مقالات

بهترین روش مراقبت از پوست خشک

بهترین روش مراقبت پوست خشک

بهترین روش مراقبت از پوست خشک : خشکی پوست یکی از دغدغه های مراقبت از پوست است که افراد روزانه با آن سروکار دارند. اگر تا به حال احساس پوسته پوسته شدن، سفتی یا خارش کرده اید، احتمالاً با آن مواجه شده اید.پس پیشنهاد میکنیم حتما در این مقاله با ما همراه باشید. تا باهم چند نکته مهم بهترین روش مراقبت از پوست خشک را برای شما یادآور شویم.

چه چیزی باعث خشکی پوست می شود؟

بهترین روش مراقبت پوست خشک

kamandbeauty.com

مجموعه ای از عوامل از جمله ژنتیک، محیط، تغییر فصول، رطوبت، شستشوی زیاد و قرار گرفتن در معرض مواد محرک یا صابون های مختلف و همچنین برای خانمها تاحدی استفاده از محصولات آرایشی .
خوشبختانه، در بیشتر موارد، یک راه حل ساده برای پوست خشک وجود دارد. ایجاد رژیم و روتینی که بر رطوبت پوست تاکید دارد.بهترین روش مراقبت از پوست خشک؛ تغذیه و آبرسانی پوست شما است.

مراحل بهترین روش مراقبت از پوست خشک ؛ گام به گام

در اینجا ما در قابل ۷ مرحله کلی سعی کرده ایم هرآنچه را که برای ازبین بردن خشکی پوستتان نیاز است را بازگو کنیم.

مرحله 1 : پاک کننده آبرسان (صبح و شب)

 

بهترین روش مراقبت پوست خشک

kamandbeauty.com

کمند بیوتی عرضه کننده بهترین ریمل های موجود در بازار 

به برنامه پاکسازی خود به عنوان اولین قدم برای افزودن مواد مغذی و در عین حال آماده سازی پوست برای جذب رطوبت فکر کنید. نوع پاک کننده و دفعات لایه برداری شما باید به حساسیت شما به محصولات و سطح رطوبت فعلی پوست شما بستگی داشته باشد.

آیا باید پوستم را دوبار تمیز کنم؟

این کاملاً به شما بستگی دارد! پاکسازی مضاعف می‌تواند اطمینان حاصل کند که ناخالصی‌ها از روی پوست پاک می‌شوند. فضایی را برای محصولات مختلف شما به وجود می آورد تا محصول مورد نظر بهتر عمل کند. می‌توانید با استفاده از یک پاک‌کننده با پایه ی روغن و سپس یک پاک‌کننده آرایش صورت با پایه کرم، پوست خود را پاک کنید. تا پوست خود با بهترین روش مراقبت از پوست خشک طراوت ببخشد و ظاهری لطیف داشته باشید.

چند وقت یکبار باید پوستم را لایه برداری کنم؟

هفته ای یکبار از لایه بردار مخصوص پوست های خشک استفاده کنید تا پوست را متعادل نگه دارید.بدون اینکه رطوبت را از بین ببرید. این کار باعث روشن نگه داشتن پوست شما می شود. در عین حال به محصولاتی مانند سرم ها اجازه می دهد به طور کامل به سد پوستی نفوذ کنند.

در یک پاک کننده برای پوست خشک به دنبال چه چیزی باشید

بهترین شستشوی صورت برای پوست های خشک معمولاً دارای بافت کرم یا روغنی است که به پوست کمک می کند. تادر عین حال که آلودگی، چربی و سایر ناخالصی ها را از بین می برد نرم و هیدراته بماند. برای شستشوی صورت لایه برداری برای پوست های خشک، به دنبال اسیدهای آلفا هیدروکسی، معروف به AHAs، باشید تا با بهترین روش مراقبت از پوست خشک؛ پوست را به آرامی صاف کنید.

بیشتر بخوانید :  ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست

مرحله دوم بهترین روش مراقبت از پوست خشک ؛ تونر (صبح و شب)

شستشوی صورت خود را با یک تونر آبرسان دنبال کنید. تونرها یکی از مهم‌ترین محصولات در روتین شما هستند.و می‌توان آن را با یک پد پاک کننده آرایش پنبه‌ای به صورت خود بزنید و به سمت بالا بکشید.

تونر چه کاری انجام می دهد؟

بهترین روش مراقبت پوست خشک

kamandbeauty.com

تونر پوست شما را برای تمام موارد خوب موجود در بقیه برنامه های بهترین روش مراقبت از پوست خشک آماده می کند. آن را یک روتین نهایی برای شستشوی صورت خود در نظر بگیرید. بهترین تونر برای پوست های خشک آبرسانی را افزایش می دهد و پوست را بازیابی می کند. PH را متعادل می کند و حتی لایه برداری می کند.

در یک تونر برای پوست خشک به دنبال چه چیزی باشید؟

تونر آبرسانی را انتخاب کنید که به حفظ رطوبت در تمام روز و شب کمک کند. حتما یکی را انتخاب کنید که بدون الکل باشد. موادی مانند گلیسیرین یا اسید هیالورونیک که رطوبت را افزایش می دهند و به هیدراتاسیون کمک می کنند، بهترین هستند.

مرحله 3 : سرم آبرسان (صبح و شب)

سرم ها یکی از مهم ترین بخش های روتین مراقبت از پوست شما هستند و همیشه باید با نوع  تونر شما همخوانی داشته باشند. هنگام در نظر گرفتن برای بهترین روش مراقبت از پوست خشک ، باید سرم آبرسانی را انتخاب کنید که رطوبت را حفظ کند.ودر عین حال از نشستن آلودگی بر روی پوست جلوگیری کند.

در سرم به دنبال چه چیزی باشیم؟

باز هم، اسید هیالورونیک برای پوست شما عالی است زیرا به حفظ رطوبت کمک می کند. اما شما همچنین می توانید به دنبال مواد دیگری مانند:
اسکوالان : این یک لیپید طبیعی است که در پوست یافت می شود و به حفظ آب بدن کمک می کند.
سرامیدها : اینها چربی هایی هستند که به پوست کمک می کنند تا مانعی برای حفظ رطوبت ایجاد کند.
روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی : نارگیل، شیا و جوجوبا نیز به پوست کمک می‌کنند تا مانعی برای محافظت از رطوبت شود.
ویتامین C : یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی کمک می کند.تولید کلاژن را تقویت می کند و می تواند لایه درم پوست شما را ضخیم کند.

مرحله چهارم بهترین روش مراقبت از پوست خشک مرطوب کننده (صبح و شب)

جای تعجب نیست که مرطوب کننده یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست برای پوست های خشک است و استفاده از آن صبح و شب بسیار مهم است. یک مرطوب کننده سبک تر برای روز و یک کرم سنگین تر برای شب انتخاب کنید.

بهترین مرطوب کننده برای پوست خشک چیست؟

بهترین رو مراقبت پوست خشک

kamandbeauty.com

مرطوب‌کننده ایده‌آل برای پوست خشک حاوی مواد غنی و تقویت‌کننده‌ای است که عمیقاً به سد پوست نفوذ می‌کند. این به پوست کمک می‌کند تا نرم‌تر، صاف‌تر و حجیم‌تر شود.

در مرطوب کننده به دنبال چه چیزی باشید؟

علاوه بر اسید هیالورونیک، سرامیدها و گلیسیرین، یک مرطوب کننده خوب صورت برای پوست های خشک حاوی ویتامین های گروه B مانند نیاسینامید نیز خواهد بود. اینها به تعادل بافت پوست شما کمک می کنند.چه آکنه یا چین و چروک داشته باشید و می توانند به محو شدن لکه ها، کاهش قرمزی و بازگرداندن یکنواختی به پوست کمک کنند.

مرحله 5 : روغن صورت (صبح و شب)

 

بهترین روش مراقبت پوست خشک

kamandbeauty.com

اضافه کردن روغن صورت بعد از سرم صورت و مرطوب کننده می تواند به آبرسانی بیشتر کمک کند. می توانید یک روز یا شب (یا هر دو) استفاده کنید.در بهترین روش مراقبت از پوست خشک ؛ یک روغن سبک برای روز و یک گزینه سنگین تر و غنی تر برای شب انتخاب کنید.

در روغن صورت به دنبال چه چیزی باشیم

روغن هایی را با ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین E یا ویتامین C انتخاب کنید.

مرحله ششم بهترین روش مراقبت از پوست خشک ؛ ضد آفتاب (صبح)

یکی از مهم ترین مراحل هر روتین مراقبت از پوست ، ضد آفتاب است. هر روز آن را روی صورت خود بمالید و بعد از مرطوب کننده یا روغن صورت بمالید. استفاده از کرم ضد آفتاب در زمانی که پوست خشکی دارید بسیار مهم است. زیرا اشعه های UV خشن می توانند آسیب بیشتری وارد کنند و پوست شما را خشک تر، نامتعادل کنند. زمانی که در فضای باز زیر نور خورشید هستید، حتماً آن را دوباره استفاده کنید.

در کرم ضد آفتاب به دنبال چه چیزی باشید؟

یک ضد آفتاب سبک انتخاب کنید که منافذ را مسدود نکند و باعث ایجاد جوش نشود. (متاسفانه، حتی اگر پوست شما خشک باشد. باز هم ممکن است این اتفاق بیفتد.) از ضد آفتاب شیمیایی یا معدنی با حداقل SPF 50 استفاده کنید.

مرحله 7 : کرم دور چشم (صبح و شب)

اگر پوست خشکی دارید، همچنین ضروری است که کرم دور چشم خود را فراموش نکنید. این را آخرین مرحله از بهترین روش مراقبت از پوست خشک خود قرار دهید و کمی زیر چشم ها و زیر ابروها را کرم بزنید. پوست اطراف چشم از ظریف ترین پوست های بدن است، بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

در کرم دور چشم برای پوست خشک به دنبال چه چیزی باشید؟

یک کرم دور چشم عالی می تواند از خشکی و همچنین علائم پیری، خستگی و موارد دیگر جلوگیری کند. یک کرم دور چشم سبک انتخاب کنید که دارای همان مواد مغذی بقیه روتین پوست خشک شما باشد. اسید هیالورونیک، ویتامین C، شی باتر، کلاژن و ویتامین B همگی می توانند به بازیابی و حفظ رطوبت کمک کنند.

مرحله مهم در بهترین روش مراقبت از پوست خشک ؛ ماسک شبانه

از یک ماسک صورت مغذی برای پوست های خشک به عنوان آخرین گام در روتین خود استفاده کنید تا تمام مواد مغذی را در پوست خود نگه دارید. ماسک‌های شبانه همچنین می‌توانند به بازسازی سلول‌های طبیعی و آبرسانی به پوست در هنگام خواب کمک کنند و به شما رطوبت و جوان‌سازی بیشتری می‌دهند. ماسک شبانه خود را بعد از سایر محصولات خود بمالید و صبح قبل از استفاده از هر محصول دیگری آن را بشویید.

در ماسک شبانه به دنبال چه چیزی باشید؟

بهترین روش مراقبت پوست خشک

kamandbeauty.com

طیف وسیعی از ماسک های شبانه وجود دارد که برای پوست های خشک خوب عمل می کند. انتخاب یک محصول حاوی هیالورونیک اسید یا آنتی اکسیدان همیشه یک شرط مطمئن برای پوست نرم تر و صاف تر است که در طول زمان سالم تر به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید :  نحوه مراقبت از پوست مختلط

نکات دیگر برای درمان خشکی پوست :

اکنون که بهترین روش مراقبت از پوست خشک را برای پوست دارید.چگونه از خشکی در آینده جلوگیری می کنید؟ چند راه برای کمک به هیدراته ماندن پوست شما وجود دارد :
۱.از گذراندن وقت در آفتاب خودداری کنید. گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است. اما اطمینان از استفاده از ضد آفتاب و استفاده مجدد از آن می تواند پوست شما را نجات دهد. عینک آفتابی و کلاه نیز برای محافظت بیشتر عالی هستند.
۲.نوشیدن مقدار زیادی آب. این نیز یکی از بهترین روش مراقبت از پوست خشک است. این به افزایش هیدراتاسیون داخل و خارج کمک می کند.
۳.از یک مرطوب کننده استفاده کنید. کمی رطوبت می تواند برای پوست خشک معجزه کند. رطوبت را به هوا اضافه می کند، بنابراین پوست متعادل تر می ماند. سعی کنید هنگام خواب از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید، یا می توانید یک مرطوب کننده ی قابل حمل برای اضافه کردن آبرسانی اضافی به پوست هنگام بیرون رفتن داشته باشید و از آن استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *