مقالات

مراقبت از پوست دست

مراقبت از پوست دست ؛ دستان شما می توانند تاثیر اولیه بسیار قوی را ایجاد کنند. به همین دلیل است که می‌خواهید تا حد امکان نرم، صاف و سالم باشند. مراقبت از آنها ممکن است آسان به نظر برسد، اما شما می خواهید مطمئن باشید که از محصولات مناسب برای شستشو و مرطوب کردن آنها استفاده می کنید تا پوست خشک  نشود و ترک نخورد. همچنین مهم است که مراقبت از پوست دست خود در برابر چیزهایی که می توانند آنها را تحریک کنند، مانند آفتاب، آب و کارهای خانه محافظت کنید.

بخش اول ؛ مرطوب کردن دست ها

مراقبت از پوست دست

۱. کرم دست را به طور منظم برای مراقبت از پوست دست بمالید.

برای اطمینان از نرم ماندن دستانتان، باید چند بار در روز از بهترین کرم مرطوب کننده دست استفاده کنید. به دنبال فرمولی باشید که حاوی مواد نرم کننده مانند گلیسیرین، کره شی و روغن های طبیعی باشد. صبح ها بعد از شستن دست ها و شب ها قبل از خواب کرم را ماساژ دهید. اگر در هر نقطه از روز دست‌هایتان شروع به خشک شدن کرد، آن را دوباره استفاده کنید.

اگر نگران چرب بودن دستان خود هستید، به دنبال کرم دستی باشید که سریع جذب شود. این ماده به سرعت در پوست شما فرو می رود بدون اینکه اثری از خود به جای بگذارد که ممکن است دستان شما لیز شوند جذب پوست میشود. کرم‌های نرم‌کننده غلیظ می‌توانند به شما کمک کنند از خشکی یا زبری دست‌هایتان جلوگیری کنید.

پوست دست‌های مردان ضخیم‌تر، چرب‌تر و مودارتر است، بنابراین ممکن است بخواهید کرمی بخرید که مخصوص پوست مردانه است. معمولاً بافت غنی تری دارد و هیچ عطری ندارد.

۲. مرطوب کردن ناخن ها با روغن ویتامین E

از روغن ویتامین E برای مرطوب کردن ناخن های خود استفاده کنید. در حالی که باید کرم دست خود را روی ناخن های خود بمالید تا آنها را مرطوب نگه دارید، همچنین مهم است که آنها را مستقیماً با درمان های فشرده تر مورد هدف قرار دهید. برای حفظ سلامت کوتیکول های خود، هر شب قبل از رفتن به رختخواب، یک روغن ویتامین E را روی پوست اطراف ناخن های خود بمالید. این به جلوگیری از ترک خوردن و دردناک شدن پوست و مراقبت از پوست دست  کمک می کند.

همچنین می توانید کرم مخصوص کوتیکول ها را خریداری کنید که می تواند به مرطوب کردن و محافظت ازاین ناحیه کمک کند. هم مردان و هم زنان باید برای مرطوب کردن ناخن ها و کوتیکول های خود وقت بگذارند. چه به طور منظم مانیکور انجام دهید یا نه، بی توجهی به کوتیکول می تواند منجر به ناخن های نامرتب وپوسته پوسته شود.

۳. ترک های دست خود را با پماد درمان کنید.

مراقبت از پوست دست

هنگامی که دستان شما به شدت خشک می شوند، پوست ممکن است ترک خورده و شکافته شود. برای درمان این نوع پوست خشک دردناک، به رطوبت شدیدتری نسبت به کرم دست معمولی نیاز دارید. به جای آن به دنبال یک پماد غنی باشید  این پماد رطوبت را تامین می کند و مانعی بر روی پوست شما ایجاد می کند که به محافظت و بهبودی کمک می کند. اگر پماد خاصی برای دستان خود ندارید، وازلین به همین خوبی عمل می کند.

۴. هر هفته دست های خود را با ماسک درمان کنید.

حتی اگر روزانه دستان خود را مرطوب کنید، ممکن است تمام رطوبت مورد نیاز خود را دریافت نکنند. یک بار در هفته از بهترین ماسک صورت مناسب دست استفاده کنید تا دوز فوق العاده ای از آبرسانی به پوست دستان شما را نرم و سالم نگه می دارد. آن را روی دست های تمیز و خشک بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان مشخص روی دست ها بماند. آن را با آب گرم بشویید و سپس از کرم دست استفاده کنید تا رطوبت آن مسدود شود.

برای مراقبت از پوست دست می‌توانید ماسک‌های دستی را از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و سایر فروشگاه‌هایی که در محصولات مراقبت از پوست تخصص دارند، خریداری کنید.

همچنین می توانید با آووکادو ، ماسک دست مرطوب کننده را در خانه درست کنید. ½ آووکادو را با 1 سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را روی دستان خود بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آن را بشویید.

بخش دوم ؛ برای مراقبت از پوست دست دستان خود را تمیز نگه دارید

۱. با صابون مرطوب کننده دست هارا بشویید.

برای مراقبت از پوست دست تمیز نگه داشتن دست ها مهم است، اما استفاده از صابون دستی ضد باکتری می تواند پوست شما را خشک کند. در عوض، دست‌هایتان را با صابون مرطوب‌کننده‌ای که حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند کره شی، روغن زیتون یا آلوئه‌ورا است بشویید تا روغن‌های طبیعی را از پوستتان پاک نکنید.

هنگام شستن دست ها از استفاده از آب داغ خودداری کنید که می تواند پوست شما را نیز خشک کند. به جای آن با آب ولرم بشویید. صابون های بدون عطر برای پوست شما ملایم تر هستند.

شستن مرتب دست ها برای جلوگیری از گسترش بیماری های واگیر مهم است. حداقل باید قبل از غذا خوردن و بعد از استفاده از دستشویی دست های خود را بشویید. با این حال، شستن بیش از حد دست ها می تواند پوست شما را تحریک کند.

۲. برای مراقبت از پوست دست  زیر ناخن های خود را با برس ناخن تمیز کنید.

حتی اگر مرتب دست‌هایتان را بشویید، ممکن است زیر ناخن‌هایتان کثیفی وجود داشته باشد که آبکشی نمی‌شود. در حالی که دستان خود را می شویید، از یک برس ناخن با کیفیت خوب استفاده کنید تا به آرامی زیر ناخن های خود را بشویید و هرگونه کثیفی را که ممکن است در آنجا گیر کرده باشد پاک کنید.

هنگامی که از برس استفاده می کنید، آن را در جهت پایین نگه دارید تا عمود بر ناخن شما باشد. آن را در امتداد کل ناخن حرکت دهید، به جلو و عقب بشویید تا کثیفی ها و زباله ها پاک شوند. پس از شستن ناخن‌ها، صابون، آب و کثیفی‌ها را همانطور که معمولاً انجام می‌دهید، بشویید.

۳. ناخن های خود را مرتب و خوش فرم نگه دارید.

اگر ناخن های خود را به درستی مرتب کنید، کار راحت تری برای تمیز نگه داشتن آنها خواهید داشت. از بهترین ناخن گیر استفاده کنید تا آنها را در طولی که دوست دارید نگه دارید و آنها را با سوهان کریستالی یا سوهان ناخن ملایم به شکلی منظم مانند مربع یا بیضی سوهان بزنید.

همچنین استفاده از پاک کننده کوتیکول و فشار دهنده کوتیکول برای تمیز نگه داشتن کوتیکول و مراقبت از پوست دست  ایده خوبی است. کوتیکول دست نازک پوست اطراف ناخن شماست. پاک کننده پوست را نرم می کند، بنابراین می توانید به راحتی آن را با فشار دهنده کوتیکول فلزی یا چوبی به عقب برانید. هرگز کوتیکول های خود را نبرید زیرا پوست ممکن است عفونی شود.

۴. هفته ای دستان خود را لایه برداری کنید.

هفته ای یکبار از بهترین اسکراب لایه بردار دست استفاده کنید تا پوست خشک و خشن را از بین ببرید و دستان خود را نرم و سالم نگه دارید. دستان خود را با آب ولرم خیس کنید و مقدار کمی از اسکراب را روی هر دو دست خود ماساژ دهید و با حرکات دایره ای کار کنید. آن را با آب گرم بشویید و از کرم دست استفاده کنید. قبل از لایه برداری، دست های خود را با صابون مرطوب کننده بشویید.

می‌توانید اسکراب‌های دستی را از داروخانه، فروشگاه لوازم آرایشی و سایر فروشگاه‌هایی که محصولات حمام می‌فروشند، خریداری کنید.

اگر ترجیح می دهید، می توانید اسکراب دست کاملا طبیعی خود را با مواد موجود در آشپزخانه خود مخلوط کنید. مقدار مساوی شکر و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و از آن برای پاک کردن پوست مرده دستان خود استفاده کنید.

بخش سوم ؛ محافظت از دستان شما

۱. استفاده از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست دست

درست مانند بقیه پوست شما، دست‌های شما در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، از جمله لکه‌های تیره که می‌تواند آنها را پیرتر نشان دهد، آسیب‌پذیر هستند. برای محافظت از دستان خود در برابر نور خورشید، هر روز از یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. مطمئن شوید که بهترین کرم ضد آفتاب خود را در طول روز دوباره استفاده کنید، به خصوص پس از شستن دست ها. اگر می خواهید روال مراقبت از پوست خود را ساده کنید، از کرم دستی استفاده کنید که دارای SPF 30 یا بالاتر باشد.

۲. استفاده از دستکش هنگام کارهای خانه

هنگام انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید. بسیاری از کارهایی که باید در خانه انجام دهید می تواند به دستان شما آسیب برساند. چه در حال شستن ظروف، چه کار در حیاط یا کار با ابزار، همیشه ابتدا یک جفت دستکش محافظ بپوشید. این کار از خشک شدن، ترک خوردن و پینه شدن دست های شما جلوگیری می کند. کارهایی که نیاز به فرو بردن دست در آب دارند، دستکش های پلاستیکی یا لاستیکی بهترین گزینه هستند.

همچنین برای کارهای سبک حیاط و باغبانی، دستکش های پارچه ای معمولاً برای محافظت از دستان شما در برابر آسیب و کثیفی مؤثر هستند.

برای کارهای سخت دستی، مانند کار با ابزارهای سنگین، دستکش های جیر یا چرمی معمولاً بیشترین محافظت را برای دستان شما ارائه می دهند.

همچنین برای مراقبت از پوست دست خود در برابر هوای سرد که می تواند دستان شما را نیز خشک کند، باید دستکش بپوشید. دستکش های بافتنی و چرمی هر دو می توانند به خوبی کار کنند، اما به دنبال یک جفت با آستر عایق در موادی مانند پشم گوسفند باشید تا بیشترین گرما را ایجاد کند.

۳. برای مراقبت از پوست دست از رتینول روی لکه های تیره استفاده کنید.

اگر در دستان شما لکه های تیره یا تغییر رنگ های دیگر ایجاد شده است، بهترین درمان نوعی کرم رتینول است. رتینول به تحریک تولید سلول های جدید پوست کمک می کند، بنابراین برای محو شدن لکه های تیره به خوبی عمل می کند. قبل از خواب یک کرم مبتنی بر رتینول روی دستان خود بمالید تا دستانتان شفاف و صاف بماند.

محصولات رتینول پوست شما را در برابر تحریکات ناشی از نور خورشید آسیب پذیرتر می کنند، بنابراین حتما از کرم ضد آفتاب به همراه کرم رتینول خود استفاده کنید و کرم را فقط در شب استفاده کنید.

 

کمند بیوتی

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات آرایشی از قبیل بهترین ریمل ها و سایه چشم موجود در بازار، کرم پودر و … همچنین محصولات مراقبت از پوست همچون کرم ضد آفتاب ، ماسک صورت و سرم صورت و …

همچنین شما میتوانید انواع محصولات بهداشت و مراقبت جنسی از قبیل انواع کاندوم ، ژل روان کننده و تاخیری و کاپ قاعدگی را از سایت کمند بیوتی در کمترین زمان تهیه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *