مقالات

نحوه استفاده از ضد آفتاب

نحوه استفاده از ضدآفتاب

احتمالاً می دانید که هنگام دراز کشیدن در ساحل باید از ضد آفتاب استفاده کنید. با این حال، متخصصان پوست توصیه می کنند که هر زمانی که می خواهید بیش از 20 دقیقه بیرون از منزل باشید، حتی در فصل زمستان از ضد آفتاب استفاده کنید. حتی زمانی که هوا سایه یا ابری است باید از ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه UV (فرابنفش) خورشید می تواند تنها در 15 دقیقه شروع به آسیب به پوست کند! این آسیب حتی می تواند منجر به سرطان پوست شود. همیشه پیشگیری از آفتاب سوختگی به درمان آفتاب سوختگی ارجحیت دارد. بهترین راه برای انجام این کار این است که در هر زمانی که در طول روز بیرون هستید، به طور آزاد از ضد آفتاب استفاده کنید.

انتخاب کرم ضد آفتاب

نحوه استفاده از ضد آفتاب

۱. به عدد SPF نگاه کنید.

“SPF” به “عامل محافظت کننده در برابر آفتاب” یک کرم ضد آفتاب اشاره دارد، یا اینکه چگونه به طور موثر اشعه های UVB را مسدود می کند. عدد SPF نشان دهنده مدت زمانی است که برای آفتاب سوختگی استفاده از ضد آفتاب در مقابل استفاده نکردن از ضد آفتاب لازم است.

به عنوان مثال، SPF 30 به این معنی است که شما می توانید قبل از سوختن 30 برابر بیشتر در مقابل نور آفتاب بمانید در مقایسه با اینکه اصلاً از هیچ کرم ضد آفتابی استفاده نکنید. بنابراین، اگر معمولاً بعد از 5 دقیقه زیر نور خورشید شروع به سوزاندن می‌کنید، SPF 30 از نظر تئوری به شما این امکان را می‌دهد که قبل از سوختن به مدت 150 دقیقه (30×5) در بیرون از خانه بمانید. با این حال، پوست منحصر به فرد شما، فعالیت‌های شما و شدت نور خورشید، همگی باعث تغییر در میزان تاثیر ضد آفتاب می‌شوند، بنابراین ممکن است نیاز به استفاده بیشتر از سایر افراد داشته باشید.

عدد SPF می تواند مشکل باشد، زیرا محافظت از آن به نسبت افزایش نمی یابد. بنابراین، SPF 60 دو برابر SPF 30 نیست. SPF 15 حدود 94٪ از اشعه UVB را مسدود می کند، SPF 30 حدود 97٪ را مسدود می کند و SPF 45 حدود 98٪ را مسدود می کند. هیچ ضد آفتابی 100% اشعه UVB را مسدود نمی کند.

آکادمی پوست آمریکا SPF 30 یا بالاتر را توصیه می کند. تفاوت بین SPF بسیار بالا اغلب ناچیز است و ارزش پول اضافی را ندارد.

اگر می خواهید شنا کنید یا عرق می کنید، از یک ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید.

۲. یک ضد آفتاب با طیف وسیع انتخاب کنید.

SPF فقط به توانایی مسدود کردن اشعه UVB که باعث آفتاب سوختگی می شود اشاره دارد. با این حال، خورشید نیز اشعه UVA ساطع می کند. اشعه های UVA باعث آسیب های پوستی مانند علائم پیری، چین و چروک و لکه های تیره یا روشن می شود. هر دو خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند.

برخی از ضدآفتاب‌ها ممکن است روی بسته‌بندی عبارت «طیف وسیع» را ننویسند. با این حال، همیشه باید بیان کنند که آیا در برابر اشعه های UVB و UVA محافظت می کنند یا خیر.

اکثر کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع حاوی اجزای «غیر آلی» مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، و همچنین اجزای ضدآفتاب «ارگانیک» مانند آووبنزون، سینوکسات، اکسی بنزون یا اکتیل متوکسی سینامات هستند.

۳. مقاومت ضد آفتاب در برابر آب

 

نحوه استفاده از ضدآفتاب

 

به دنبال یک ضد آفتاب مقاوم در برابر آب باشید. از آنجایی که بدن شما آب را از طریق عرق دفع می کند، باید به دنبال یک ضد آفتاب مقاوم در برابر آب باشید. این امر به ویژه اگر قرار است بسیار فعال باشید، مانند دویدن یا پیاده روی، یا اگر در آب هستید، مهم است.

هیچ ضد آفتابی “ضد آب” یا “ضد تعریق” نیست. در ایالات متحده، کرم های ضد آفتاب نمی توانند خود را به عنوان “ضد آب” معرفی کنند.

حتی با ضدآفتاب مقاوم در برابر آب، هر 40 تا 80 دقیقه یا طبق دستورالعمل روی برچسب، دوباره استفاده کنید.

۴. انتخاب محصول ضد آفتاب مناسب

تصمیم بگیرید که چه چیزی دوست دارید. برخی از افراد کرم های ضد آفتاب اسپری را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر کرم ها یا ژل های غلیظ را ترجیح می دهند. هر تصمیمی که می گیرید، مطمئن شوید که یک پوشش ضخیم و یکنواخت اعمال می کنید. کاربرد آن به اندازه SPF و سایر عوامل مهم است: اگر آن را به درستی استفاده نکنید، ضد آفتاب کار خود را انجام نخواهد داد.

اسپری ها ممکن است برای نواحی مودار بهترین باشند، در حالی که کرم ها معمولا برای پوست های خشک بهترین هستند. ضد آفتاب های الکلی یا ژلی برای پوست های چرب مفید هستند.

کمند بیوتی عرضه کننده انواع محصولات ضد آفتاب

همچنین می‌توانید چوب‌های ضد آفتاب مومی را خریداری کنید که برای استفاده در نزدیکی چشم مناسب هستند. این اغلب برای کودکان انتخاب خوبی است، زیرا از وارد شدن کرم ضد آفتاب به چشم جلوگیری می کند. ضدآفتاب های «نوع ورزشی» مقاوم در برابر آب اغلب چسبناک هستند، بنابراین انتخاب های خوبی برای استفاده در زیر آرایش نیستند. برای افراد مستعد آکنه، در انتخاب ضد آفتاب خود دقت کنید. به دنبال مواردی باشید که مخصوص صورت شما طراحی شده اند و منافذ را مسدود نمی کنند.

اینها اغلب SPF بالاتری دارند (15 یا بالاتر)، و کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند یا جوش های آکنه را افزایش دهند.

بسیاری از افراد مستعد آکنه متوجه می شوند که کرم های ضد آفتاب مبتنی بر اکسید روی بهترین عملکرد را دارند.

روی برچسب ها عبارت «غیر کومدون زا»، «منافذ پوست را مسدود نمی کند»، «برای پوست حساس» یا «برای پوست مستعد آکنه» را جستجو کنید.

۵. تست محصول روی دست

نحوه استفاده از ضدآفتاب

به خانه بروید و یک قسمت کوچک را در اطراف مچ دست خود امتحان کنید. در صورت مشاهده هرگونه واکنش آلرژیک یا مشکل پوستی، یک ضد آفتاب متفاوت بخرید. این روند را تا زمانی که کرم ضد آفتاب مناسب را پیدا کنید تکرار کنید، یا اگر پوست حساس یا آلرژی دارید با پزشک خود در مورد مارک های توصیه شده صحبت کنید.

خارش، قرمزی، سوزش یا تاول همگی از نشانه های یک واکنش آلرژیک هستند. دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی کمتر باعث ایجاد واکنش های آلرژیک پوستی می شوند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

نحوه استفاده از ضدآفتاب

۱. تاریخ انقضا را بررسی کنید.

سازمان غذا و داروی آمریکا از کرم ضدآفتاب می خواهد که قدرت محافظتی خود را حداقل تا سه سال از تاریخ تولید حفظ کند. با این حال، همیشه باید به تاریخ انقضا توجه کنید. اگر تاریخ گذشته است، بطری قدیمی را کنار بگذارید و مقداری ضد آفتاب جدید بخرید.

اگر هنگام خرید محصول شما تاریخ انقضا ندارد، از یک نشانگر دائمی یا یک برچسب برای نوشتن تاریخ خرید روی بطری استفاده کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که چه مدت از محصول استفاده کرده اید.

تغییرات آشکار در محصول، مانند تغییر رنگ، جدا شدن یا قوام متفاوت، نشانه ای از تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب است.

 

بیشتر بخوانید : نحوه استفاده از ضد آفتاب با آرایش

 

۲. استفاده از ضد آفتاب قبل از بیرون رفتن

قبل از بیرون رفتن در آفتاب استفاده کنید. مواد شیمیایی موجود در ضدآفتاب زمان می برد تا به پوست شما بچسبد و کاملا محافظ شود. قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب را باید 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب روی پوست استفاده کنید ، کرم ضد آفتاب لب باید 45 تا 60 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده شود.

توجه داشته باشید کرم ضد آفتاب برای اینکه کاملاً مؤثر باشد باید: «درمان» روی پوست انجام دهد. این امر به ویژه در فاکتور مقاومت در برابر آب اهمیت دارد. اگر کرم ضد آفتاب بزنید و 5 دقیقه بعد به داخل استخر بپرید، قسمت زیادی از محافظت شما از بین می رود.

این برای مراقبت از کودکان نیز بسیار مهم است. کودکان معمولاً پرت و بی حوصله هستند و معمولاً وقتی در مورد ماجراجویی در فضای باز هیجان زده می شوند، دو برابر می شوند. به هر حال، چه کسی می تواند بی حرکت بماند وقتی اقیانوس درست آنجاست؟ در عوض سعی کنید قبل از خروج از خانه یا پارکینگ یا منتظر اتوبوس ضد آفتاب بزنید.

۳. به اندازه کافی استفاده کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهات در استفاده از کرم ضد آفتاب، عدم استفاده کافی است. بزرگسالان معمولاً به حدود یک اونس – یک کف دست یا تقریباً یک لیوان پر از کرم ضد آفتاب برای پوشش پوست در معرض نیاز دارند.

برای استفاده از کرم یا ژل ضد آفتاب، کرم را در کف دست خود فشار دهید. آن را در تمام پوستی که در معرض آفتاب قرار می گیرد پخش کنید. کرم ضد آفتاب را به پوست خود بمالید تا زمانی که دیگر سفیدی آن را نبینید.

برای استفاده از اسپری ضد آفتاب، بطری را به صورت عمودی نگه دارید و بطری را روی پوست خود به جلو و عقب ببرید. یک پوشش یکنواخت و سخاوتمندانه را اعمال کنید. اطمینان حاصل کنید که باد ضد آفتاب را قبل از تماس با پوست شما دور نمی کند. اسپری ضد آفتاب را استنشاق نکنید. هنگام استفاده از ضد آفتاب های اسپری در اطراف صورت، به خصوص در اطراف کودکان مراقب باشید.

۴. کرم ضد آفتاب را به تمام نقاط پوستتان بمالید.

نحوه استفاده از کرم ضدآفتاب

 

نواحی مانند گوش ها، گردن، بالای پاها و دست ها و حتی قسمتی از موهایتان را به خاطر بسپارید. هر پوستی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد باید با کرم ضد آفتاب پوشانده شود.

پوشاندن کامل نواحی صعب العبور مانند پشت شما ممکن است سخت باشد. از کسی بخواهید که در استفاده از کرم ضد آفتاب در این نواحی به شما کمک کند.

لباس‌های نازک اغلب محافظت زیادی در برابر آفتاب ندارند. به عنوان مثال، یک تی شرت سفید دارای SPF فقط 7 است. لباس هایی بپوشید که برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش طراحی شده اند یا از ضد آفتاب زیر لباس خود استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : آرایش تابستانی ؛ نحوه آرایش طولانی مدت برای تابستان

 

۵. تمرکز بیشتر روی صورت

نحوه استفاده از کرم ضدآفتاب

صورتت را فراموش نکن صورت شما حتی بیشتر از بقیه بدن به کرم ضد آفتاب نیاز دارد، زیرا بسیاری از سرطان های پوست روی صورت، به خصوص روی یا اطراف بینی رخ می دهد. برخی از لوازم آرایشی یا لوسیون ها ممکن است حاوی ضد آفتاب باشند. با این حال، اگر قرار است بیش از 20 دقیقه (در مجموع، نه در یک زمان) بیرون باشید، می‌خواهید از کرم ضدآفتاب صورت نیز استفاده کنید.

بسیاری از ضد آفتاب های صورت به شکل کرم یا لوسیون هستند. اگر از اسپری ضد آفتاب استفاده می کنید، ابتدا آن را به دستان خود اسپری کنید و سپس به صورت خود بمالید. بهتر است در صورت امکان از اسپری ضد آفتاب روی صورت خودداری کنید.

بنیاد سرطان پوست یک لیست قابل جستجو از کرم های ضد آفتاب توصیه شده برای صورت دارد.

از یک بالم لب یا ضد آفتاب لب با SPF حداقل 15 روی لب های خود استفاده کنید.

اگر کچل هستید یا موهای نازکی دارید، به یاد داشته باشید که ضد آفتاب را به سر خود نیز بمالید. همچنین می توانید برای محافظت در برابر آسیب های خورشیدی از کلاه استفاده کنید.

۶. استفاده مجدد بعد از ۱۵-۳۰ دقیقه

بعد از 15-30 دقیقه دوباره استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که استفاده مجدد از ضد آفتاب پس از حدود 15 تا 30 دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، محافظت بیشتری نسبت به 2 ساعت انتظار دارد.

هنگامی که این استفاده مجدد اولیه را انجام دادید، کرم ضدآفتاب را هر 2 ساعت یا طبق دستورالعمل روی برچسب، دوباره بمالید.

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *