مقالات

چگونه با سایه چشم آرایش عالی داشته باشیم؟

نحوه استفاده از سایه چشم

نحوه استفاده از سایه چشم می تواند به عنوان یک بخش دشوار از آرایش به نظر برسد. به هر حال، رنگ‌های بسیار متفاوتی وجود دارد، به جز برس‌ها. خوشبختانه، حتی اگر تازه شروع به استفاده از آرایش کرده اید، انتخاب و نحوه استفاده از سایه چشم می تواند آسان باشد. برای آرایش روزمره که می توانید در محل کار یا ناهار با دوستان خود استفاده کنید، یک سایه چشم طبیعی را امتحان کنید. اگر می‌خواهید ظاهری دراماتیک‌تر برای یک شب بیرونی داشته باشید، یک چشم دودی ساده را انتخاب کنید که ساخت آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد!

ایجاد سایه چشم طبیعی

نحوه استفاده از سایه چشم

kamandbeauty.com

 

خرید انواع سایه چشم در فروشگاه کمند 

۱. ترکیب دو رنگ خنثی و تیره

یک رنگ خنثی و یک سایه تیره تر انتخاب کنید. تنها چیزی که برای ایجاد یک سایه چشم ساده و طبیعی نیاز دارید دو رنگ سایه چشم است. پایه ای شبیه به رنگ پوست شما و دیگری که چند درجه تیره تر است. در حالی که می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. رنگ خنثی که رنگ پوست شما را تکمیل می کند طبیعی تر به نظر می رسد.

اگر پوست روشنی دارید، از رنگ پایه استفاده کنید که فقط کمی تیره تر از رنگ پوست شما باشد. اگر پوستتان تیره‌تر است، برای نحوه استفاده از سایه چشم رنگی را انتخاب کنید که کمی روشن‌تر از پوستتان باشد تا مطمئن شوید که پوستتان می‌چرخد.

به عنوان مثال، اگر پوست شما روشن است، می توانید سایه چشم شامپاین یا بژ روشن را به عنوان رنگ پایه و سایه چشم قهوه ای روشن یا مایل به رنگ را به عنوان رنگ دوم انتخاب کنید. اگر پوست تیره‌تری دارید، رنگ کاراملی را به عنوان پایه خود انتخاب کنید و آن را با رنگ مسی تیره برجسته کنید.

۲. استفاده درست از قلم مو یا برس سایه چشم

قلم مو را به آرامی روی رنگ پایه بکشید. برس سایه چشم خود را بین انگشت شست، انگشت اشاره و انگشت وسط دست غالب خود نگه دارید، سپس نوک موها را به آرامی روی رنگ پایه بکشید تا مقداری از رنگدانه برس گرفته شود. بهتر است با محصول کمتر شروع کنید و مقدار بیشتری اضافه کنید. بنابراین برس را خیلی محکم به سایه فشار ندهید.

اکثر پالت‌های سایه چشم با یک اپلیکاتور اسفنجی عرضه می‌شوند. یا اگر دارید می‌توانید از یک برس سایه چشم مجزا با پرز استفاده کنید. از آنجایی که این یک ظاهر ساده است. بدون توجه به نوع قلم مو که استفاده می کنید، جلوه مشابهی خواهید داشت.

اگر برس ندارید، به جای آن از یک سواب پنبه یا یک اپلیکاتور اسفنجی استفاده کنید.

۳. تمیز کردن اضافه های سایه از برس سایه

پودر اضافی را با ضربه زدن برس پاک کنید. گاهی اوقات تکه های کوچکی از پودر سایه چشم می تواند روی سطح برس شما گیر کند. این می تواند منجر به یک برنامه ناهموار شود. برای جلوگیری از این مشکل، به آرامی کناره برس خود را به پالت سایه چشم، پیشخوان یا حتی پشت دست دیگر خود بزنید.

این کار را چه از یک برس اسفنجی یا یک برس مویی استفاده کنید، انجام دهید.

 

انواع براش آرایشی را در سایت کمند بیوتی 

 

۴. رنگ پایه را روی تمام پلک خود بمالید.

برس را در سراسر پلک خود به جلو و عقب بکشی. از خط مژه خود شروع کنید و تا ابروهای خود ترکیب کنید. اگر نیاز دارید، کمی بیشتر سایه چشم را روی برس بزنید تا مطمئن شوید که رنگی یکدست دارید، اما مطمئن شوید که رنگ را در امتداد خط مژه خود متمرکز کنید. برس را به سمت بالا مخلوط کنید، همچنان به جلو و عقب حرکت کنید، تا درست زیر استخوان ابروی خود.

رنگ باید کمی محو شود که به سمت چین بالاتر می رود. این یک پایه برای بقیه ظاهر ایجاد می کند.

۵. استفاده از سایه چشم تیره تر

برس را روی پودر تیره تر بمالید و اضافی آن را پاک کنید. پس از نحوه استفاده از سایه چشم رنگ پایه ، برس خود را روی رنگ تیره خود بکشید. از آنجایی که سایه‌های تیره‌تر معمولاً بهتر از رنگ اصلی ظاهر می‌شوند، سعی کنید سایه‌های تیره‌تر را کمتر انتخاب کنید.

یک برس سایه بزرگ برای اعمال سایه اول به خوبی کار می کند، اما پس از آن می توانید به یک برس کوچکتر برای سایه برجسته تغییر دهید.

۶. آرایش دقیق با سایه تیره تر

نحوه استفاده از سایه چشم

kamandbeauty.com

سایه تیره را در چین بین استخوان ابرو و پلک خود بزنید. برس را به شکل نیمه ماه جارو کنید که از گوشه بیرونی چشم شما در حدود 3/4 مسیر تا پایین پلک شما امتداد دارد. با این حال، از قرار دادن سایه تیره در گوشه داخلی چشم خودداری کنید. زیرا این کار باعث می شود چشمان شما کوچکتر به نظر برسد.

برس را به جلو و عقب بکشید تا رنگ با هم ترکیب شود. یا در صورت تمایل چندین بار انگشتان خود را روی آن ناحیه بکشید. هیچ خط خشن را در جایی که رنگ متوقف می شود، رها نکنید.

اگر چشم‌های کلاه‌دار دارید، سایه تیره‌تر را دقیقاً بالای چین قرار دهید تا این توهم ایجاد کنید که پلک‌های بالایی شما بیشتر دیده می‌شوند.

۷. آرایش هر چشم به طور جداگانه

این روند را برای چشم دیگر نیز تکرار کنید. بهتر است به جای جابجایی به جلو و عقب، روی یک چشم تمرکز کنید. هنگامی که چشم دوم را انجام می دهید، سعی کنید سایه چشم خود را تا حد امکان به چشم اول نزدیک کنید. در انتها چشمان خود را با هم مقایسه کنید تا مطمئن شوید که مطابقت دارند و هر گونه تغییری که لازم است ایجاد کنید.

برای اطمینان از اینکه رنگ هر دو چشم یکسان است، مطمئن شوید که رنگ باقی مانده را از قلم مو پاک کنید. می توانید این کار را با کشیدن برس روی دستمال کاغذی یا پشت دست خود انجام دهید.

اگر سایه چشم شما روی هر دو چشم یکسان نیست، از انگشت خود، برس یا سواب پنبه ای استفاده کنید تا مقداری از سایه چشم را روی چشمی که کمی بیشتر دارد پاک کنید. این به شما نتیجه طبیعی تری نسبت به زمانی که سایه چشم بیشتری با رنگ کمتر به چشم اضافه کنید، می دهد.

۸. استفاده از ریمل

نحوه انتخاب سایه چشم

kamandbeauty.com

یک لایه ریمل بزنید تا مژه هایتان مشخص شود. پودر سایه چشم می تواند به مژه های شما بچسبد و آنها را روشن تر از حد معمول نشان دهد. برای خنثی کردن این موضوع، روی یک کت ریمل بکشید. کناره چوب را روی لوله بکشید تا ریمل اضافی پاک شود. سپس برس ریمل را در انتهای مژه های خود نگه دارید و کمی آن را تکان دهید. کار را با کشیدن برس تا امتداد مژه ها تا نوک آن تمام کنید.

اگر مژه های روشن تری دارید، ریمل قهوه ای طبیعی ترین به نظر می رسد. اگر مژه های تیره تری دارید، مشکی را انتخاب کنید.برای داشتن ظاهری طبیعی تر، از ریمل شفاف استفاده کنید. که مژه های شما را بدون افزودن رنگ مشخص می کند.

امتحان کردن یک چشم دودی ساده

نحوه استفاده از سایه چشم

kamandbeauty.com

۱. یک سایه تیره روی پلک های خود بزنید کنید.

از یک برس سایه چشم استفاده کنید تا سایه تیره ای از سایه چشم را روی پلک های خود بکشید که از مژه ها تا چین می رود. رنگ تیره ای را انتخاب کنید که می توانید آن را با یک سایه متوسط و روشن از همان رنگ، مانند رنگ زغالی با خاکستری و نقره ای متوسط یا قهوه ای تیره با قهوه ای متوسط و بژ ست کنید.

هنگام استفاده از سایه چشم ، قلمویی که استفاده می کنید می تواند ظاهر تمام شده را تحت تأثیر قرار دهد. اگر می خواهید ظاهری رنگدانه تر داشته باشید، از یک برس متراکم استفاده کنید. برای دریافت رنگ ظریف تر، به جای آن از برس نرم تر استفاده کنید.

برای تضاد بیشتر، از یک سایه تیره متوسط، مانند رنگ کاراملی یا پیوتر روی پلک خود استفاده کنید. سپس، از سایه تیره‌تر، مانند قهوه‌ای یا خاکستری، در امتداد چین استفاده کنید.

۲. یک سایه متوسط روی چین قرار دهید.

در مرحله بعد، سایه متوسط را روی چین خود بکشید و از گوشه داخلی به لبه بیرونی چشم خود بروید. این شروع به ایجاد یک اثر گرادیان به سمت بالا می کند.

مطمئن شوید که از دومین سایه تیره خود برای چین استفاده کنید، مانند خاکستری متوسط یا قهوه ای متوسط.

۳. یک سایه روشن روی خط ابرو بکشید.

آخرین رنگ سایه چشمی که استفاده می کنید باید روشن ترین رنگ باشد. این رنگ را بالای چین و تا ابرو بکشید.

برای برجسته‌کردن چشم‌ها، سایه‌ای با کمی درخشان انتخاب کنید، مانند شامپاین با سایه‌های قهوه‌ای یا نقره‌ای با سایه‌های خاکستری.

۴. استفاده از برس مناسب

از انگشت یا قلم مو استفاده کنید تا سایه را به سمت بالا و خارج ترکیب کنید. هنگامی که سایه به اندازه دلخواه شما تیره شد، به آرامی نوک انگشتان خود یا یک برس تمیز را روی چشمان خود بکشید تا سایه با هم ترکیب شود. همیشه برس را به سمت بالای چین و گوشه چشم خود به سمت بالا حرکت دهید، زیرا این کار یک اثر لیفتینگ خواهد داشت.

در صورت تمایل می توانید سایه چشم خود را با یک سواب پنبه ای ترکیب کنید.

۵. نحوه استفاده از سایه چشم روشن تر

نحوه استففاده از سایه چشم

kamandbeauty.com

یک رنگ روشن را روی گوشه داخلی چشم خود بکشید تا برجسته شود. اگرچه این مرحله ضروری نیست، اما جلوه زیبایی ایجاد می کند که بر چشم دودی شما تأکید می کند و در عین حال چشمان شما را درخشان تر و بزرگتر نشان می دهد. یک رنگ بسیار روشن با کمی رنگین کمانی یا درخشندگی، مانند شامپاین یا سفید روشن، برای بهترین جلوه برجسته انتخاب کنید.

اگر از رنگ سرد برای چشم دودی خود استفاده کردید، از سایه هایلایت سرد استفاده کنید و بالعکس.

در صورت تمایل، می‌توانید درست زیر قوس ابروهای خود را نیز برجسته کنید.

۶. بکار بردن خط چشم

نحوه انتخاب سایه چشم

kamandbeauty.com

پلک های بالایی خود را با خط چشم بپوشانید تا ظاهری چشمگیرتر داشته باشید. شما می‌توانید از خط چشم یا بدون خط چشم استفاده کنید، اما اگر بخواهید از آن استفاده کنید، نتیجه چشمگیرتری خواهید داشت. چه از خط مدادی استفاده می‌کنید یا از مایع، خط مژه را با احتیاط در یک خط نازک در امتداد خط مژه بالایی خود بمالید تا حدود 2/3 از گوشه داخلی چشم شما متوقف شود.

همچنین می توانید کمی از رنگ اصلی سایه چشم را زیر خط مژه خود بزنید تا چشمانتان مشخص شود.

۷. پس از سایه چشم ؛ ریمل بزنید

ریمل بزنید تا مژه هایتان مشخص شود. چشم دودی خود را با دو لایه ریمل مشکی به پایان برسانید. لبه برس را روی ظرف پاک کنید تا از شر ریمل اضافی خلاص شوید. سپس برس را روی قسمت پایین مژه های خود قرار دهید. برس را کمی تکان دهید، سپس برس را تا انتها در امتداد مژه های خود به سمت بالا بکشید. این کار را برای لایه دوم تکرار کنید. اگر از ریمل معمولی استفاده می کنید، لایه دوم را قبل از خشک شدن لایه اول بزنید. اگر از ریمل ضدآب استفاده می کنید. اجازه دهید بین دو لایه برای چند دقیقه خشک شود.

استفاده از ریمل مشکی به شما چشمگیرترین مژه ها را می دهد. با این حال، اگر مژه های شما بسیار روشن هستند، ممکن است به جای آن ظاهر ریمل قهوه ای را ترجیح دهید.

 

بهترین ریمل را از سایت کمند بیوتی تهیه کنید

 

انتخاب و نحوه استفاده از سایه چشم مناسب

۱. شروع با سایه چشم پودری

برای شروع با یک سایه چشم پودری بچسبانید. سایه های کرمی به شما پوشش عالی می دهد اما استفاده از سایه چشم پودری دشوارتر است. اگر تازه شروع کرده اید، در عوض به دنبال سایه چشم پودری باشید.

خوشبختانه، سایه‌های پودری رایج‌ترین گزینه هستند و می‌توانید آن‌ها را در هر راهروی آرایش پیدا کنید.

نحوه استفاده از سایه چشم

kamandbeauty.com

۲. پالت خنثی برای مبتدی ها

زمانی که تازه شروع کرده اید از یک پالت خنثی استفاده کنید. با وجود گزینه‌های بسیار زیادی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که مستقیماً وارد شوید و شروع به بازی با رنگ‌های روشن و پررنگ کنید. با این حال، اگر تکنیک شما خاموش باشد، آن سایه ها بسیار بیشتر قابل توجه خواهند بود. با رنگ های خنثی مانند کرم، بژ یا شاه بلوطی تمرین کنید، سپس زمانی که احساس راحتی کردید با سایه های ماجراجویانه تر بازی کنید.

نحوه استفاده از سایه چشم

kamandbeauty.com

۳. سایه های مناسب پوست روشن

اگر پوست روشنی دارید از رنگ های روشن و درخشان برای برجسته کردن چشمان خود استفاده کنید. همانطور که با قیافه های مختلف بازی می کنید، تمرین کنید که توجه را به قسمت های مختلف چشم خود جلب کنید تا ببینید چه چیزی با شکل چشم شما بهترین به نظر می رسد. به عنوان مثال، یک سایه براق سفید یا کرم رنگ در مرکز چشم شما توجه را به عنبیه شما جلب می کند. در حالی که برجسته کردن زیر ابرو باعث می شود چشمان شما برجسته تر به نظر برسند.

برجسته کردن گوشه داخلی چشم باعث می شود چشمان شما بزرگتر و بازتر به نظر برسند.

سایه هایی با حداقل کمی رنگین کمانی برای برجسته سازی بهترین هستند، زیرا نور را منعکس می کنند.

از قرار دادن سایه های براق در هر جایی که دارای چین و چروک است خودداری کنید، زیرا این کار بر آنها تاکید می کند.

به خاطر داشته باشید که نحوه استفاده از سایه چشم براق روشن روی پوست های تیره تر تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید : آرایش چشم با سایه چشم 

 

۴. نحوه استفاده از سایه چشم با رنگهای متضاد رنگ پوست

با رنگ هایی که با رنگ پوست شما تضاد دارند، به چشم خود تعریف بدهید. اگر پوست روشنی دارید، از رنگ‌های تیره‌تر برای کانتور کردن چشم‌تان استفاده کنید تا شکلی که می‌خواهید داشته باشد. اگر پوست تیره‌تری دارید، رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا چشم‌هایتان را مشخص کرده و کنتراست بیشتری ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر پوست شما روشن است، پس تقویت چین و چروک خود با یک سایه قهوه ای یا قهوه ای باعث می شود که چشمان شما تیره تر به نظر برسد.

همچنین، افزودن سایه تیره به گوشه های بیرونی چشم می تواند به استتار خطوط ریز کمک کند.

 

کمند بیوتی

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات آرایشی از قبیل بهترین ریمل ها و سایه چشم موجود در بازار، کرم پودر و … همچنین محصولات مراقبت از پوست همچون کرم ضد آفتاب ، ماسک صورت و سرم صورت و …

همچنین شما میتوانید انواع محصولات بهداشت و مراقبت جنسی از قبیل انواع کاندوم ، ژل روان کننده و تاخیری و کاپ قاعدگی را از سایت کمند بیوتی در کمترین زمان تهیه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *