مقالات

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم (و آن را حفظ کنیم)

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؟ همه ما احساس بیدار شدن از خواب فقط چند روز قبل از یک روز مهم یا عروسی با لکه‌های کاملاً جدید را می‌دانیم. این بدترین حالت است! چه یک جوش ناگهانی باشد یا یک مشکل طولانی تر، آکنه آخرین چیزی است که می خواهید نگران آن باشید. در حالی که حفظ پوست شفاف نیاز به مراقبت و توجه مداوم دارد. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود پوست خود با عجله انجام دهید. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پوستی شفاف داشته باشیم و از چه محصولات و تکنیک هایی برای پاکسازی پوست خود در یک هفته استفاده کنیم. به علاوه اینکه چگونه از آن مراقبت کنید تا از لک ها برای طولانی مدت جلوگیری کنید.

ساختن یک رژیم مراقبت از پوست

۱. چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؛ خرید محصولات متناسب با پوست خود

برای نوع پوست خود یک پاک کننده، تونر، لایه بردار و مرطوب کننده بخرید. اگر به دنبال موثرترین راه برای داشتن پوستی شفاف تر هستید، ابتدا به گزینه های تجاری نگاه کنید. نوع پوست خود را مشخص کنید، سپس به دنبال محصولاتی باشید که برای پاک کردن آن بدون تحریک پوست طراحی شده اند (توصیه های زیر). برای ایجاد یک روتین سریع و پاکسازی پوست، به موارد زیر نیاز دارید:

یک پاک کننده ملایم آرایش صورت  :

برای پوست های چرب یا مختلط، یک محصول سبک وزن و بدون چربی را امتحان کنید.برای پوست های خشک، به سراغ شستشوی صورت غنی و مرطوب کننده بروید.

برای پوست‌های حساس یا مستعد آکنه، پاک‌کننده‌های غیر کومدون زا را امتحان کنید که حاوی مواد مسدودکننده منافذ نیستند.

یک اسکراپ لایه بردار صورت :

برای پوست های حساس، مستعد آکنه یا خشک، از یک لایه بردار شیمیایی استفاده کنید.برای پوست‌های چرب، مختلط یا متوسط، یک لایه‌بردار شیمیایی یا یک اسکراب لایه‌بردار صورت را انتخاب کنید (هر کدام از این نوع پوست‌ها بی‌خطر است، بنابراین هر کدام را که برای شما مناسب‌تر است، انتخاب کنید).

تونر :

برای پوست های خشک، حساس، مستعد آکنه یا متوسط، از یک تونر بدون الکل استفاده کنید.برای پوست های چرب، از تونر قابض یا الکلی استفاده کنید.برای پوست های مختلط، یک قابض را روی تکه های چرب و یک تونر ملایم تر و بدون الکل را روی تکه های خشک تر امتحان کنید.

بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست :

برای پوست های چرب، مختلط، حساس یا مستعد آکنه، از مرطوب کننده یا ژل سبک و بدون چربی استفاده کنید.برای پوست خشک، از کرم یا لوسیون صورت غنی استفاده کنید.

صرف نظر از نوع پوست، به دنبال مرطوب کننده هایی با SPF حداقل 30 باشید تا از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

۲. چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؛ شستشوی پوست صورت

برای شروع روتین مراقبت از پوست صورت خود را با پاک کننده خود بشویید. یک پاک کننده خوب بدون اینکه صورت شما را بیش از حد خشک کند از شر باکتری های پوست خلاص می شود. صورت خود را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید، سپس مقداری شوینده را به دستان خود پمپ کنید و آنها را به هم بمالید تا کمی کف کند. سپس با استفاده از فشار ملایم و حرکات دایره‌ای کوچک، حدود یک دقیقه به آرامی صورت خود را با پاک‌کننده مالش دهید.

اطمینان حاصل کنید که پاک کننده به طور یکنواخت پخش شده است، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. از آب داغ اجتناب کنید، زیرا می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و آن را کم آب کند.

اگر پاک کننده ندارید، یک صابون آنتی باکتریال را به عنوان یک جایگزین موقت امتحان کنید (بیشتر صابون هایی که برای صورت شما طراحی نشده اند، برای استفاده منظم خیلی خشن و خشک هستند).

۳. لایه برداری پوست طبق برنامه مشخص

در ادامه برای اینکه چگونه پوستی شفاف داشته باشیم باید بعد از شستن صورت ، 1 تا 2 بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید. یک لایه بردار ذرات مرده پوست را از بین می برد و صورت شما را بسیار صاف تر و منافذ پوست را بسیار شفاف تر از قبل می کند. به سادگی پوست خود را خیس کنید، سپس محصول را با دستان خود به صورت خود بمالید و با حرکات دایره ای کوچک حدود 30 ثانیه مالش دهید. صورت خود را با آب گرم تمیز کنید.

اگر ژل شستشوی صورت دارید، کافی است 1 تا 2 بار در هفته آن را با پاک کننده معمولی خود تعویض کنید. لایه برداری بیشتر می تواند باعث تحریک و کم آبی پوست شما شود.

لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی هستند و عموماً توسط متخصصان پوست ترجیح داده می‌شوند، زیرا این لایه‌بردارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سطح عمیق‌تری نسبت به لایه‌بردارهای فیزیکی مانند لوفا روی پوست تأثیر بگذارند.

لایه‌بردارها سریع عمل می‌کنند و معمولاً بلافاصله پس از استفاده، پوست شما کمی شاداب‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد.

سعی کنید از یک لایه بردار فیزیکی مانند اسکراب یا لوفا در حمام روزانه خود استفاده کنید. پس از باز شدن منافذ صورت در اثر حرارت صورت خود را با آن ماساژ دهید. پس از آن صورت شما به طرز محسوسی صاف تر می شود.

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؛ استفاده از تونر

برای پاکسازی بیشتر و متعادل کردن پوست صورت خود از یک تونر استفاده کنید. یک تونر خوب به بازیابی تعادل pH طبیعی پوست شما کمک می کند، دید منافذ را به حداقل می رساند و با قرمزی و لکه های خشک مبارزه می کند. چند قطره تونر را روی یک پد یا توپ پنبه ای بریزید و بعد از لایه برداری (یا بعد از شستن صورت در یک روز بدون لایه برداری) آن را به آرامی به کل صورت خود بمالید.

اگر پوست چرب دارید، از یک تونر قابض برای از بین بردن چربی اضافی استفاده کنید. قابض ها اغلب شامل الکل و اسید سالیسیلیک هستند و در سوپرمارکت ها یا داروخانه ها یافت می شوند.

اگر پوست خشکی دارید از یک تونر بدون الکل استفاده کنید (مواد قابض خطر خشک شدن پوست شما را بیشتر می کنند). اگر مطمئن نیستید که کدام تونر برای شما مناسب است، با یک متخصص پوست مشورت کنید تا نظر حرفه ای را دریافت کنید.

۵. استفاده از مرطوب کننده مناسب

حتی اگر پوست چرب دارید، یک مرطوب کننده با SPF بزنید. مرطوب کننده SPF مانع رطوبت طبیعی پوست شما می شود و از صورت شما در برابر تحریک و نور خورشید در طول روز محافظت می کند. هنگامی که صورت شما هنوز کمی مرطوب از پاکسازی و تونینگ است، یک لایه نازک از مرطوب کننده را به پوست خود بمالید.

اگر پوست چرب دارید، از یک مرطوب کننده سبک و غیر کومدون زا استفاده کنید. اگر این مرحله را نادیده بگیرید، ممکن است پوست شما به تولید بیش از حد روغن ادامه دهد تا کمبود رطوبت را جبران کند.

چنانچه پوست خشکی دارید، به دنبال مرطوب‌کننده‌هایی با فرمول‌های غنی‌تر و ضخیم‌تر باشید (معمولاً کلمه «لوسیون» در نام آن وجود دارد).

برای روز و تابستان از یک مرطوب کننده رقیق و سبک و برای شب و زمستان از فرمول های غلیظ تر استفاده کنید.

۶. چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؛ پاکسازی پوست

مراسم پاکسازی پوست خود را دو بار در روز به مدت یک هفته تکرار کنید. اگر می‌خواهید در یک هفته پوستی شفاف‌تر داشته باشید، مراسم پاکسازی را دو بار در روز انجام دهید. یک بار صبح و بار دوم شب قبل از خواب. این میزان پاکسازی را در طول هفته دو برابر می کند و مانع از دست رفتن پیشرفت در طول خواب می شود.

صورت خود را در طول روز تمیز و مرطوب نگه دارید. بعد از تعریق صورت خود را بشویید و اگر احساس کردید پوستتان سفت یا خشک شد، دوباره از مرطوب کننده استفاده کنید.

صورت خود را تا حد امکان کمتر لمس کنید و قبل از انجام این کار حتما دستان خود را بشویید. دستان شما می توانند روغن و باکتری ها را انتقال دهند و به طور بالقوه باعث ایجاد جوش ها و لک های جدید شوند.

اگر هوا گرم است، حتما از بهترین کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 روی مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید.

چگونه با استفاده از محصولات طبیعی پوستی شفاف داشته باشیم

۱. شستشوی صورت با آب گرم

اگر به محصولات تجاری حساس هستید صورت خود را با آب گرم بشویید. برای برخی از افراد، محصولات پاک کننده خریداری شده در فروشگاه، بسیار خشن هستند و باعث تحریک (یا حتی واکنش های آلرژیک) می شوند. خبر خوب این است که آب ساده می تواند جایگزینی بدون استرس باشد!

بدون شوینده بشویید، مگر اینکه به شدت عرق کرده باشید، پوست شما به وضوح کثیف شده باشد یا از لوازم آرایشی سنگین استفاده کرده باشید (در این صورت، به یک شستشوی صورت مطمئن نیاز دارید). فقط مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد، زیرا این کار می تواند روغن های طبیعی و ضروری صورت شما را از بین ببرد.

آب را بر روی صورت خود بپاشید و بمالید یا یک حوله تمیز را در آب گرم خیس کنید و به صورت خود بمالید.

شستن با آب ساده و گرم همچنان می تواند منافذ پوست را باز و پاک کند، به شما کمک کند رطوبت را حفظ کنید و مقداری پول در محصولات مراقبت از پوست صرفه جویی کنید.

شستشوی ساده با آب ساده‌ترین راه حلی است برای اینکه چگونه پوستی شفاف داشته باشیم که درواقع می‌توانید قبل از استفاده از کرم‌های خریداری‌شده در فروشگاه امتحان کنید.

۲ .چگونه با استفاده از لایه بردار خانگی پوستی شفاف داشته باشیم

لایه بردار خود را با شکر و روغن نارگیل درست کنید. به احتمال زیاد، شما در حال حاضر همه چیز مورد نیاز خود را برای تهیه یک لایه بردار بر پایه قند در خانه دارید! 1 فنجان (200 گرم) شکر را با ½ فنجان (118 میلی لیتر) روغن نارگیل مخلوط کنید. شکر قهوه ای را برای بهترین و کم ساینده ترین اسکراب، شکر دانه ریز معمولی را برای چیزی درشت تر، یا شکر ارگانیک را برای قوی ترین اسکراب امتحان کنید.

برای استفاده از اسکراب، مقداری آب روی صورت خود بپاشید و مخلوط را روی هر گونه با حرکات دایره ای به مدت یک دقیقه بمالید.

در صورت تمایل، پوست مرکبات یا چند قطره اسانس وانیل یا درخت چای را برای عطر و بوی تازه اضافه کنید.

روغن نارگیل حاوی ویتامین E برای سلامت پوست است و دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است که پوست شما را تمیز، شاداب و نرم می کند.

۳. چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؛ با استفاده از آب لیمو

به جای تونر از آب لیمو استفاده کنید. یک لیمو را فشار دهید و مقداری از آب آن را روی یک تکه پنبه بمالید، سپس آب آن را مانند تونر روی صورت خود بمالید. اگر پوست حساس یا خشکی دارید، ابتدا آب لیمو را با آب رقیق کنید. اجازه دهید آب لیمو برای چند دقیقه روی صورت شما بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید و صورت خود را خشک کنید.

اطمینان حاصل کنید که آب لیمو را از چشمان خود یا هر گونه بریدگی روی صورت خود دور نگه دارید – می سوزد!

آب لیمو ذرات کثیفی را که ممکن است پاک کننده شما از دست داده باشد پاک می کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی، ویتامین C برای مبارزه با جوش و قابض و اسیدهایی است که از نظر شیمیایی پوست شما را لایه برداری می کنند.

از طرف دیگر، سرکه سیب را به جای آب لیمو امتحان کنید.

۴. چگونه با استفاده از مرطوب کننده خانگی پوستی شفاف داشته باشیم

برای پوست های خشک، تحریک شده یا لکه دار از یک مرطوب کننده خانگی بر پایه روغن استفاده کنید. ½ فنجان (118 میلی لیتر) روغن آرگان، 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن بادام شیرین، 10 قطره روغن دانه هویج و 5 قطره اسانس بابونه را جمع آوری کنید. روغن آرگان و بادام را با هم در ظرفی که قصد دارید برای نگهداری استفاده کنید مخلوط کنید، سپس روغن دانه هویج و بابونه را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را روی صورت یا هر قسمتی از بدن که نیاز به رطوبت اضافی دارد بمالید.

یک لایه نازک روی صورت خود بمالید و مقدار اضافی آن را با آب گرم بشویید.تا 6 هفته در فضای تاریک و دور از حرارت نگهداری شود.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، یک مرطوب کننده DIY ممکن است چندان مفید نباشد (مخصوصاً یک مرطوب کننده مبتنی بر روغن). به جای آن یک محصول سبک وزن و بدون روغن را از فروشگاه امتحان کنید.

۵. چگونه پوستی شفاف داشته باشیم با استفاده از یخ گذاری روی پوست

پاکسازی خود را با مالیدن یک تکه یخ روی صورت خود به پایان برسانید. یک مکعب (یا چند تا) را در یک پارچه نازک بپیچید، سپس پارچه را با حرکات دایره‌ای دور تمام صورت خود بمالید. این کار دوباره منافذ صورت شما را می‌بندد و از ورود کثیفی و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. یخ همچنین پف‌کردگی را کاهش می‌دهد، کیسه‌های زیر چشم را روشن‌تر می‌کند و رنگ چهره‌تان را درخشان می‌کند.

به این مرحله مانند وصله کردن قفل هوا فکر کنید. اکنون که پوست خود را باز کرده اید و لکه ها را از بین برده اید، باید منافذ خود را دوباره ببندید تا پیشرفت شما لغو نشود.

اگر تکه‌های یخ در دسترس نیست، مقداری آب سرد روی صورت خود بپاشید (هر چند احتمالاً به این اندازه مؤثر نخواهد بود).

 

کمند بیوتی

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی عرضه کننده کلیه محصولات آرایشی از قبیل بهترین ریمل ها و سایه چشم موجود در بازار، کرم پودر و … همچنین محصولات مراقبت از پوست همچون کرم ضد آفتاب ، ماسک صورت و سرم صورت و …

همچنین شما میتوانید انواع محصولات بهداشت و مراقبت جنسی از قبیل انواع کاندوم ، ژل روان کننده و تاخیری و کاپ قاعدگی را از سایت کمند بیوتی در کمترین زمان تهیه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *