با یک پاک کننده آرایش صورت بدون عطر که برای پوست های حساس طراحی شده است بشویید.

11. از دوش آب گرم و طولانی خودداری کنید.

دوش های طولانی با آب داغ باعث می شود رطوبت از پوست شما خارج شود. در عوض، دوش ولرم و کوتاه‌تر را انتخاب کنید و از استفاده از صابون‌های پاک‌کننده روغن خودداری کنید.

12. بلافاصله بعد از حمام مرطوب کنید.

 

چگونه پوست را آبرسانی کنیم

 

بلافاصله پس از خروج از حمام، با استفاده از لوسیون یا کره شیا روی تمام بدن خود، رطوبت خود را حفظ کنید. روغن‌های بدن که روی پوست کمی مرطوب استفاده می‌شود. می‌تواند اثر آبرسانی پوست مشابهی داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : بهترین روش مراقبت از پوست خشک

 

سخن آخر

همانطور که در این ۱۲ روش گفته شد برای آبرسانی پوست ، استفاده از محصولات مختلف بهداشتی تاثیر بسیار زیادی در روند آبرسانی دارد. محصولاتی همچون انواع ماسک آبرسان صورت یا سرم آبرسان صورت ، انواع کرم مرطوب کننده و دیگه محصولات همچون پاک کننده های پوستی. ولی اینکه چطور یک محصول ایده آل و باکیفیت را انتخاب کنید همیشه برای اکثر اشخاص یک دغدغه بزرگ بوده است.

ما به شما پیشنهاد میکنیم تا با مراجعه به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی ، ضمن بررسی دقیق و کامل محصولات با توجه به توضیحات هر محصول. محصول متناسب با پوست خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه در “چگونه پوست را آبرسانی کنیم : 12 نکته برای آبرسانی به پوست

  1. faeze گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *