مقالات

جیوه در محصولات پوستی ؛ چگونه از این محصولات اجتناب کنیم

جیوه در محصولات پوستی ؛ جیوه فلزی است که به هر شکلی برای انسان سمی است. مسمومیت می تواند از طریق بلع، تزریق و جذب از طریق پوست رخ دهد. مردم برای قرن ها از جیوه در داروها و محصولات مصرفی مختلف استفاده کرده اند. یکی از محصولات رایج حاوی جیوه مراقبت از پوست است. محصولات ضد پیری، اصلاح کننده لک و روشن کننده یا سفید کننده پوست ، انواع کرم ضد آفتاب بیشترین احتمال ابتلا به جیوه را دارند، به خصوص در دوزهای ناایمن. استفاده از مراقبت از پوست با جیوه نه تنها برای شما خطرناک است، بلکه برای هرکسی که ممکن است پوست شما را لمس کند یا به اندازه کافی نزدیک باشد تا بخار را تنفس کند نیز خطرناک است. شما می توانید با شناسایی جیوه در محصولات پوستی  و انجام اقدامات احتیاطی اضافی از جیوه در مراقبت از پوست جلوگیری کنید.

شناسایی جیوه در محصولات پوستی

جیوه در محصولات پوستی

1_ محصولات رایجی که از جیوه استفاده می کنند را بشناسید.

ممکن است جیوه در کمین بسیاری از محصولات مراقبت از پوست شما باشد. با این حال، برخی احتمال بیشتری دارد که آن را مهار کنند. هر یک از موارد زیر را بررسی کنید تا ببینید آیا جیوه دارند یا خیر:

کرم های پوست مخصوصا ضد پیری و روشن کننده پوست

صابون های زیبایی و ضد عفونی کننده

لوسیون بدن

2_ برچسب محصول را برای مترادف جیوه در محصولات پوستی بخوانید.

از آنجایی که جیوه بو یا رنگ مشخصی ندارد، تنها راه برای تشخیص وجود آن در یک محصول، خواندن برچسب است. در ایالات متحده، تمام محصولات آرایشی ملزم به ذکر مواد تشکیل دهنده خود هستند. مراقبت از پوست حاوی جیوه اغلب به عنوان ضد پیری و/یا روشن کننده یا سفید کننده به بازار عرضه می شود. کلمه “جیوه” یا هر یک از مترادف های زیر را برای آن در برچسب محصول خود جستجو کنید:

کالامل

کلرید جیوه

جیوه

مرکوریو

3_ از محصولات بدون برچسب مواد تشکیل دهنده مناسب دوری کنید.

اکثر کشورها نیاز دارند که محصولات داخل مرزهای خود دارای برچسب باشند. این می تواند اطمینان حاصل کند که محصول تنظیم شده است و هیچ ضرری برای مصرف کننده ندارد. اگر محصولات شما دارای برچسب یا برچسبی به زبانی است که نمی‌دانید، از خرید یا استفاده از آن خودداری کنید. این می تواند خطر قرار گرفتن شما و سایر افراد در معرض جیوه در محصولات پوستی  را به حداقل برساند.

اطمینان حاصل کنید که هر برچسبی به وضوح به زبانی نوشته شده باشد که شما آن را درک می کنید. برای رمزگشایی برچسب محصولی که ممکن است جیوه در آن وجود داشته باشد، به افراد دیگر یا مترجمان آنلاین اعتماد نکنید.

از محصولاتی که نام کشور مبدا را ذکر نمی کنند، خودداری کنید. توجه داشته باشید که محصولات بدون برچسب ممکن است به طور غیرقانونی به بازار عرضه شوند.

4_ مراقب برندهای خاص محصولات مراقبت از پوست باشید.

در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو برندهای خاصی از محصولات مراقبت از پوست را شناسایی کرده است که حاوی جیوه بیش از حد هستند. سعی کنید از محصولات برندهای زیر اجتناب کنید:

دیانا

فاسکو

استیلمن

Crema Piel De Seda کرم پوست ابریشمی

انجام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از جیوه در محصولات پوستی

جیوه در محصولات پوستی

1_ مراقب محصولات وارداتی یا خارجی باشید.

هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست ، اگر قصد خرید محصول وارداتی را دارید، احتیاط کنید. اگر در سفر هستید و می خواهید مراقبت های پوستی خارجی را امتحان کنید، باید مراقب جیوه باشید. مقررات محلی ممکن است نیازی به آزمایش جیوه نداشته باشد.

در مورد محصولات احتیاط کنید، حتی اگر شخصی به شما بگوید “ایمن” هستند. هر چیزی بدون برچسب یا نوشته شده به زبانی که نمی‌فهمید ممکن است حاوی جیوه در محصولات پوستی  باشد. محصولات روشن کننده پوست آفریقا یا کارائیب بیشتر محتوی جیوه هستند.

2_ مکان‌هایی را که احتمالاً محصولاتی با جیوه می‌فروشند، پیدا کنید.

برخی خرده فروشان بیشتر محصولات مراقبت از پوست حاوی جیوه را می فروشند. دانستن اینکه چه نوع مکان هایی ممکن است این محصولات را بفروشند می تواند به شما کمک کند از خرید مراقبت های پوستی مضر جلوگیری کنید. این مکان ها عبارتند از:

فروشگاه های مواد غذایی

بازارهای قومیتی، به ویژه بازارهایی با مشتریان آسیایی، آفریقایی، خاورمیانه یا لاتین تبار

سایت های رسانه های اجتماعی

برنامه های موبایل

3_ محصول را به درستی دور بیندازید.

جیوه در محصولات پوستی

اگرجیوه در محصولات پوستی  استفاده می کنید یا مشکوک هستید که ممکن است مراقبت های پوستی حاوی جیوه داشته باشید، فوراً استفاده از آن را متوقف کنید. شما باید محصول را با یک شرکت زباله محلی یا جمع آوری زباله دفع کنید زیرا جیوه “ضایعات خطرناک” در نظر گرفته می شود. محصولات حاوی جیوه را در یک ظرف در بسته جمع آوری کرده و به مرکز زباله های خطرناک محلی خود ببرید.

از شر هر محصولی که ممکن است در مورد آن مطمئن نیستید خلاص شوید. ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است.

4_ از شر منسوجات بالقوه آلوده خلاص شوید.

اگر محصولی روی پوست خود داشته باشید، می‌توانند بخار جیوه را تنفس کنند. اما منسوجاتی مانند دستمال و حوله نیز ممکن است خطر قرار گرفتن در معرض جیوه را داشته باشند. منسوجاتی را که استفاده کرده اید در یک ظرف در بسته قرار دهید و همراه با خود محصولات به جمع کننده زباله های خطرناک محلی ببرید.

توجه داشته باشید که جایگزینی منسوجاتی که در معرض محصولات مراقبت از پوست هستند ممکن است گران باشد. با این حال، ارزان تر از پرداختن به صورتحساب های پزشکی ناشی از مسمومیت یا سمیت جیوه است.

نکات

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، محصولات حاوی جیوه را به سازمان غذا و دارو گزارش دهید. شما می توانید این کار را با هماهنگ کننده شکایات مصرف کننده FDA در ایالت خود یا با پر کردن فرم الکترونیکی یا کاغذی داوطلبانه MedWatch و ارسال آن به FDA انجام دهید.

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله محصولات پوستی باکیفیت از قبیل انواع ماسک صورت ، سرم صورت و کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست … و همچنین عرضه کننده انواع محصولات بهداشت شخصی و جنسی از قبیل انواع کاندوم و ژل لوبریکانت و کاپ قاعدگی و …

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *