مقالات

مراقبت پوست آقایان

مراقبت پوست آقایان ؛ به عنوان یک پسر، ممکن است به شما آموزش داده شده باشد که شستن صورت خود با یک تکه صابون و تمیز کردن آن تنها اقداماتی است که باید برای مراقبت از صورت خود انجام دهید. مراقبت از صورت شما نباید سختی بزرگی باشد، اما اگر می‌خواهید پوستی سالم داشته باشید، اضافه کردن چند مرحله دیگر به روتین‌تان می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. پاکسازی، لایه برداری، مرطوب کننده و اصلاح، ظاهر و احساسی عالی به پوست شما می بخشد.به یاد داشته باشید حتما از ریش خود مراقبت کنید.

پاک کننده و لایه بردار برای مراقبت پوست آقایان

مراقبت پوست آقایان

1_ پاک کننده ای را پیدا کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.

یک پاک کننده خوب به تمیز کردن عمیق و از بین بردن آلودگی های موجود در منافذ که می تواند منجر به لک شود کمک می کند. فقط از یک تکه صابون بدن استفاده نکنید که می تواند صورت شما را خشک کرده و باعث پوسته پوسته شدن یا تحریک آن شود. به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که با مواد پاک‌کننده طبیعی ساخته شده باشد که متناسب با نوع پوست شما باشد، چه خشک، چه چرب و چه در این بین.

روش پاکسازی روغن یک روش طبیعی عالی برای پاکسازی پوست شماست. به نظر غیر منطقی می رسد، اما استفاده از ترکیبی از روغن های طبیعی پوست شما را تمیز می کند، بدون اینکه صورت شما را تحریک کند، از شر آلودگی خلاص می شود. این یک انتخاب عالی برای افراد با هر نوع پوستی است، به خصوص اگر آکنه دارید. اگر پوست خشکی دارید صورت خود را با شیر یا کرم پاک کننده بشویید. اگر پوست معمولی یا مختلط دارید از پاک کننده ژل استفاده کنید.

برای مراقبت پوست آقایان اگر ترجیح می دهید پاک کننده ای بخرید که موادی خاص برای درمان آکنه داشته باشد، به دنبال پاک کننده ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا بنزوئیل پراکسید باشد. اینها خواص ضد باکتریایی دارند و گفته می شود در درمان آکنه موثر هستند.

2_ صورت خود را یک بار در روز بشویید.

شستن بیشتر از یک بار در روز می تواند پوست شما را خشک کند. تصمیم بگیرید هر روز صبح یا هر شب پوست خود را تمیز کنید، اما نه هر دو. اگر می خواهید در بین پاکسازی ها شاداب شوید، بدون استفاده از پاک کننده، آب خنک یا ولرم را روی صورت خود بپاشید. از آب گرم استفاده نکنید آب داغ پوست شما را خشک می کند، بنابراین به جای آن از آب خنک یا ولرم استفاده کنید.

در مراقبت پوست آقایان اگر ریش دارید از شستن آن با پاک کننده آرایش صورت خودداری کنید. در عوض، آن را با شامپوی ملایم ۲ تا ۴ بار در هفته بشویید. با نرم کننده ریش یا روغن دنبال کنید. به جای اینکه صورت خود را با حوله بشویید، آن را خشک کنید. دست زدن به پوست صورت به مرور زمان باعث شل شدن آن می شود. اگر موهای صورت دارید، شستشوی صورت را به پوست زیر موهایتان بمالید تا تمیز شود.

3_ با استفاده از ضد آفتاب یا سایر محصولات به رختخواب نروید.

اگر در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، بهتر است صورت خود را قبل از خواب بشویید. کرم ضد آفتاب که استفاده می کنید ممکن است دارای ترکیباتی باشد که اگر در طول شب روی پوست بماند، می تواند باعث ایجاد جوش شود.

4_ برای مراقبت پوست آقایان هر چند روز یکبار لایه برداری کنید.

مراقبت پوست آقایان

استفاده از اسکراب لایه بردار صورت یا برس لایه بردار صورت هر چند روز یکبار از شر پوست مرده و کثیفی که با شستشوی روزانه شما پاک نمی شود خلاص می شود. لایه برداری پوست را روشن تر و سالم تر می کند. همچنین با نرم کردن موها و پوست به آماده سازی صورت شما برای اصلاح کمک می کند و اصلاحی نرم تر و نزدیک تر با بریدگی های کمتر و تحریک کمتر ایجاد می کند.

هنگامی که با یک اسکراب لایه برداری می کنید، اسکراب را با یک حرکت دایره ای ملایم به صورت خود بمالید، سپس آبکشی کنید.

برس خشک صورت یکی دیگر از راه های بسیار موثر برای لایه برداری است. برس مخصوصی برای استفاده روی صورت بخرید. قبل از تمیز کردن، از برس برای پاک کردن پوست مرده استفاده کنید. هنگام استفاده از برس مطمئن شوید که پوست شما خشک است، زیرا روی پوست مرطوب به خوبی کار نمی کند.

مرطوب کننده و مراقبت پوست آقایان

مراقبت پوست آقایان

1_ از مرطوب کننده روزانه استفاده کنید.

چه از کرم، روغن سبک یا محصول دیگری استفاده کنید، بهتر است هر روز پس از شستشو پوست خود را مرطوب کنید. در مراقبت پوست آقایان انجام این کار به پوست شما کمک می کند خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند و از احساس خارش ناراحت کننده یا پوسته پوسته شدن بیش از حد جلوگیری می کند. یک کرم مرطوب کننده پوست خوب و مناسب برای نوع پوست خود انتخاب کنید.

اگر پوست شما در سمت خشک است، مرطوب کننده ای با موادی مانند روغن زیتون، روغن آرگان، کره شی و لانولین انتخاب کنید.

اما اگر پوستتان چرب است، مرطوب‌کننده‌ای با مواد سبک‌تر انتخاب کنید که تمام روز روی پوستتان ننشیند. همچنین اگر موهای صورت و ریش دارید، ممکن است بخواهید از روغن ریش استفاده کنید تا ریش و سبیل خود را نرم و سالم نگه دارید.

2_ دور چشم خود را مرطوب کنید.

اگر قسمت دیگری از صورت خود را مرطوب نمی کنید، حداقل در مراقبت پوست آقایان  دور چشم خود را مرطوب کنید. پوست در آنجا به مرور زمان مستعد افتادگی است و استفاده از کرم باعث شادابی آن می شود. مرطوب کردن این ناحیه به ویژه برای مردان مسن بسیار مهم است، به خاطر داشته باشید که استفاده از مرطوب‌کننده‌های معمولی برای چشم‌ها ممکن است فولیکول‌های شما را مسدود کرده و باعث گل‌ریزه شود.

هنگامی که چشمان خود را مرطوب می کنید، مرطوب کننده را به آرامی روی استخوان مدار چشم و پوست زیر چشم خود بمالید.

3_ لب های خود را مرطوب کنید.

پوست لب‌های ما به اندازه بقیه قسمت‌های صورت غدد چربی ندارد، بنابراین لب‌ها به راحتی خشک می‌شوند و ترک می‌خورند. از بالم لب یا روغن نارگیل در مراقبت پوست آقایان  استفاده کنید تا لب های خود را خوش فرم نگه دارید. ممکن است لازم باشد در زمستان بیشتر از مرطوب کننده لب استفاده کنید.

4_ برای مراقبت پوست آقایان از ضد آفتاب استفاده کنید.

پوست صورت می تواند به راحتی در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب ببیند، بنابراین مهم است که هر بار که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. با استفاده از مرطوب کننده با spf بالای 15 در زمستان و 30 در تابستان می توانید از پوست صورت خود مراقبت کنید. فراموش نکنید که از لب های خود در برابر نور خورشید نیز محافظت کنید. استفاده از عینک آفتابی در تابستان نیز به محافظت از پوست حساس اطراف چشم کمک می کند.

اصلاح و پیرایش

مراقبت پوست آقایان

1_ از یک تیغ خوب استفاده کنید.

چه دوست دارید کاملاً اصلاح کنید یا سبیل یا ریش دارید، باید هر چند روز یک بار قسمت هایی از صورت خود را بتراشید. به جای تهیه ارزان ترین تیغی که می توانید پیدا کنید، یک تیغ تیز و با کیفیت برای انجام کار تهیه کنید. اگر از تیغی که برای اصلاح نزدیک و یکدست طراحی شده است استفاده کنید، پوست شما احساس و ظاهر بهتری پیدا می کند.

اگر از ریش تراش های یکبار مصرف استفاده می کنید، حتما برندی را انتخاب کنید که تیغ هایی با تیغه های دوبل تولید می کند. اینها کارآمدتر هستند و اصلاح تمیزتری نسبت به یک تیغه ایجاد می کنند.

اگر نیازی به برش خیلی نزدیک ندارید، می توانید یک تیغ برقی تهیه کنید. این تیغ ها را باید روی پوست های خشک استفاده کرد.

یک تیغ مستقیم یک اصلاح دقیق ایجاد می کند. اگر تصمیم به خرید یک تیغ صاف دارید، برای تقویت مهارت اصلاح بدون زخم کردن نیاز به تمرین دارید.

2_ در مراقبت پوست آقایان صورت خود را با آب گرم بشویید.

گرمای آب پوست و موهای شما را نرم می کند و اصلاح آن را آسان تر می کند. همچنین مهم است که پوست خود را تمیز کنید تا از آلودگی ها و باکتری های روی سطح آن خلاص شوید.

3_ در حالی که صورتتان خیس است از فوم اصلاح استفاده کنید.

این کار صورت شما را چرب می کند تا تیغ به آرامی روی سطح آن بلغزد. صورت خود را خشک یا بدون کرم اصلاح نکنید، مگر اینکه از تیغ برقی استفاده کنید. سعی کنید یک کرم یا ژل اصلاح بدون مواد شیمیایی زیادی پیدا کنید که می تواند صورت شما را خشک یا تحریک نکند. قبل از اصلاح، اجازه دهید کرم اصلاح چند دقیقه روی صورت شما بماند تا پوست و موهای شما بیشتر نرم شود.

4_ از تکنیک اصلاح درست استفاده کنید.

مراقبت پوست آقایان

وقتی تیغ را روی صورت خود می کشید، لازم نیست به آن فشار وارد کنید. در مراقبت پوست آقایان اگر تیغه به اندازه کافی تیز باشد، تیغ این کار را برای شما انجام می دهد. برای اصلاح ایمن و موثر، مطمئن شوید که موافق موهای خود اصلاح می کنید، نه مخالف آن. اگر ته ریش‌هایی را می‌تراشید که چندین هفته طول کشیده است، ابتدا آن را با استفاده از ریش‌گیر کوتاه کنید. قبل از اصلاح آن را تا حد امکان کوتاه کنید.

هنگام اصلاح هر چند دقیقه یک بار تیغ خود را در آب گرم فرو کنید تا تمیز شود. در حین اصلاح پوست خود را بکشید تا نزدیک ترین برش ممکن را داشته باشید.

5_ پس از پایان کار صورت خود را بشویید.

در مراقبت پوست آقایان از آب سرد برای تسکین صورت خود و کاهش خونریزی ناشی از هر گونه خراش هایی که ممکن است دچار شده باشید استفاده کنید. آن را با حوله خشک کنید ، نکشید.

6_ برای مراقبت پوست آقایان مرطوب کننده بزنید.

از یک محصول مرطوب کننده استفاده کنید که تحریکات ناشی از اصلاح را تسکین دهد. حتما از محصولی استفاده کنید که حاوی موادی نباشد که ممکن است بعد از اصلاح صورت شما را دچار گزش کند.

7_ موهای صورت خود را کوتاه کنید.

از یک قیچی یا موبر ریش تیز برای اصلاح موهای باقیمانده صورت خود استفاده کنید تا ظاهری مرتب داشته باشید.

 

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله محصولات پوستی باکیفیت از قبیل انواع ماسک صورت ، سرم صورت و کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست … و همچنین عرضه کننده انواع محصولات بهداشت شخصی و جنسی از قبیل انواع کاندوم و ژل لوبریکانت و کاپ قاعدگی و …

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *