مقالات

چگونه روی پوست چرب آرایش کنیم؟

آرایش پوست چرب

آرایش پوست چرب ؛ برای افرادی که مستعد ابتلا به پوست چرب هستند، فرآیند استفاده از آرایش حول محور مبارزه با چربی اضافی است. در طول استفاده واقعی، این نبرد با مرطوب کننده های بدون روغن، مات کننده، فونداسیون ها و پودرهای تکمیل کننده برای آرایش پوست چرب انجام می شود. در طول روز، باید با کاغذ لکه دار و پودر فشرده از درخشش ناخواسته جلوگیری کنید.

آماده سازی پوست شما

آرایش پوست چرب

۱. صورت خود را از قبل تمیز کنید.

هنگامی که آرایش پوست چرب می کنید، بهتر است این کار را روی یک صورت تمیز و مرطوب شروع کنید. قبل از تمیز کردن صورت، باید پوست خود را از قبل تمیز کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید تا آلودگی و چربی از سطح پوست شما پاک شود. یک پاک کننده ملایم را روی صورت تمیز و مرطوب خود بمالید. محصول را بشویید و صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

در برابر تمایل به شستن پوست چرب خود چندین بار در روز مقاومت کنید. این رطوبت طبیعی صورت شما را از بین می برد و تولید روغن شما را به هایپردرایو می فرستد. در عوض، یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب صورت خود را بشویید.

۲. آرایش پوست چرب ؛ تونر بزنید

آرایش پوست چرب

تونرها برای از بین بردن آلودگی، آرایش و چربی اضافی از روی پوست شما فرموله شده اند. یک توپ پنبه ای را با تونر بدون روغن خود اشباع کنید. پنبه را روی صورت خود پاک کنید. از چشمان خود دوری کنید. اجازه دهید محصول در هوا خشک شود.

برای جلوگیری از کم آبی پوست، یک بار در روز از تونر بدون الکل استفاده کنید.گلاب و فندق جادوگر تونرهای طبیعی عالی هستند.

۳. پوست خود را مرطوب کنید.

منافذ شما بیش از حد تولید روغن می کنند تا پوست کم آب شده را جبران کند. اگرچه به نظر غیرقابل تصور است، اما پوست چرب به رطوبت بیشتری نیاز دارد. با این حال، نیازی به روغن اضافی ندارد. هنگامی که یک مرطوب کننده را انتخاب می کنید. به دنبال محصولی سبک وزن برای آرایش پوست چرب باشید که بدون چربی، مات کننده و کاهش دهنده درخشندگی باشد. یک لایه نازک از مرطوب کننده سبک به صورت خود بمالید.

 

مرطوب کننده و آبرسان پوست 

 

مرطوب کننده های مات کننده در واقع به جذب چربی اضافی از پوست شما کمک می کنند.برای محافظت بیشتر، یک مرطوب کننده SPF انتخاب کنید.

حتی اگر پوست چرب دارید. احتمالاً نیاز به مرطوب کردن دارید و از استفاده از محصولات حاوی مواد خشک کننده مانند الکل خودداری کنید. اغلب، چربی روی پوست شما در واقع به این دلیل است که پوست شما به اندازه کافی هیدراته نشده است. بنابراین چربی بیش از حد تولید می کند. در عوض، سعی کنید تعادل خوبی از رطوبت برای پوست خود پیدا کنید که به شما در مبارزه با چربی کمک می کند.

۴. آرایش پوست چرب ؛ لایه برداری پوست

آرایش پوست چرب

اسکراب و لایه بردار صورت در فروشگاه کمند بیوتی

 

3 تا 4 بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید. پوست چرب باعث می شود که پوست شما بیش از حد چربی و سلول های پوستی تولید کند که منافذ شما را مسدود می کند. برای جلوگیری از این امر، 3 تا 4 بار در هفته پوست خود را با یک شستشوی لایه بردار لایه برداری کنید. لایه بردار را روی پوست مرطوب بمالید و سپس با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. صورت خود را کاملا بشویید و پوست خود را خشک کنید.

یک لایه بردار شیمیایی را انتخاب کنید. مانند یک لایه بردار حاوی بتا هیدروکسی اسید.

به دنبال یک اسکراب شکر باشید تا روشی ملایم برای لایه برداری پوست خود داشته باشید.

استفاده از آرایش پوست چرب

آرایش پوست چرب

بیشتر بخوانید : روتین مراقبت از پوست چرب

 

۱. پرایمر مات

یک پرایمر مات را به صورت و پلک های خود بزنید. پرایمر یک پایه صاف و بدون درخشندگی برای آرایش پوست چرب شما فراهم می کند. این محصولات از “ذوب شدن” آرایش از روی صورت شما جلوگیری می کنند. هنگام انتخاب پرایمر، یک محصول مات کننده و بدون روغن را به صورت پودر یا مایع به پودر انتخاب کنید. یک لایه نازک و یکنواخت از پرایمر را روی صورت خود بمالید. پلک های خود را فراموش نکنید.

می توانید یک پرایمر جداگانه برای پلک خود خریداری کرده و بزنید.

۲. پنهان کردن لک و جوش

لک های خود را پنهان کنید پوست چرب مستعد جوش و لک است. استفاده از لایه های سبک کانسیلر مات مایع به کاهش این عیوب بدون ایجاد جوش های جدید کمک می کند. از چوب دستی یا برس کانسیلر برای پوشاندن حلقه های تیره، علائم قرمز و عیوب خود استفاده کنید.

برای پوشش بیشتر، یک لایه کانسیلر مایع، به دنبال آن یک لایه فونداسیون پودری و یک لایه دیگر از کانسیلر مایع بزنید. روی آرایش را با یک لایه نهایی پودری بپوشانید. هرچه لایه های بیشتری بمالید، کمتر احتمال دارد که لکه های براق را در طول روز ببینید. این روش کاربردی ممکن است نیاز به چندین لمس داشته باشد.

از کانسیلر های کرمی خودداری کنید زیرا منافذ شما را می بندند.

 

بهترین کانسیلر موجود در سایت کمند بیوتی

۳. استفاده از کرم پودر مخصوص پوست چرب

آرایش پوست چرب

بهترین کرم پودر موجود در فروشگاه کمند بیوتی

 

از کرم پودر مخصوص پوست چرب استفاده کنید. فونداسیون های پودری با ماندگاری طولانی در عین مبارزه با چربی اضافی، چهره ای یکنواخت ایجاد می کنند. قبل از خرید کرم پودر، برچسب آن را با دقت بخوانید.مطمئن شوید که محصول فاقد چربی، مات کننده و غیر کومدون زا باشد (منافذ شما را مسدود نخواهد کرد). یک لایه نازک و یکنواخت از پودر را با یک برس پودر بزرگ بمالید. برس را با حرکات دایره ای و آهسته حرکت دهید.

اگر نیاز به پوشش اضافی دارید، لایه دوم پودر را با یک اسفنج تمیز و مرطوب بمالید. اسفنج را با حرکات دایره ای و آهسته حرکت دهید.

اگر فونداسیون پودری را دوست ندارید. فونداسیون موس یا مایع پایه آب را انتخاب کنید.

۴. پودر مات تکمیل کننده

یک پودر تکمیل کننده شل بمالید. پودر مات شفاف سد دیگری در برابر پوست چرب ایجاد می کند. مقدار کمی پودر را در درب ظرف آرایش بریزید. یک برس کابوکی یا یک برس پودر را داخل درب بچرخانید تا تمام پودر ناپدید شود. برای اینکه یک لایه نازک از پودر مات را روی فونداسیون خود بمالید. برس را به صورت دایره های بزرگ از داخل صورت به سمت بیرون صورت خود حرکت دهید.

می توانید پودر را به پلک خود نیز بمالید.

۵. آرایش پوست چرب ؛ رژگونه مات

آرایش پوست چرب

یک رژگونه به گونه های خود اضافه کنید. رژگونه مات کننده در عین مبارزه با چربی اضافی، درخشندگی درخشانی ایجاد می کند. می توانید رژگونه مات پودری را با برس رژگونه سنتی یا رژگونه پودری بزنید. دور برس از سیب های گونه تا گوش بالایی بچرخانید.

از رژگونه های براق خودداری کنید زیرا باعث براق شدن شما می شوند.

رژگونه مات پودری بیشتر از رژگونه مات کرم روی گونه ها می ماند.

مبارزه با پوست چرب در طول روز و هفته

آرایش پوست چرب

۱. روغن را پاک کنید.

در نقطه ای از روز، روغن های طبیعی شما به ناچار در آرایش مات شما نفوذ می کنند. کاغذ لکه لکه های چربی را بدون پاک کردن آرایش پوست چرب از روی صورت شما پاک می کند. یک ورق کاغذ لکه دار را به آرامی روی نقطه چرب فشار دهید. آن را روی کل صورت خود نمالید. هنگامی که روغن جذب شد. کاغذ را با دقت از روی پوست خود جدا کنید.

می توانید کاغذ لکه ای بخرید که روغن را جذب کند و پودر را روی نقطه چرب باقی بگذارد.

۲. محل چربی را با پودر بپوشانید.

پس از برداشتن روغن، محل را با پودر بپوشانید. این پودر به جذب هر گونه روغن باقی مانده کمک می کند و به شما کمک می کند تا یک رنگ چهره را حفظ کنید. از یک پد، اسفنج یا همزن زیبایی استفاده کنید تا پودر را روی نقطه چرب فشار دهید.

همیشه پودر را با خود حمل کنید.

۳. آرایش پوست چرب ؛ ماسک صورت

آرایش پوست چرب

لیست انواع ماسک صورت موجود در سایت کمند بیوتی

 

یک ماسک صورت ضد چربی بزنید. یک یا دو بار در هفته، خود را با یک ماسک صورت جذب کننده روغن درمان کنید. ماسکی پیدا کنید که حاوی کائولن یا خاک رس بنتونیت باشد. لایه نازکی از ماسک را روی صورت خود بمالید. به مدت 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید تا سفت شود. ماسک را با آب گرم بشویید.

خاک رس های کائولن یا بنتونیت روغن را جذب می کنند و در عین حال تحریکات را تسکین می دهند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *