مقالات

فوم پاک کننده صورت ؛ نحوه استفاده از فوم پاک کننده صورت

فوم‌ پاک‌کننده صوررت ؛ شوینده‌های تمیزکننده‌ی عمیقی هستند که روی پوست شما یک کف کف‌دار و گل‌دار ایجاد می‌کنند. در حالی که فوم های پاک کننده می توانند برای برخی از انواع پوست کمی خشن باشند، اما اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، گزینه بسیار خوبی هستند. شستن صورت با فوم پاک کننده، کثیفی و چربی اضافی را از صورت پاک می کند و پوست شما را شاداب و تمیز نگه می دارد. با این حال، قبل از استفاده از فوم پاک کننده، مهم است که تعیین کنید آیا فوم پاک کننده صورت  نوعی مناسب شستشوی صورت برای پوست شما است یا خیر.

شستن صورت با فوم پاک کننده صورت

فوم پاک کننده صورت

۱. صورت خود را با آب گرم خیس کنید.

ابتدا موهای خود را با یک کش یا هدبند از صورت خود دور کنید. آب سرد و گرم را هم روشن کنید و بگذارید چند ثانیه بماند تا گرم شود و در صورت نیاز تنظیم کنید تا آب گرم شود. سپس از دستان خود برای پاشیدن آب به صورت خود استفاده کنید.

استفاده از آب خیلی داغ برای پوست شما خشن و آسیب رسان است، بنابراین مطمئن شوید که آب به ولرم رو به سرد است است.

۲. ماساژ دادن فوم پاک کننده صورت به آرامی روی صورت

ابتدا پمپ را دو بار فشار دهید تا کف پاک کننده در دستان شما پخش شود. سپس فوم پاک کننده صورت  را به آرامی روی صورت و گردن خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید و از چشم خود دوری کنید. این به پاکسازی پوست شما با از بین بردن هرگونه ناخالصی و در عین حال افزایش گردش خون کمک می کند که باعث رشد سلولی می شود.

در حالی که اگر لایه‌هایی از آرایش یا حتی بهترین کرم ضد آفتاب را پاک می‌کنید، ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که کف را روی پوستتان بمالید، انجام این کار می‌تواند پوست شما را تحریک کند. همچنین ممکن است ناخالصی ها را به عمق منافذ شما فشار دهد و آکنه را بدتر کند.

۳. شستن کف حاصل از فوم پاک کننده صورت با آب گرم

فوم پاک کننده صورت  را به طور کامل با آب گرم بشویید. هنگامی که صورتتان کاملاً کف کف کرد، از دستانتان برای پاشیدن آب روی صورتتان استفاده کنید تا کف پاک کننده آن را بشویید. اطمینان حاصل کنید که به طور کامل آبکشی می کنید تا هرگونه آلودگی یا پاک کننده باقیمانده روی صورتتان پاک شود، زیرا این کار می تواند منافذ شما را مسدود کند.

۴. صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

با استفاده از یک حوله تازه و تمیز، صورت خود را به آرامی به تمام نقاط آن بزنید تا خشک شود. از مالیدن پوست با حوله خودداری کنید، زیرا این کار می تواند پوست شما را تحریک کرده و باعث قرمزی شود.

هنگام خشک کردن پوست پس از استفاده از فوم پاک کننده آرایش صورت ، همیشه از یک حوله تازه و تمیز استفاده کنید. استفاده مجدد از حوله حتی یک بار می تواند باکتری ها را به منافذ شما منتقل کند و باعث ایجاد جوش، سوزش یا حتی عفونت شود.

۵. رفع خشکی پوست با استفاده از مرطوب کننده ملایم

از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود. حتی اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، مهم است که همیشه از شستشوی فوم پاک کننده با مرطوب کننده پیروی کنید تا رطوبت طبیعی پوست خود را بازیابی کنید. اگر فوم پاک‌کننده شما حاوی سدیم لوریل سولفات باشد (همانطور که اکثراً این کار را انجام می‌دهند) این امر به ویژه مهم است که اگر پس از استفاده مجدداً مرطوب نکنید، پوست شما را خشک و تحریک می‌کند.

فوم پاک کننده صورت مناسب پوست شما چیست؟

فوم پاک کننده صورت

۱. فوم پاک کننده مناسب پوست چرب و مستعد آکنه

اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، فوم پاک کننده صورت  را امتحان کنید. فوم های پاک کننده بیشتر از سایر انواع شستشوی صورت، چربی اضافی پوست شما را از بین می برند. در نتیجه، این نوع پاک کننده به طور کلی برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، توصیه می شود.

اکثر فوم های پاک کننده حاوی ماده ای به نام لوریل سولفات سدیم هستند که چربی ها را از پوست شما خارج می کند. در حالی که این می تواند برای بسیاری از انواع پوست تحریک کننده باشد، اگر پوست بسیار چرب دارید، ممکن است برای شما مفید باشد و پوست شما را تمیز و شاداب کند.

۲. استفاده از فوم پاک کننده صورت  برای آرایش سنگین یا ضدآفتاب

برای پاک کردن آرایش سنگین یا ضد آفتاب از فوم پاک کننده استفاده کنید. اگر از لوازم آرایشی یا ضد آفتاب استفاده می کنید که پاک کردن آن دشوار است، استفاده از فوم پاک کننده می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. فوم‌های پاک‌کننده، کفی کف‌آلود ایجاد می‌کنند که در تجزیه محصولات و ناخالصی‌های روی پوست شما مؤثرتر از سایر انواع شوینده‌های صورت است و پاک کردن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

اگر پوست حساس یا خشکی دارید، احتمالاً می‌خواهید فقط از یک فوم پاک‌کننده برای پاک کردن آرایش‌های سنگین و ضد آفتاب استفاده کنید و برای شستشوی روزانه از پاک‌کننده‌ای ملایم‌تر استفاده کنید.

۳. فوم پاک کننده مرطوب کننده مناسب پوست حساس

اگر پوست شما حساس است فوم پاک کننده مرطوب کننده را انتخاب کنید. در حالی که اکثر فوم های پاک کننده می توانند برای انواع پوست های حساس کمی خشن باشند، برخی از محصولات هستند که با مرطوب کننده ها فرموله شده اند. این فوم‌های پاک‌کننده مرطوب‌کننده گزینه‌ای عالی برای افرادی است که پوست‌شان مستعد جوش‌های آکنه است، اما حساس است و به راحتی تحریک می‌شود. فرمول فوم  پاک کننده صورت کثیفی و ناخالصی های پوست شما را از بین می برد، در حالی که مرطوب کننده های اضافه شده از خشک شدن صورت شما جلوگیری می کند.

هنگام جستجوی فوم پاک کننده مرطوب کننده، به دنبال گزینه هایی باشید که برچسب “غیر صابون” یا “PH خنثی” دارند.

۴. عدم استفاده از فوم پاک کننده صورت برای پوست خیلی خشک

اگر پوست شما خیلی خشک است از فوم پاک کننده استفاده نکنید. از آنجایی که فوم های پاک کننده برای از بین بردن روغن ها از پوست شما ساخته شده اند، معمولاً برای افرادی که پوستشان خشک و حساس است توصیه نمی شود. در حالی که ممکن است یک فوم پاک‌کننده با مرطوب‌کننده‌های اضافه برای پوست‌های خشک و حساس موثر باشد، احتمالاً بهتر است نوع دیگری از پاک‌کننده را امتحان کنید.

اگر یک فوم پاک کننده برای پوست شما خیلی خشن است، یک پاک کننده کرم آبرسان ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

نکات مهم :

با بسیاری از فوم های پاک کننده مختلف با انواع مواد و فرمول های مختلف موجود در بازار، تشخیص اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است دشوار است. در حالی که می توانید تا حدی بر اساس مواد تشکیل دهنده آن را ارزیابی کنید، بهترین راه برای یافتن یک فوم پاک کننده صورت  مناسب برای شما این است که آنها را آزمایش کنید.

 

کمند بیوتی

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات آرایشی از قبیل بهترین ریمل ها و سایه چشم موجود در بازار، کرم پودر و … همچنین محصولات مراقبت از پوست همچون کرم ضد آفتاب ، ماسک صورت و سرم صورت و …

همچنین شما میتوانید انواع محصولات بهداشت و مراقبت جنسی از قبیل انواع کاندوم ، ژل روان کننده و تاخیری و کاپ قاعدگی را از سایت کمند بیوتی در کمترین زمان تهیه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *