مقالات

فوندانسیون پودری در آرایش ؛ نحوه استفاده از فونداسیون پودری

فوندانسیون پودری در آرایش ؛ فونداسیون پودری برای اینکه پوست صورت شما را کمی روشن تر کند و در عین حال رنگ پوست شما را صاف کرده و منافذ شما را به حداقل برساند بسیار عالی است. فونداسیون پودری گاهی اوقات در هنگام آرایش نامناسب باشد  می تواند ظاهری کیکی داشته باشد، پوست شما را خشک کند یا به صورت خطوط روی صورت شما بنشیند. با این حال، برای افراد با انواع پوست خوب عمل می کند به شرطی که کمی از قبل آماده شده باشید. با زدن فونداسیون روی پوست به طوری که به صورت شما بچسبد، می توانید هر بار پوست خود را صاف و بی عیب نشان دهید.

آماده سازی پوست شما برای استفاده از فوندانسیون پودری در آرایش

فوندانسیون پودری در آرایش

1_ صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید.

به سمت سینک بروید و پوست خود را خیس کنید، سپس یک پاک کننده آرایش صورت را به تمام صورت خود بمالید. آن را با آب خنک بشویید، سپس قبل از شروع آرایش صورت خود را با یک حوله خشک کنید.

هنگامی که با فونداسیون پودری کار می کنید، داشتن پوستی تمیز بسیار مهم است. اگر کثیفی یا روغنی روی صورتتان باشد، پودر روی آن می نشیند و توجه را به آن قسمت جلب می کند. اگر پوست شما پوسته پوسته شده است، قبل از شروع استفاده از کرم پودر، از یک شستشوی لایه بردار برای پاک کردن پوست مرده استفاده کنید.

2_ یک مرطوب کننده به پوست خود بزنید.

مقداری از مرطوب کننده را به اندازه یک نخود خارج کنید و آن را روی پوست خود بمالید و روی مناطقی که خشک یا پوسته پوسته به نظر می رسند تمرکز کنید. قبل از اینکه شروع به زدن فونداسیون پودری در آرایش  کنید، اجازه دهید مرطوب کننده چند دقیقه روی صورت بماند.

سعی کنید به دنبال مرطوب کننده ای باشید که برای نوع پوست شما (خشک، چرب یا مختلط) فرموله شده باشد. همچنین باید مطمئن شوید که از لوسیون بدن و صورت استفاده می کنید، نه لوسیون بدن، تا از مسدود شدن منافذ پوست خود جلوگیری کنید.

هنگام کار با فونداسیون پودری، مرطوب کننده بسیار مهم است. اگر پوست شما اصلاً خشک است، این احتمال وجود دارد که فونداسیون شما کلوخه شود و ظاهری کیکی داشته باشد.

3_ برای استفاده از فوندانسیون پودری در آرایش پرایمر بزنید.

مقداری از پرایمر صورت را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و آن را به صورت خود بمالید. پرایمر را به آرامی روی پوست خود بمالید و روی نقاطی که در طول روز بیشترین چربی را دارند (مانند بینی، چانه و پیشانی) تمرکز کنید. اجازه دهید پرایمر به مدت 1 تا 2 دقیقه قبل از اینکه به کار بپردازید، خشک شود.

پرایمر همچنین یک مرحله ضروری قبل از استفاده از فونداسیون پودری است زیرا به صاف کردن منافذ پوست و ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت برای آرایش کمک می کند.

فوندانسیون پودری در آرایش

4_ برای استفاده از فوندانسیون پودری در آرایش از کانسیلر برای زیر چشم استفاده کنید.

بطری کانسیلر مایع یا کانسیلر قلمی خود را بردارید و آن را زیر چشمان خود بزنید. همین کار را برای هر لکه ای که ممکن است روی پوست خود دارید انجام دهید، سپس کانسیلر را با یک برس آرایش صاف روی پوست مخلوط کنید.

شما نمی توانید کانسیلر مایع یا قلمی را روی فونداسیون پودری در آرایش قرار دهید، به همین دلیل است که ابتدا باید این مرحله را انجام دهید. کانسیلر کاملا اختیاری است، بنابراین اگر نمی خواهید نیازی به استفاده از آن ندارید.

استفاده از براش برای شروع فوندانسیون پودری در آرایش

فوندانسیون پودری در آرایش

1_ یک برس بزرگ و متراکم را روی فونداسیون پودری در آرایش فشار دهید.

براشی را انتخاب کنید که نسبتاً پهن باشد تا بیشترین پوشش را داشته باشد، و یکی را انتخاب کنید که موهای متراکمی دارد. برس را به آرامی در فوندانسیون پودری فرو کنید تا محصول گرفته شود و در صورت نیاز اضافات پودر را به ضربه ای کوچک به برس از آن خارج کنید. می توانید از یک برس مصنوعی یا طبیعی برای فونداسیون خود استفاده کنید. اگر فونداسیون شل است، قبل از فرو بردن برس، مقداری را در درب آن بریزید. اگر فشرده‌تر است، آن را در ته ظرف بگذارید.

برس کابوکی برای فونداسیون پودری خوب عمل می کند. در صورت نیاز می توانید از یک اسفنج ترکیبی یا یک برس فونداسیون متراکم نیز استفاده کنید.

2_ برس را روی ناحیه T و زیر چشمان خود بکشید.

برای شروع آرایش، روی نقاطی تمرکز کنید که بیشترین چربی را در طول روز جمع می‌کنند .بینی، چانه و زیر چشم‌هایتان. واقعاً برس را روی صورت خود فشار دهید تا پودر به پوست شما وارد شود.

استفاده از این حرکت به شما کمک می کند تا کانسیلر را روی صورت خود قرار دهید و در عین حال پوشش بیشتری را با کرم پودر ایجاد کنید.

زدن فوندانسیون پودری در آرایش  پوست بسیار مهم است! اگر به اندازه کافی به پوست شما زده نشود، در شکاف های صورت شما ته نشین نمی شود و در طول روز به زودی محو خواهد شد.

3_ برس را روی گونه ها و پیشانی خود بچرخانید.

برای بقیه قسمت های صورت خود، لازم نیست از حرکت ضربه زدن به اندازه حرکت چرخشی استفاده کنید. با استفاده از برس، فونداسیون را روی گونه ها و پیشانی خود با حرکات دایره ای کوچک بمالید تا بقیه قسمت های پوستتان را بپوشانید.

این کمک می‌کند تا فونداسیون را با خطوط و شکاف‌های پوستتان ترکیب کنید و ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید.

4_ در صورت نیاز فونداسیون پودری در آرایش بیشتری بردارید.

همانطور که فونداسیون را اعمال می کنید، احتمالاً هر دقیقه یا بیشتر مجبور خواهید بود مقدار بیشتری از برس خود را بردارید. زمانی که پوستتان دیگر با فونداسیون پوشانده نمی شود یا هنگام استفاده از برس متوجه رگه هایی شدید، می توانید بگویید که نیاز بیشتری دارید. هر بار که به آن نیاز داشتید، برس خود را به آرامی در فونداسیون فرو کنید، مطمئن شوید که تمام سطح با فونداسیون پوشانده شده است.

هرچه به طور کلی از فونداسیون پودری در آرایش  بیشتری استفاده کنید، پوشش بیشتری خواهید داشت.

5_ فونداسیون را روی گردن خود مخلوط کنید.

برای تکمیل فونداسیون خود، برس را پایین بیاورید و آن را از خط فک خود به سمت پایین تا وسط گردن بکشید. فونداسیون را با حرکات دایره ای روی گردن خود بکشید تا با هم ترکیب شود و صورت شما با بقیه پوست طبیعی به نظر برسد.

عدم ترکیب کردن گردن می تواند تضاد شدیدی بین صورت و بقیه بدن شما ایجاد کند، بنابراین هر زمان که از بهترین کرم پودر استفاده می کنید، گردن خود را فراموش نکنید.

فوندانسیون پودری در آرایش

6_ فونداسیون را با پودر تکمیل کننده برای ماندگاری طولانی تر ست کنید.

حتی اگر به تازگی از یک پودر برای کرم پودر خود استفاده کرده اید، اگر قصد دارید آن را برای مدت طولانی استفاده کنید، همچنان می توانید از پودر تکمیل کننده روی آن استفاده کنید. بقیه کارهای روزمره آرایش خود (چشم ها، لب ها، ابروها، گونه ها) را به پایان برسانید، سپس یک برس کرکی را به مقداری پودر تکمیل کننده آغشته کنید. پودر را روی تمام صورت خود بمالید و روی نواحی چرب مانند بینی، چانه و پیشانی تمرکز کنید.

اجتناب از اشتباهات رایج در استفاده از فوندانسیون پودری در آرایش

فوندانسیون پودری در آرایش

1_ رنگ مناسب برای رنگ پوست خود را پیدا کنید.

برای اینکه ببینید آیا فوندانسیون پودری در آرایش با پوست شما همخوانی رنگی دارد یا نه، یک Q-tip را در فونداسیون فرو کنید و یک خط در امتداد خط فک خود بکشید. اگر خط نامرئی باشد، این آرایش مناسب است. اگر می توانید این خط را ببینید، باید رنگ متفاوتی را امتحان کنید.

ممکن است مجبور شوید چندین رنگ مختلف را آزمایش کنید تا رنگ مناسب پوست خود را پیدا کنید.

2_ فونداسیون پودری خود را بر اساس پوششی که می خواهید انتخاب کنید.

فونداسیون معدنی یا سبک برای پوشش سبک تا متوسط است. اگر می‌خواهید پوشش بیشتری داشته باشید، به سراغ پودر فشرده بروید که تیره‌تر است. همچنین می‌توانید لایه‌ای از فونداسیون معدنی را اعمال کنید و مناطق مشکل‌دار را با پودر فشرده کامل کنید تا رویکردی هدفمندتر داشته باشید.

سعی کنید هم یک فونداسیون معدنی و هم فونداسیون پودر فشرده در اطراف خود داشته باشید تا بتوانید بر اساس کاری که انجام می‌دهید و مدت زمانی که آرایش خود را انجام می‌دهید، مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

3_ روی فونداسیون غلیظ ضربه بزنید تا هرگونه لکه را بپوشاند.

اگر استفاده از فونداسیون پودری در آرایش  خود را تمام کرده اید و متوجه شدید که برخی از نقاط لکه دار یا لکه هایی هنوز قابل مشاهده هستند، یک برس کانسیلر کوچک بردارید و آن را در پودر فرو کنید. برس را روی پوست خود روی نواحی مشکل دار فشار دهید، سپس فونداسیون را به آرامی روی پوست خود بمالید. این به افزودن پوشش بیشتر برای پوشاندن نقاطی که ممکن است از دست داده باشید کمک می کند.

از قرار دادن کانسیلر مایع روی فونداسیون پودری خودداری کنید، زیرا باعث لکه دار شدن و از بین بردن پوشش آن می شود.

فوندانسیون پودری در آرایش

4_ از استفاده از انگشتان برای زیرسازی پودری خودداری کنید.

در حالی که کرم پودر مایع گاهی اوقات با دست استفاده می شود، فونداسیون پودری به یک برس یا اسفنج نیاز دارد تا پخش شود . همیشه فونداسیون پودری در آرایش  را با یک برس آرایشی متراکم یا یک اسفنج برای بهترین پوشش قرار دهید.

آرایش کردن با انگشتان نیز می تواند میکروب ها و باکتری ها را به پوست شما وارد کند، بنابراین بهتر است از یک برس آرایشی تمیز استفاده کنید.

 

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله محصولات پوستی باکیفیت از قبیل انواع ماسک صورت ، سرم صورت و کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست … و همچنین عرضه کننده انواع محصولات بهداشت شخصی و جنسی از قبیل انواع کاندوم و ژل لوبریکانت و کاپ قاعدگی و …

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *